MAJ 2010 del 3
Jag tycker absolut det första med fläskfilé.
Jag tycker absolut det första med fläskfilé.
Nytt hus? Jag har tyvärr inte hängt med så mycket sista tiden. Iså fall förstår jag att det är mycket att fundera på. Kul men samtidigt väldigt jobbigt. Snåla inte på småsaker, det kommer ni att ångra.
Vi köpte nytt radhus för tre år sedan. Helt fantastiskt att följa processen från åker till bostadsområde. Valen var många och tuffa men det blev riktigt bra till slut även om vi nui efterhand hade gjort lite annorlunda med bl a kakel och spottar i taket.
Du har helt rätt klänningen var jättefin. Hade tänkt mig något i rosa eller brunt men ...
Storlek 80,86 brukar vara normalt. Kan nog tänkas att klänningen är för stor när hon blir ett, men hon ska väl inte ha klänningen förrän i maj och då bör den passa.
Jag har varit med min m2b och tittat på kläder till honom idag. Då tittade vi på klänningar som kunde passa till och då menar jag färgmässigt. Jag hade samma tanke som du inte för gulaktigt men jag tyckte ivory var mycket fin och inte alls så gul som jag hade föreställt mig.
Jag är så nyfiken på hur alla kort gjorda av tapet blir, så även på dina. Kommer du att lägga dem i ditt bildgalleri? Jag känner mig lite feg då jag hittat en ganska dyr tapet och vill att de ska bli superbra men inte vet.
Martinaa: Korten är verkligen jättefina. Ändra inte för mycket med embossing och pappershjärta så blir de kanonfina. Jag velar hit och dit och ändra mig hela tiden men som sagt det är nog bara att bestämma sig och sedan köra på det.
Cia: Hälsa vännen att korten var jättefina. Du ska vara stolt över henne. De som blir bjudna kommer säkert att bli imponerade.
Var har du hittat så billiga cellofankuvert? Vi har tänkt att ha sådana också men de billigaste jag hittat kostar 1,50 och till det kommer en massa fraktavgifter så priser stiger avsevärt.
Det har vi också tänkt att göra.
Bra tips! Tack!
Valde ni No Name eller Clear Bags? Hur var kvaliteten?
Tack då vet jag hur jag ska göra och tackar än en gång för tipset.
Tyckte att inbjudan 2 såg trevlig ut. Har du använt dig av decopage?
Kul! Då kommer lokalen säkert att vara jättefin till ni gifter er. Grattis.
Jag gillar ditt halsband. Jag har föreställt mig ett liknande. Får man fråga var du beställt det?
Fröken Strössel skrev 2009-11-19 19:08:33 följande:
Välkommen hit! Kanske inte det populäraste datumet denna månad men vad gör det.
2010 05 01 skrev 2009-11-19 21:23:16 följande:
Får man fråga var det finns så gulliga och snälla butiksägare?
Det är så kul att se allas inbjudningskort som börjar ta form. Vilken variation!
Jag går själv och väntar på att mina papper till inbjudningarna ska komma. Jag beställde dem i veckan som gått och de väntas komma i slutet av veckan som kommer.
I veckan köpte jag papper till festprogram och tackkort men det är ju inbjudningarna som känns viktigast att göra. Väntar, väntar, vä....
Vänrat i och för sig även på monogramstämpel och dekorationer också. Väntar, väntar, vä...
Avalon75: Luktärtsbuketten är jättefin. Den är så somrig och gör en glad. Den gillade jag men det var fler som var läckra av de du lagt in.