Österlenbrudar??
Heeej på er!
Någon från Österlen rent av som ska gifta sig sommaren 2010??
Var? Hur? När?
Hade varit kul att snackas vid lite om allt möjligt! :)
Själv är det dags den 7 augusti kl 15.00!!
Heeej på er!
Någon från Österlen rent av som ska gifta sig sommaren 2010??
Var? Hur? När?
Hade varit kul att snackas vid lite om allt möjligt! :)
Själv är det dags den 7 augusti kl 15.00!!
Haha!
Vi ska gifta oss i parken på Kverrestads bygdegård och givetvis ha festen där sen oxå! :)
Åh! Va kul!
Samma lokal!! Har du tänkt ut hur du ska ställa borden?? Jag blir inte klok på det...du har kanske inte tänkt på det än?
Bor ni i T-lilla? Vi gör.
Har ni kommit långt med saker o ting?
Hur många gäster ska ni ha?
Vi bjuder 54 stycken. Man ska visst räkna med att 90% av dom kommer.
Men den där pelaren som är i rummet? Den gör det lite besvärligt tycker jag. Från vilken fönstervägg ska honnörsbordet vara?
Jag tycker det blir bäst om man ser från ingången, att det blir från vänster så att säga. Men den där pelaren är lite ivägen.
Vi skulle egentligen gift oss den här sommaren men jag blev gravid så därav att vi flyttade fram allt. Så jag har redan köpt min klänning :) Åhhh va jag längtar efter att få ta den påmig! Har ju givetvis lite övervikt nu så jag kommer inte i den. Men, jag kämpar med viktväktarna!
Alla trycksaker är inhandlade, ljus+stakar, dukar + annat tyg, våra brudskålsglas, ja med andra ord, lite allt möjliligt. Jag har passat på när det har varit rea o så för att hålla nere kostnaderna så mkt som möjligt.
Kommer ni ha ett dyrt bröllop?
Vi vill inte komma över 40.000:- iaf.
Jag hoppas verkligen att man kan duka runt om den där pelaren. Det löser sig på nått vis :)
Vårt färgtema är vitt, cerisrosa och silver.
Vi satsar på en vacker magnefik vigsel trots att den är borglig, och enhejdundrande fest.
Vi kommer troligen att anlita Ysta grillar'n. Så det blir grillat, alltid gott.
Funderar på hur man ska göra med dessert vs tårtan. Strunta i desserten o bara ha tårta eller både och?
Har du funderat på det?
Om det inte blir den grillade maten blir det buffe'.
Var ska ni köpa drickan?
Har du någon aning om hur du vill att din klänning ska se ut?
Jag köpte min på Ciderella i Malmö, dom har MYCKET vackra klänningar i alla stilar MEN dom är en aningens lite otrevliga. Eller inte otrevliga, dom vill ju sälja men man får inte riktigt den där personliga känslan om du förstår.
Nu är där fler personal och dom är bättre. Jag tycker nog det är värt ett besök dit iaf. Om du nu inte ska beställa från internet.
Hur många dagar ska ni hyra lokalen?
Vi har hyrt den fre-sön men jag funderar starkt på att ha den från tor. Det är MYCKET att göra dagen innan annars iom att vi ska ha vigseln utomhus. Det ska upp tält o grejor...en ballongpump lär ju behövas ;)
Annars har jag fått reda på att hon som har hand om lokalen har serveringspersonal. 130:-/timme skulle dom ta. Jag ska ringa o snacka med henne om det, måste kanske oxå bokas långt i förväg.
Håret har jag en bekant som antagligen ska göra det åt mig, både hår o smink. Känns himla skönt faktiskt att hon kan komma hem o göra det hemma. Men jag måste ha sminket själv, det är en nackdel. Så jag har iofs inte bestämt mig helt än men det är nog priset som kommer avgöra där. Min bekant ska ju ha betydligt mindre betalt än på en salong.
Du då?
Jaha, lilla kök? Har jag inte tänkt på...
Fick tips på utgångsmusik nyligen, If I used to love you baby med Daniel Lemma, den är lagom gungig och glad.
Har ni gått igenom något med musiken?
Ska ni dansa vanlig brudvals?
Vi ska dansa tryckare som sen avbryts för en mer festlig variant och sen tryckare igen. När den är slut ska Usher's låt 'Yeah' dra igång! :D Ösigt värre!
Var lägger ni tyngden på bröllopet?
Ha det bra!
Har ringt till vigselförättaren idag, hon är ledig, ska bara ha ett samtal om hur vi vill ha det och om hon går med på det.
Tårtan har jag frågat om på reimans. Skulle gå på ca 1200 har jag för mig för 35 pers. Kringlan gör ju väldigt goda tårtor. Har inte bestämt mig än för om det blir här eller från Ystad.
Har ni bestämt ringar?
Vi har varit på Reuters i Ysatd, guldfynd och önska. Önska blir det inte. Inte bra priser.
Ni ska ha barnfritt skrev du. Helt o hållet då?
Vill ju ha med våra på vigseln o middagen. Ska sätta upp en lapp på dagis tänkte jag om det finns något intresse hos vikarierna att ställa upp som barnvakt och tjäna några kronor.
