Inlägg från: Möhippa GBG |Visa alla inlägg
  • Möhippa GBG

Present med bud som överraskning på bröllopet

Hejsan!

På ett tidigare bröllop jag varit på hade någon ordnat en överraskning till brudparet iform av en present som kom med "bud".
    Presenten levererades först till en av gästerna och sen fick läsa upp en skojig text som ledde till att presenten slussades vidare till en annan gäst o sen till en annan gäst osv tills den till slut nådde brudparet.

Någon som hört talas om något sånt här och isåfall har ett förslag på en sån "text"?
    Vore sååå tacksam för snabbt svar då bröllopet är redan imorgon och jag just nu kom på den här roliga idén o tänkte försöka genomföra det i sista minuten...

TACK på förhand!

• Svar på tråden Present med bud som överraskning på bröllopet
  • Möhippa GBG

Halloj!
    Jag kanske var otydlig...

Det var ett par år sen så jag kommer bara ihåg att det var en lustigt skriven text och där man hade vävt in gästerna i så att de kände sig delaktiga...
    Det stod typ:
    "Lämna vidare till en man som är lång fast med kort hår", ja typ... De va väl inget superskoj exempel kanske, men du förstår principen?
    Den gäst som fick presenten läste på lappen som följde med presenten runt, en gäst i taget läste alltså...

Det var iaf roligt (även om min beskrivning är kass) och det gjorde att alla gästerna kände sig delaktiga i festen!

Hoppas jag får in tips...

• Möhippa GBG

Hejsan!

Roligt du tyckte det lät kul!

Jag skulle väl kunna knyta ihop något själv men jag känner bara att tiden är knapp...
    Därför tänkte jag kolla läget här på Bröllopstorget ifall någon hade en färdig text så man kunde ändra i den o anpassa till det här bröllopet, kändes enklare så...

Men jag får se, får jag inga tips så kanske jag gör som du tipsar om o knåpar själv...

Svar på tråden Present med bud som överraskning på bröllopet