Mizz Zunzhine skrev 2009-08-26 17:48:13 följande:
Jag beställde rosa kallor och det gav jag 70 kr st för ca. Kolla först bara med floristen att det är säsong för kallor för när jag gifte mig i juli så var de jättedåliga (en del var ruttna), var tom trasiga i buketten så jag gifte mig med en trasig bukett och fick tillbaka pengarna dagen efter...
[/citat]
Det lät inte nå bra!!!
Att de leverera den ändå!!! TUR att du fick tillbaka pengarna men trist ändå. Har inte tänkt så att det finns säsong för dem. Det måste jag kolla.
Rhythm skrev 2009-08-26 17:52:06 följande:
[citat]
Jag hade en bukett med kallor som min syster band dagen
innan.Vi köpte 20 st på hötorget för 340 kr. Räckte till mig, mina tärnor, och så var sin liten till brudgum och bestman.Men ska man köpa hos florist blir det självklart betydligt dyrare.....
[/citat]
Attans att jag inte ska gifta mig i stockholm då.
Smart av er att kolla där.
justagirl skrev 2009-08-26 16:55:05 följande:
[citat]
Jag hade nio lila kallor med lång stjälk, tror att de tog hundra per blomma...men då var de lila också såklart, så vita kanske är billigare, å andra sidan var e inte så stora som vita kallor kan vara, så det bästa är nog att du går till floristen och frågar.
Jag har kollat med en florist här i stan, hon sa runt 1000:- och då ingick det 7-9 kallor. Men jag ska gifta mig söder ut så därför jag undrar hur mkt det skiljer.