• elinile

    Fina typsnitt till monogram??

    Sitter och försöker göra ett eget monogram, men tycker det är svårt att hitta något fint typsnitt, finns ju många o gå igenom iofs... Men tänkte om någon har förslat på något som passar bra till monogram? Vill gärna ha något lite snirkligt.

  • Svar på tråden Fina typsnitt till monogram??
  • elinile

    Det var fint! I vilket program har ni gjort monogramet?

  • wiicky

    Jag använde The Gimp där jag klippte och klistrade lite, men jag tror att de flesta bilredigeringsprogram (ev inte paint) borde fungera.

  • Avalon75

    Scriptina tycker jag är ett fint typsnitt.

  • konstigabaralillajag

    Till de monogramen jag har gjort så har jag laddat hem gratis typsnitt från olika sidor bl.a. dafont.com.
    Använder mig av photoshop cs3 när jag gör dem.

  • elinile

    Hur gör man när man laddar hem typsnitten då? O hur hämtar man in dem i ex photoshop?

  • Martinaa

    Jag älskar "The king & queens font" www.dafont.com/the-king-queen-font.font Tänk dock på att många av typsnitten inte kan göra Å, Ä och Ö eller andra specialtecken ifall du behöver dessa bokstäver/tecken.

    Välj ladda ner (spara fil), packa upp mappen som är "zippad" (högerklicka och välj 'Extrahera alla') och flytta sedan över själva font-filen till din teckensnitts-mapp (finns vanligtvis under C: --> Windows --> Fonts). Sedan ska den finnas i både Word och PhotoShop och så vidare!

Svar på tråden Fina typsnitt till monogram??