• Sofija

Vad betala för en solist?

Min kompis syster sjunger gudomligt och likaså hennes pojkvän. Dom ska sjunga när vi gifter oss och vi ha lite ersättning om det blir fler än en låt. Det kommer antagligen att bli 2 låtar, ev. 3 st. Vad är rimligt att betala en 18-årig tjej och hennes kille? Vad jag vet så har dom inte uppträtt tidigare på bröllop men ska dom ska sjunga på ett dop snart.

Vad betalade/ ska ni betala?

• Svar på tråden Vad betala för en solist?
  • Sofija

Red Scarlet skrev 2009-08-25 18:08:35 följande:

Jag betalade 2500:- för solist och kompmusiker till 2låtar, men då var det en professionell sångerska. Hade det varit en glad amatör som man dessutom var bekant med skulle jag givit dem kanske 500-1000:- ifall de ansåg det vara rimligt eller köpa en fin present till dem. Du kan ju också fråga dem om vad de vill ha i ersättning, kanske säger de att de inte alls vill ha något utan att de är jätteglada att få hjälpa till och då räcker det med att köpa en liten present som tack. Man behöver ju inte slösa på bröllopsbudgeten i onödan
    Okej.
    Jag känner inte henne alls utan känner bara hennes syster.
    Hon sa som sagt att om det var flera låtar än 1 st så vill dom har ersättning för tiden dom lägger ner på att öva. Jag får väl helt enklet fråga henne vad hon vill ha men om dom säger mer än 2000:- så vet jag att det är orimligt
  • Sofija

Helena 82 skrev 2009-08-28 07:25:04 följande:

Jag betalar 5000:- för min, men då är de en känd folkkär artist! Därav priset, hon ska sjunga 2 låtar!
    Vad spännande
    Får man fråga vem hon är?
Svar på tråden Vad betala för en solist?