Resa i oktober?
Egypten är fortfarande varmt i oktober. Vi var där i december förra året och då var det som svensk sommar. Annars är Kanarieöarna fint då.
Egypten är fortfarande varmt i oktober. Vi var där i december förra året och då var det som svensk sommar. Annars är Kanarieöarna fint då.
Hurghada och Sharm el sheik är de två klassiska turistorterna. Jag har varit i Hurghada och tyckte att det var bra. Dock har jag fått för mig att Sharm el sheik är bättre, men det vet jag inte om jag har belägg för. Dock tror jag inte att någon av orterna är bra om ni vill slippa undan turiststråken, då båda orterna är uppbyggda kring turismen.
Är det värme, sol och bad ni är ute efter tycker jag dock att det är prisvärt. Vi bodde på ett "all inclusive"-hotell och det kändes tryggt. Ingen magsjuka och inga problem med att hitta bra matställen.
Då tror jag inte att Hurghada är för er. Vi var lite rädda för den egyptiska matkulturen med våra ovana magar och de upplevelser vi gjorde var mer åt det kulturella hållet. Det finns ju fantastiska saker att se i Egypten. Nilen, pyramider, konungarnas dal, Karnaktemplet osv.