Juli 2010 del 3
lycklig tjej: åh, vad bra
lycklig tjej: åh, vad bra
källerud: ska ta och kolla lite senare idag
rosesarered: jasså, är de glittriga? Trodde de såg ut ungefär som på nätet fast inte lika softade då som fotona är förstås.
Har ju kärat ner mig i en maggieklänning som jag tänkte ändra lite till min egen, (uppsydd i kina).
Ett märke jag verkligen gillade på butiken jag provade på var La Sposa, inte alla klänningar och att många var av sjöjungfrumodell, men de var jättefina i borderierna och alla detaljer
Maggieklänningen du provade var jättefin på bilden iallafall
www.maggiesottero.com/dress.aspx&style=S5114 är ju lite inne på den här maggieklänningen fast med hjärtformad byst, dvs inte det där organsatyget emellan, och inte "ränderna" med taft i kjolen. Lite andra ändringar men med denna klänning som grundidé.. vad tror ni?
Det här är i taft, funderar på satin också, men då kanske det inte går att få tyget lika veckat utan att det blir för puffigt
Vi har en toastmadame (hon är både toastmadame och tärna) och så har jag en tärna som bara är tärna.
Efter att ha läst om vad värdar har för roll så är det ju enligt tradition de som betalar för bröllopet som är värdar, alltså borde ju vi vara värdar?
Annnars om man nu behöver ha en värd kanske simons styvpappa kan vara det, han skulle nog fixa det galant.. grejen är bara att jag vill inte gärna ge ett sånt uppdrag till en av våra föräldrar om det uppfattas som att han pröjsar för kalaset. tror ni det är risk för det? (tänker mest på sura miner från överiga föräldrar o så)
Nu gör ju alla olika men vi hade tänkt att värden i så fall hjälper folk till sina platser på vigseln och delar ut påsar med blomblad till alla och vigselprogram. Efter vigseln så kan värden med någons hjälp samla ihop stolarna från vigseln och stapla dem lite snabbt bara.
Vår toastmadame är ju även tärna så det hinner ju inte hon med.
Under festen så är det toastmadame som har hand om tal, spex, ser till att ge klartecken till köket när det är dags för tårta, tas undan bord osv. Hon presenterar även bandet. Sen när väl själva programmet under middagen är avklarat så ser jag det som att toastmadame och värden får vila lite från sina uppgifter, om de nu inte planerar in lite eget "material".