Inlägg från: Bridemma |Visa alla inlägg
  • Bridemma

Mysig solresa i januari?

Alla svenskars favorit Thailand har ju högsäsong då, och även andra asiatiska länder passar bra då, typ malaysia, kambodja, vietnam osv...

Annars fungerar ju t.ex. Isla margarita året om, och där slappar man järnet, och kanske spenderar några dagar (helst många....) på Los roques, där man åker ut till nya atollöar varje dag och lapar sol....sanden är så vit att den inte ens blir varm!!! Sedan finns det ju fler Karibiska öar att välja på...

Kanariöarna har ju också bra väder då, beroende på vad er budget är så kanske det passar?

• Bridemma

Jag och min sambo var där förra året, sept-okt, 3½ vecka. Vi hade bokat flyget själva (ca 8000 kr/var), och bokat boende för 2 nätter själva. Detta gjorde vi för att vi vill upptäcka ön och landet själva. Man kan få all-inklusive resor för mycket bättre pris, om det är det man gillar! Jag tror att både Framtidsresor och Fritidsresor har paketresor dit!

Själva ön har massor av bra stränder där det finns en strand för alla sorter. Om man gillar surfing och sådant finns det långgrunda stränder för det och gillar man lite brantare finns det. Beroende på var man bor på ön får man olika mycket turistkänsla.

Från isla margarita reste vi till fastlandet och besökte världens högsta vattenfall, angels falls och bodde i djungeln 3 nätter. jättehäftigt!

Sedan åkte vi också till Los roques, som jag berättade om. Där kan man in princip bara bada och snorkla, och det är det dem lever på. Man bor på huvudön och varje dag går båtar ut till olika öar där man spendera dagen med att snorkla, läsa, bada och äta lunch...Där blev jag friad till, så naturligtvis har jag väldigt positiva associationer med dessa öra. Eftersom det är atollöar Los Roques så är stranden helt sjukt vitt och vattnet turkost, precis som man vill ha det! Väldigt avkopplande! På kvällarna äter man god mat och dricker mojitos!

Jag och min sambo bodde mest på s.k. posador, dvs enklare hotell, men inget fancy! men det finns i alla klasser vill jag lova! Vi hade med oss Lonley planet och lät den guida oss när vi inte visste vart vi skulle bo!

Top secret bride skrev 2009-08-26 14:13:19 följande:

Tack för alla tips! Vilka lyxproblem man har egentligen: Vart ska vi åka på vintersemester..? Bridemma: Isla Margarita låter ju supermysigt!Har du varit där själv? Och i så fall, vilka bokade du med och var och hur bodde du? Nyfiken!
Svar på tråden Mysig solresa i januari?