Inlägg från: Top secret bride |Visa alla inlägg
  • Top secret bride

Mysig solresa i januari?

Vi vill åka iväg i januari och vill sola, bada, lata oss och inte göra många knop. Kanske någon härlig utflykt? Annars bara lapa sol och dricka drinkar. 1-2 veckor och vi har ingen direkt budget än. Drömmer brett än så länge!

Vad har ni för favoriter? Resmål? Hotell?

Hoppas ni kan komma med härliga tips!

• Svar på tråden Mysig solresa i januari?
  • Top secret bride

Tack för alla tips! Vilka lyxproblem man har egentligen: Vart ska vi åka på vintersemester..?

Bridemma: Isla Margarita låter ju supermysigt!
    Har du varit där själv? Och i så fall, vilka bokade du med och var och hur bodde du? Nyfiken!

• Top secret bride

Hej igen Bridemma!

Kalastips! Så ni fixade alltså boende på plats? Lätt eller måste man hålla på och leta? När är det förresten högsäsong? Borde ju vara jämnt flöde eftersom det är varmt för jämnan?

Vet du något om regnperioder..?

Los Roques besöker man alltså över dagen för att snorkla och slappa, eller hur? Åker man hem på em/kväll och äter middag på Isla Margarita för att sen ta en båt ut igen dagen därpå?

Är det fullt på stränderna på Isla Margarita eller känns det luftigt?
    Vad tror du om att boka ett boende för 4-5 dagar för att sen åka som ni gjorde till djungeln och sen tillbaka och bor på en annan strand? Det kan det vara roligt att se två olika delar av Isla Margarita.

Jag ser framför mig en "paradisstrand" som är nästan sjukligt lugn (en sån som man ser i katalogerna, lyxigt boende precis vid vattnet med egen terass och vacker solnedgång, nästan tom strand och bara myspys). Vilken del av ön kan det vara?

Jag kanske återkommer till dig med fler frågor, är det ok?

Svar på tråden Mysig solresa i januari?