Inlägg från: Mrs Opp |Visa alla inlägg
  • Mrs Opp

Juli 2010 del 3

Måste dela med mig av mitt senaste internetfynd. Har ni hört talas om MOO cards? Det hade inte jag innan jag hittade till deras websida alldeles nyss. De säljer jättesöta kort och klisteretiketter och utöver deras egna bilder kan man lägga upp sina egna. (i obegränsad mängd)

Jag kommer att göra stickers, 90 i ett häfte med upp till 90 olika bilder, att klistra på diverse bröllopsprylar, typ kuvert, godispåsar mm.

Kolla in: uk.moo.com/en/products/

Ursäkta att jag låter som en reklamfilm, jag är bara så löjligt glad! ytlig? jag? nej vadå?

• Mrs Opp
    KatjaB skrev 2009-09-25 07:31:23 följande:
    vilken kul idé! ska ni ha kort på er då eller vad har ni tänkt?
    Ja, någonting sådant. Jag har en stiliserad bild på oss jag har gjort i Photoshop som skulla passa, sedan vill jag nog ha några andra också med datum, bild på kyrkan, bild på cupcake mm. Har inte riktigt tänkt ut allt än...
  • Mrs Opp
    Hante skrev 2009-09-27 21:14:32 följande:
    bodde i borlänge för övrigt och har många vänner kvar där
    Kul Hante! Borlänge är ju min hemstad också. Vi var uppe nu i helgen och spanade festlokaler, många bra kandidater men ingen vi båda kände starkt för. Däremot var det kul att få visa kyrkan och de fina omgivningarna som vi båda gillar.
  • Mrs Opp
    rosesarered skrev 2009-09-30 10:04:13 följande:
    Men är paypal verkligen säkert då? tycker att det känns lite läskigt när man ska skriva in sitt kortnummer.. Det är faktiskt ett annat ställe som jag har spanat in etsy.com dom har hur mycket som helst fina bröllopsgrejer! har speciellt fastnat för några tiaror så jag är lite sugen på att beställa därifrån.Tyvärr så är inte allting så billigt där men finns mycket fint att titta på!Ingen här som handlat därifrån?
    Ohh, Etsy är min favorit, jag kollar den nästan varje dag. Det finns ju så många säljare där, så jag kan inte säga något om alla, men mina erfarenheter har bara varit positiva. Jag har beställt och fått hem en hårblomma därifrån och kommer att beställa slöja och en bolero. Etsy har även en avdelning som kallas Alchemy där man som köpare kan gå in och beskriva vad man vill ha och så kan säljare/pysslare ge bud på vad det skulle kosta.
  • Mrs Opp

Jag handlade faktiskt ett par ballerinaskor här på köp & sälj och de låg i postlådan i onsdags. Bild ligger i mitt galleri. Vi skall vara en hel del utomhus, förhoppningsvis, så det kändes mest praktiskt så. Dessutom är jag redan längre än min blivande och jag (inte han) är lite känslig kring det.

Ceke: Jag hade tänkt att köra med färgade skor, mest för att jag tycker att det är så oerhört fint till brudklänning. Blev inte riktigt så dock...
    Kör på färgade om du känner för det, kolla in hur fint det är:
    gallery.weddingbee.com/photo/stuart-weitzman-meets-salvatore-ferragamo
    gallery.weddingbee.com/photo/adidas-038-stuart-weitzman-love

• Mrs Opp

Oh, Ceke, det skulle bli jättesnyggt! Lova att du lägger upp bilder här då så att jag får leva ut min "färgade skor"dröm genom dig.

På tal om skor, jag hade tänkt att köpa skoclips till mina för att göra dem lite roligare. Tänkte kanske en blomma, rosett eller liknande (och i färg!). Har någon av er sett var man kan köpa sådana?

• Mrs Opp

CeKe skrev 2009-10-02 09:45:38 följande:

Mrs Opp: Skoj, såg skorna i ditt galleri =) Jag försökte också köpa dem, men du hann före! Skratt.. jättefina!
    LOL! Det var det roligaste! Ja, de är sköna också. Men vet du vad, eftersom du gifter dig en vecka efter mig så kan jag posta dem till dig efter vårt bröllop som en bröllopspresent. Så har du ett par backup skor. Kan inte garantera perfekt skick dock.
  • Mrs Opp

Hejsan! Jag tycker att det var dags för listan igen. Ni som inte är med, kopiera in listan i ett nytt inlägg och lägg till er själva.

tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli

KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli

Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli

Källerudd: 28 juli

Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli

• Mrs Opp
    JollyO skrev 2009-10-12 16:00:25 följande:
    Behöver skriva av mig lite oro. Vi som var ute i så god tid och bokade kyrka i somras har nu fått en liten motgång. För att försäkra oss om att de viktigaste kunde komma på vårt bröllop har vi det senaste berättat för föräldrar och de närmsta vännerna. Nu var det tyvärr så att tre av min blivandes bästa kompisar kan inte komma den 3 juli för att de ska på andra bröllop samma dag...De ska va värdar på ett och så skulle en annans syster gifta sig, inte så mycket att välja där.Försökte boka om till annat datum men festlokalen finns bara två veckor senare och kyrkan inte rätt tid... Han vill verkligen att de ska kunna komma.Känner att det börjar rycka i bridezilla-nerven. Ringde till en annan kyrka som nog kan bli bra, men då är hon som har hand om bokningen på semester i en hel vecka till! Så jag vet inte ens om det är upptaget redan... Ahhh!
    Oh, styrkekramar härifrån! Förstår att det är jättejobbigt just nu. Jag kände mig liknande när m2b ville byta datum för att det var så svårt att hitta boende åt våra gäster den 3 juli. Den situationen löste sig och jag är säker på att er situation också kommer att lösa sig. Det låter som att ni redan är en lösning på väg.
  • Mrs Opp

Angående vigselrätten...kyrkan har inte avsagt sig den än. Andra omgången av kyrkomötet är väl nästa vecka, tror jag. Vi får se vad som händer och oavsett vad som händer är jag säker på att vi kommer att höra om det på nyheterna!

• Mrs Opp

Hihi! kul, korallbruden! Jag har nog också varit på väg in i den klubben ett gäng gånger. Konstigt hur något kan uppröra en så, jag upphör inte att förvånas vilken känslomässig berg- och dalbana detta med bröllop innebär för både mig och min blivande make.

annanorrk: Jättefin klänning! Jag gillar verkligen v-ringningen och axelbanden. Kul att se alternativ till den axelbandslösa. Välkommen hit också! Jag är också en 3 juli-brud.

• Mrs Opp

Bara roligt att få leta lite klänningar och annat. Jag köpte min lilla korta klänning så tidigt. Visserligen älskar jag den och den passar perfekt till vårt bröllop men jag saknar nog ändå den där jakten efter drömklänningen. Så det är bara roligt att få leva genom någon annan.

• Mrs Opp

Ceke: Min blivande är amerikan så nu när vi är förlovade är det bara jag som har ring och sedan får vi varsin vid vigseln. Så bara en ring för honom alltså. Kan till viss del relatera till hur du känner eftersom det inte syns på honom nu att han är förlovad. Jag längtar tills jag kan titta på ringen på hans finger och tänka på vad den symboliserar.

I ditt fall skulle jag försöka fokusera på att han får en till inskription i sin ring med er bröllopsdag. Kanske finns det plats att lägga till något mer. Så även om det ser likadant ut så vet ni båda att ringen inte är riktigt den samma på insidan. Och det är ju insidan som räknas!

Svar på tråden Juli 2010 del 3