• Tokisen

Österlenbrudar??

Hej hej!
    Här e en
    Vi ska gifta oss o i Tryde kyrka, Tomelilla den 10 juli kl 14.30
    Sen kommer vi ha bröllopsfesten i Kverrestad bygdegård.
    Vart ska ni gifta er?

• Tokisen

Vi bor strax utanför Tomelilla
    Vi har tänkt att ha honörsbordet intill fönstrena och sen ha 3 tungor ut från bordet.
    Förstår du?

Vi har bokat lite grejer, men annars har vi mest tänkt ut hur vi vill inte gjort så mycket ännu.
    Ska väl snart börja med inbjudningskorten så dem blir klara, har börjat lite på festhäftet.

Ni då?
    Hur långt har ni kommit?

• Tokisen

Vi kommer oxå ha runt 55 gäster om alla kommer.

Tror du inte man kan ha borden på antingen ena sidan om pelaren eller runt om på nått vänster?

Ja, det e på vänstersida från ingången jag menar, så man ahr dansgolvvet fritt, eller så har vi haft funderingar på att ha det på dansgolvet för att sedan efter maten möblera om.

Okej, va skönt att ha d mesta klart.
    Lite saker har jag köpt redan, men inte så mycket.
    Vad ska ni ha för mat?
    Vår budget ligger på 65 utan resan.
    Ska ni ha nått särskilt tema?
    Vi ska ha rosa, vitt o grått färgtema

• Tokisen

Nämen va fräckt att vi kommer ha typ samma färger oxå
    Vi vill ha förrätt, huvudrätt och tårtan, maten funderar vi och hör med lilla kök, och se vad dem har, om dem har nått.
    Sen ska vi höra med hotell o restaurang elever om dem vill servera.
    Drickan blir tyskland, annars blir man ju ruinerad

Klänning har jag tänkt att köpa från kina, millys sida. Jag har hittat en jag vill ha där, men måste prova nått liknande i affären först så jag vet att en sådan modell passar mig.
    axellös, med långt släp

Då kanske man skulle åka in dit och prova, tänkte kolla wings of love i Ystad oxå.

Vi har hyrt fredag-söndag oxå.
    Nu ska vi ju bara ha festen där, så jag tror d räcker för oss, men jag förstår att d känns stressande för er med bara en dag innan. I ert fall skulle jag nog ta torsdagen oxå.

Var ska du fixa håret?

• Tokisen

jasså, okej visste jag inte... ska kolla med elever först och kolla vad dem tar i timmen, för det blir ju några timmar.

JAg har ingen aning om vart jag ska fixa håret, kanske d blir en kompis syster som e frisör som gör d, eller får jag ringa rundor o kolla vem som gör uppsättningar.

Utgångsmusik eller in har vi inte tittat så mycket på ännu, men vi ska dansa brudvals och va förra helgen på en kurs, skit skoj va det. VI kommer nog ta en kurs till i vår för att fräscha upp, sen tränar vi här hemma i köket

vi vill ju ha en hejdundrande fest så, festen får jag väl säga, band, maten och ja allt hahaha
    svårt o välja.

Ni då?

Tårtan, vart har ni tänkt köpa den?
    Har hört att kringlan gör goda tårtor som inte kostade skjortan. Vi tänkte kolla hos dem.

• Tokisen

Hej hej!
    jag har kollat lite på ringar på nätet bara, har inte kommit till nån affär än.

Vi har tänkt att hon ska ha en barnvakt hela eftermiddagen och kvällen och när vi har dansat valsen och "festen" börjar så ska barnvakten och hon åka hem till oss. Inga andra barn är bjudna, till kyrkan kan dem få komma men inte sen.
    Jag kan bara se till mig själv att jag gillar att gå på fest ibland utan mitt barn, få lov och bara vara vuxen och inte behöva bry mig om nån anna än mig själv så att säga.

Bröllopsnatt har vi funderat på att bara ta stora hotellet eller nått sånt.
    Hur e d där gårdshotellet?
    Vad kostar d?
    E d bed and breakfast eller vanligt hotell?

Bröllopsresa har vi tänkt att Farmor o Farfar ska ha Miranda (om dem nu vill) så åker vi till Bali i två veckor.
    Kommer troligtvis inte bli förrän i september nångång.

Ska ni ha fotograf och isåfall vem?
    Hel dag?
    Porträtt kort?
    Innan vigsel eller efter?

• Tokisen

BArnvakten kommer troligtvis vara min sambos kusins kompis, så ja trorligtvis kommer hon sova här eller så får hon åka hem när min mamma (som kommer sova hos oss) kommer hem. E lite kluven där.

Miranda kommer vara 4 år och 9 månader vid bröllopet och nästan 5 när vi åker isåfall. Tror vi kommer längta efter henne men samtidigt så ska vi passa på att bara vara vi innan det kommer fler barn in i bilden, passa på att göra sånt som e lite svårare när man har barnen med.

Okej, låter ju trevligt med hotellet där ute, får fundera på den saken.

Vi kommer ha en amatör fotograf hela dagen, från tidig morron till sena natten, han tar 5000:- + uppehälle och körersättning. Tycker d e billigt och han tar bra bilder.

Har du sökt efter tyget på nätet?
    Kolla stoff o stil, där har dem kanske (finns på nätet och på svågertorp)

Vi kommer nog att ta porträttkort på oss innan vigseln, så man har d gjort, känner att d kommer dra ut på tiden annars för gästerna.

Okej, va kul, hoppas ni kommer på nån bra frisyr som passar.
    JAg har ingen som helst aning om hur jag vill se ut och vad jag passar i.

• Tokisen

jag kommer bara ha 1 tärna, min bästa kompis
    Tycker d räcker fint.

Håret får jag nog prova mig fram, för jag har inte den blekaste vad jag passar i, men tror jag vill ha typ halv uppsatt jag med.

Vi önskar oss oxå bidrag till en resa eller presentkort på forex, vi har i princip d vi vill ha och d vi inte har vill vi inta ha

vet du om dem har dukar där man akn låna eller man ska ha egna med sig?

Svar på tråden Österlenbrudar??