Ni med kallabukett
Liknande jag har som presentationsbild eller en sån man lägger över armen, VAD HAR NI BETALAT FÖR DEN?
Vet kallor är rätt dyra tyvärr...
Liknande jag har som presentationsbild eller en sån man lägger över armen, VAD HAR NI BETALAT FÖR DEN?
Vet kallor är rätt dyra tyvärr...
Jag hade nio lila kallor med lång stjälk, tror att de tog hundra per blomma...men då var de lila också såklart, så vita kanske är billigare, å andra sidan var e inte så stora som vita kallor kan vara, så det bästa är nog att du går till floristen och frågar.
Jag beställde rosa kallor och det gav jag 70 kr st för ca. Kolla först bara med floristen att det är säsong för kallor för när jag gifte mig i juli så var de jättedåliga (en del var ruttna), var tom trasiga i buketten så jag gifte mig med en trasig bukett och fick tillbaka pengarna dagen efter...
Jag hade en bukett med kallor som min syster band dagen innan.
Vi köpte 20 st på hötorget för 340 kr. Räckte till mig, mina tärnor, och så var sin liten till brudgum och bestman.
Men ska man köpa hos florist blir det självklart betydligt dyrare.....
Mizz Zunzhine skrev 2009-08-26 17:48:13 följande:
Jag tycker de kunde sagt något så kunde dem bundit en fin rosbukett ist, kändes inte alls roligt med buketten. Fick hålla på ett särskilt sätt så inte blomman vek sig. Men det ordnade sig i slutändan ändå o vi fick alla pengar tebax. Just sommarmånader är nog inte kallorsäsong sa floristen till mig.
Jag köpte 10 svarta callor för 50 kr st, sen band jag min egen bukett med svart sidenband
Jag gifte mig förra sommaren och hade 10 vita kallor (inte de stora) och jag betalade 39 kronor styck och då band de ihop den med lite gräs i. Blev jättefin.
Jag bor i Lund, hur långt söderut ska du gifta dig?? Jag lindade själv vitt sidenband runt stjälkarna oxå. Jag köpte mina på buketten i Lund och de var jättehjälpsamma och trevliga.
Kallor varierar nåt galet mycket i pris utifrån tillgång och efterfrågan, förutom utifrån storlek också såklart. Det går att hitta små för 30-35 kr/st likaväl som enorma för 150 kr/st.
Att de skulle ha någon dålig säsong har jag aldrig hört, men de kan ju variera i kvalitet ändå, från leverans till leverans.
**PUFF**
Har ni några bilder på buketterna??
Jag har ingen aning om vad kallor kostar, men skulle gärna vilja veta =) Har en bild på en bukett med vinröda kallor i mitt galleri som jag fastnat styggt för!