Inlägg från: iregnet2010 |Visa alla inlägg
  • iregnet2010

Juli 2010 del 3

hej , hoppar in i tråden, nyförlovad och med kyrka bokad till den 10 juli nästa år. Nu är full rulle med planeringen blir lite lätt stressad när alla verka ha kommit så långt bara...

• iregnet2010

ja, så fort lokal är fixad borde det vara lite lättare att pusta ut..

oj att börja om låter jobbigt, vad har hänt ? Ja jag sitter själv och leker lite med budget.

CeKe skrev 2009-10-20 20:47:12 följande:
    Hej, välkommen och grattis =) Lugna puckar, det är ju låååångt kvar än så länge! Alldeles för långt kan jag tycka... eller kanske inte i o f sig när man som vi helt plötsligt måste börja om med pengasparandet =)
  • iregnet2010

låter supermysigt, jag och m2b är inte tillräckligt pyssliga för att klara av det men det är ju toppen. Jag håller tummarna. Ringar är en sak vi faktiskt har fixat (eller vi och vi, min m2b köpte båda mina ringar i ett set när han friade=me like)

Vi bor i centrala stockholm och det känns väldigt tröstlöst att få till ett bröllop som inte blir dyrare än vad man vill. antar att man får hitta saker att spara in på...

CeKe skrev 2009-10-20 21:18:06 följande:
    Ja, lokal är ett stort plus att få klart. Nja, när det gäller våra pengar, så håller vi på att köpa båt och till den gick helt plötsligt alla våra besparingar. En båt med ruff är bådas önskan och någonting som vi kommer att ha glädje av många år framöver, så vi har valt att investera i en sådan =) Och vips har vi även vår smekmånad ordnad!hur som helst ska vi nog lyckas med pengasparandet. Tänker inte köra på någon dyr bröllopshistoria, utan räknar på att det allt som allt kommer att kosta ca 30000 för en fest på 100 pers + kläder och ringar. Och så kommer vi önska oss pengar i present. Så det booorde ju gå, speciellt eftersom vi inte har något hus som kan kräva pengar, inga barn heller. Det enda som kan jävlas med oss är väl bilen och nu båten.. så håller tummarna för att dessa är snälla med oss =)
  • iregnet2010

ja jag har inte letat särskilt länge men ger snart upp...jag menar VEM har råd med 2000 per gäst (inte vi om man vill ha råd med allt annat +resa...)Jag vågar inte ens säga till m2b vad jag tror vår totalbudget kommer landa på. Som tur är väntar jag också på löneförhöjning så här skall sparas järnet.

Gräddö: vart ligger det? (geografi-kass)

CeKe skrev 2009-10-20 21:41:24 följande:
    Ja, det verkar va en knepig grej med lokal i sthlm! Har en kompis som har kämpat med just det och jag känner verkligen med henne! Verkar va en dyr historia... Vi kommer att ha vår fest på Gräddö och är supernöjda med det.
  • iregnet2010
    NightElf skrev 2009-10-22 16:20:52 följande:
    Hurra! Vilken tur för min m2b har bokat präst idag! Känns jättekul och pirrigt!
    ja och jag är dubbelt så glad , dels för att det inte längre är någon skillnad mellan kärlek och kärlek i kyrkan. Och så dels den rent själviska anledningen -kyrkan blir där vi officiellt gifter oss i sommar !
Svar på tråden Juli 2010 del 3