MAJ 2010 del 3
Ni som gifter er på pingsafton, finns det någon speciell orsak? För min del är det för jag vill hedra mina föräldrar som gifte sig i pingst, fast då var pingsten 1 juni.
Ni som gifter er på pingsafton, finns det någon speciell orsak? För min del är det för jag vill hedra mina föräldrar som gifte sig i pingst, fast då var pingsten 1 juni.
idag har jag tittat på lokalen och mätt bord och rum, så nu är det enklare att planera hur borden ska stå osv.
Idag fick jag besked från en lokal fotograf, han fotar portträtt för 500kr, ska även fråga om han kan göra en helbild också, vill gärna ha kort på klänningen. Framförallt när vi ska ta bilderna nere vid sjön. Men det ska nog inte vara några problem.
nog att jag är galen,men färga sockerbitar tänker jag inte göra. Räcker med att jag ska skriva inbjudningskort och program för hand.
tackar. Jag tycker det skulle vara kul. Har dock mallar för vissa ord å så, som titel osv.
Jag är pysselgalning. Mina placeringskort är krukor. Embossa tycker jag är svårt.
oj hur ska man förklara det. Embossa är ett pulver.
Du har ett sorts embossalim som du antinger skriver med en speciell penna för embossing eller stämplar på en speciell dyna. Detta gör du på ett papper sen lägger du över pulvret och sen borstar lätt bort det överflödiga. sen tar du en värmekälla som t.ex spishällsplatta eller speciell värmefön och håller pappret över, hårtork går ej. När det börjar bli varmt så smälter pulvret och motivet kommer fram.
Hoppas du får en uppfattning om det. Jag harinte lyckats bra men jag har haft dålig värmekälla
blir kort på det sen va?
var det en bra beskrivning Martinaa?