Inlägg från: Bischi |Visa alla inlägg
  • Bischi

Tuve gamla kyrka, Göteborg?

Hej, har precis blivit medlem här och har börjat planera för bröllop 2010. Är det någon som har gift sig eller varit på bröllop i Tuve gamla kyrka i Göteborg? Jag tycker det är en mysig liten kyrka men min blivande tycker att det verkar bli för trångt (vilket jag bara tycker är bra). Vi räknar med att fylla kyrkan som tar drygt 100 pers. Någon som har några erfarenheter därifrån?
    Tack på förhand.

• Svar på tråden Tuve gamla kyrka, Göteborg?
  • Bischi

Tack för snabbt svar . Jag ska ringa församlingen och fråga! Ni hade möjligtvis inte festen på Stora Holm Säteri? Jag skulle vilja ha festen där och tyckte det var lämpligt med en kyrka som låg så nära.

• Bischi

Nu har vi tittat på tre kyrkor som jag preliminärbokat, Tuve kyrka, Säve kyrka och Björlanda kyrka. Och vi har kommit fram till att det blir Tuve ändå, den är väldigt liten men tar ändå upp till 150 sittande så det funkar ju. Säve kyrka tyckte jag inte lika mycket om. Björlanda kyrka var fin, men det var ju lite längre att åka till lokalen. Jag hoppas vi inte kommer tycka det blir för trångt i Tuve.

Skulle vara kul att höra från någon som varit ca 100 pers där inne? Finns det någon här tro?

Svar på tråden Tuve gamla kyrka, Göteborg?