• AnnBo

Resa i oktober?

Vi gifte oss den 8/8-09 men vi sköt på bröllopsresan, nu såg min man att han kan få en lucka i jobbet i mitten av okt, så nu funderar vi vart man kan åka då?
    Nånstans där det fortfarande är varmt men inte kostar multum att åka till?

Kan ni rekommendera nåt?

• Svar på tråden Resa i oktober?
  • Imma

Egypten är fortfarande varmt i oktober. Vi var där i december förra året och då var det som svensk sommar. Annars är Kanarieöarna fint då.

• AnnBo

Bra förslag Vart ska man åka till i Egypten då?

• Imma

Hurghada och Sharm el sheik är de två klassiska turistorterna. Jag har varit i Hurghada och tyckte att det var bra. Dock har jag fått för mig att Sharm el sheik är bättre, men det vet jag inte om jag har belägg för. Dock tror jag inte att någon av orterna är bra om ni vill slippa undan turiststråken, då båda orterna är uppbyggda kring turismen.

Är det värme, sol och bad ni är ute efter tycker jag dock att det är prisvärt. Vi bodde på ett "all inclusive"-hotell och det kändes tryggt. Ingen magsjuka och inga problem med att hitta bra matställen.

• Trudilutt

Hej!

Jag kan rekommendera El Gouna, Egypten. Annars tror jag att man kan åka till Kap Verde öarna i oktober. Vi var där i november. SUPER! God mat och trevliga männsikor

Lycka till!

• AnnBo

Turister stör oss inte

Vill uppleva maten på platsen, så jag tror inte ett all inclusive är nåt för oss, då blir det lätt att man stannar på hotellet..vill uppleva lite med
    Med uppleva menar jag matkultur

• Imma

Då tror jag inte att Hurghada är för er. Vi var lite rädda för den egyptiska matkulturen med våra ovana magar och de upplevelser vi gjorde var mer åt det kulturella hållet. Det finns ju fantastiska saker att se i Egypten. Nilen, pyramider, konungarnas dal, Karnaktemplet osv.

AnnBo skrev 2009-08-26 15:22:17 följande:
    Turister stör oss inte Vill uppleva maten på platsen, så jag tror inte ett all inclusive är nåt för oss, då blir det lätt att man stannar på hotellet..vill uppleva lite med Med uppleva menar jag matkultur
  • AnnBo
    Imma skrev 2009-08-26 15:29:33 följande:
    Då tror jag inte att Hurghada är för er. Vi var lite rädda för den egyptiska matkulturen med våra ovana magar och de upplevelser vi gjorde var mer åt det kulturella hållet. Det finns ju fantastiska saker att se i Egypten. Nilen, pyramider, konungarnas dal, Karnaktemplet osv.
    Men åker jag till Egypten måste ja uppleva allt...det är snarare maken som iof är mera intresserad av maten än det kulturella

finns det mera tips?
    Alla mottages

Vilket bolag åker men helst med till Egypten o Kap Verde?
  • shakynose

I oktober borde ni kunna få billiga biljetter till ganska många resmål, men just nu så kan man boka billiga flygbiljetter till asien med finnair. Man måste dock boka innan den 1a sept...
    Men Indien med Rajastan och Taj Mahal borde väl vara något av det mest romantiska, exotiska och upplevelserika man kan välja som bröllopsresa? Borde inte behöva kosta mer än 10000/person om ni bokar flyg nu och fixar boende på plats.

• Humlan66

Medelhavet är ju det fortfarande varmt både i luft och vatten

Tex turkiet eller cypern. Vi ska själva på en resa snart nånstans

• AnnBo

Det blir nog faktiskt att vi tar en sista minuten till nästa helg, turkiet står rätt högt i kurs har varit där förr och det är billigt att leva där med

Sen ska vi nog se till att komma iväg längre senare!

Svar på tråden Resa i oktober?