Kanske ska ha det barnfritt förutom då våra egna barn.
Frisörerna i Ystad tar bra betalt, 2500 skulle dom ta för att göra en uppsättning på mitt hår. Jag har långt hår. Tyckte det var rent för mkt. Och det var bara håret, sen tillkommer sminket.
Vet inte vad Lugna lagunen gör för något.
Ystad saltsjöbad gör brudsminkning, vet jag. Vet inte priset.
Vi satsar mkt på att vigseln är vackert anordnad med mkt ballonger o annat. Dekorationen i lokalen är viktig för att få den rätta känslan och så maten så klart.
Var ska bröllopsnatten var då?
Vi ska boka rummet på Qverrestads gårdshotell. Jättemysigt! Och bra pris! Oj, måste kanske ringa o boka det...
Blir det någon bröllopsresa i anslutning till bröllopet? Vart isf?
Vi ska ha vår natt där, sen ska vi nog resa bort från måndagen efter och max 3 nätter fram till någon större stad i europa. Har hört att det finns en väldigt fin spa-anläggning i Polen som har fantastiskt bra priser och mycket fin.
Hej fansanb!!!
Jag jobbar i Löderup när jag inte är mammaledig som nu då.
Då blir det långväga gäster från din sida?
Stort eller litet bröllop?
Funderar mer o mer på att bara ha med våra egna barn på bröllopet med en barnvakt, som ni. MEN det stora problemet är VEM ska vara barnvakt??? Tänkte någon vikarie från dagis ju men ska den vikarien sova hemma hos oss då?
Skulle du kunna ha gjort så?
Annars har vi ju farmor, bara det att jag undrar om hon klarar av två barn....David är visserligen 6½ då o Alicia är lite mer än 1 år.
Gårdshotellet är jättemysigt tycker vi. Ingår eget badrum med bastu, man får mousserande vin o choklad på rummet och frukost. Dom har restaurang med. För det får man betala 1795:- Tycker det är helt suveränt då dom flesta bröllopssviter kostar 3000 och mer.
Hur gammal är er dotter?
Jag kan nog inte vara borta från mina barn i 2 veckor. Vi hade egentligen velat åka till Dominikanska republiken men vi ska ta den resan som en familjeresa när Alicia blivit äldre istället.
Ingen proffsfotograf här. Det drar vi in på. Bestman har en riktigt fin kamera och kan ta kanonbilder så han ska göra det till oss.
Ska ni ha en hyrd?
Vi kör på den gammla traditionen, m2b får inte se mig förens jag kommer gåendes mot honom. Han vill inte se mig innan heller :)
Köpte ju tyg till våra servetter på Bo Olsson tidigt i somras, nu behöver jag mer eftersom gästlistan ökat. Tror du det fanns? NEJ!! Behöver 3½ m till. Tygaffären hade inte heller... :(
Vet INTE hur jag ska göra! Skit! Första problemet som dyker upp. Till för att lösas, men hur?
Jag har köpt en tiara med men den vill jag inte ha längre så den är till salu. Finns i mitt galleri.
I nästa vecka ska jag träffa tjejen som ev ska göra min bruduppsättning + make-up. Fick föresten tips av henne var man kan se fina frisyrer, varsågod! :)
www.haircomesthebride.com/index.htm
Du har kanske adressen?
Ha det bra!
Vet inte vad tyget heter mer än att det är en blandning mellan bomull och lin. Men jag ska göra ett försök, tack för tipset :)
Ja det låter billigt med den fotografen för en hel dag. Konstigt att jag inte tänkt på det att det är ju rätt kul om man har bilder från morgon till kväll. Det ordnar sig, jag ska ha tre tärnor så nån av dom kommer fota :)
Hur många tärnor ska du ha?
Jag ska ha mina 2 systrar och min väninna. Fast det är lite osäkert med min ena syster då hon gått o blivit gravid nu så det går inte så bra för henne att prova ut klänningen.. :(
Jag vet att jag ska ha hårte ½ uppsatt. Sen om jag ska ha stora eller små lockar får nog hon avgöra. Jag ska vara blond, kanske med något mörkare slingor i. Jag tycker make-upen är jättesvår. Så det får hon nog prova ut det med.
Vill ni ha presenter eller bidrag?
Vi vill ha bidrag till resan. Tror jag iaf. Är ju kul o få saker med men, nej, pengar är bättre, kan vi göra vad vi vill istället.
Nu är det dags för lite gröt till trollungen! :)
Har inte tänkt på om man kan låna dukar där, tror inte det för då hade hon nog nämt det. Men fråga du. Jag har köpt dukar.
Vet du hur höga borden är där? Måste få reda på det till jag ska sy 'draperiet' på honnörsbordet (så att man inte kan se in under bordet).
Om det nu är så att vi skulle ha kontakt fram till våra bröllop står, och ni gifter er ju före oss, då får du hemskt gärna skicka bilder (du lägger kanske ut dom i ditt bildgalleri ändå) på allt givetvis ;) men gärna på hur ni gjorde med borden. :)
Har haft kräftfest i helgen så jag är lite seg i skallen känner jag. Skriver mer en annan dag när jag är lite piggare!