Inlägg från: JollyO |Visa alla inlägg
  • JollyO

Juli 2010 del 3

rosesarered skrev 2009-09-28 14:55:32 följande:
    Kul och fynda saker!Är det någon här som brukar handla saker på nätet utomlands? vet hur paypal funkar?
    Ja, roligt att handla! Albumet fanns i ljusblått/vitrandig också om någon är ute efter en sådan.

Jag har handlat grejer på ebay den senaste månaden. Har tidigare kollat på amerikanske bröllopssidor men frakten som tillkom på sakerna där var jättemycket! Det var då jag hittade ebay. Det finns många olika bröllosshoppar via ebay där du kan köpa allt du behöver. Det står alltid vart i världen säljarna skickar sina saker. Vad frakten blir kan man oftast se direkt på sidan men annars får man skicka en fråga till säljaren.

Paypal är ett betalsystem som jag tror att ebay tagit fram. Du registrerar dig och skriver samtidigt in dina visakortuppgifter. Den sparar sedan kortuppgifterna så varje gång du ska betala något från ebay länkas du direkt dit, får skriva in ditt lösenord och sedan bekräfta betalningen. Klart! När du betalar via paypal har de dessutom garanti på att du får tillbaka pengarna om varan skulle utebli.
  • JollyO
    KatjaB skrev 2009-10-03 10:18:10 följande:
    Förlovningsringen är den som finns på bild. älskar den Har suttit o kollat lite på näbbkläningar nu, men vet inte.. tänkte först sy själv men vet inte om det knappt är värt det om man köper från Kina.
    Det finns fina klänningar på ebay för ungefär 300 kr inklusive frakt!
  • JollyO

Har berättat för alla föräldrar och syskon nu. Roligt!
    Och redan gått ner några kilon... Wedding gown - here I come!

• JollyO

Behöver skriva av mig lite oro. Vi som var ute i så god tid och bokade kyrka i somras har nu fått en liten motgång. För att försäkra oss om att de viktigaste kunde komma på vårt bröllop har vi det senaste berättat för föräldrar och de närmsta vännerna. Nu var det tyvärr så att tre av min blivandes bästa kompisar kan inte komma den 3 juli för att de ska på andra bröllop samma dag...
    De ska va värdar på ett och så skulle en annans syster gifta sig, inte så mycket att välja där.

Försökte boka om till annat datum men festlokalen finns bara två veckor senare och kyrkan inte rätt tid... Han vill verkligen att de ska kunna komma.
    Känner att det börjar rycka i bridezilla-nerven. Ringde till en annan kyrka som nog kan bli bra, men då är hon som har hand om bokningen på semester i en hel vecka till! Så jag vet inte ens om det är upptaget redan... Ahhh!

• JollyO
    KatjaB skrev 2009-10-12 19:59:57 följande:
    korallbruden: tack jollyO: Men kan ni inte ha kvar den bokningen ni har tills hon kommit tillbaka från sin semester då? Så ni har en backup? vi har fortfarande en preleminärbokning på två lokaler.. är ju rätt föräldskad i verandan på den andra lokalen och att det är i stan, men allt annat är bättre med andra lokalen. Så jag vill inte riktigt ringa än o säga att det inte blir nåt.
    Vi behöver ju isåfall ändra datumet på festlokalen, för att det nya datumet inte ska bli upptaget. De vill ju inte ha två bokningar från samma direkt. Vi har också krav på att kyrkan måste ha församlingshem eller dylikt för vi ska ha tårtkalas efter vigseln och behöver det ifall det regnar.

Lutar åt att vi har en plan B i form av en kyrkoruin som min BM kom på att vi faktiskt varit och tittat på, samt försöker boka en annan kyrka som han lovade att ringa till idag (får se om han fått tag på dem). Den andra kyrkan är väl okej, men vi vill ha en "Mariakyrka".
    Någon annan som fått dille på en viss typ av kyrka?
  • JollyO

Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli

KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli

Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    JollyO: 17 juli

Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli

Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm: 24 juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli

Miss Alice: 25 juli

Källerudd: 28 juli

Blomman82: 30 Juli

Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli

Ja, nu har vi ändrat datum, men det känns bra ändå! De kompisarna som inte kunde komma blev jätteglada när vi berättade det!

KatjaB skrev 2009-10-19 08:38:40 följande:
    Ceke: men kan du inte bara skippa strumbyxor och ha fint lackade tånaglar bara? Såg en bild med öppen tå och fransk manikyr på tårnaglarna, jättefint
    CeKe:
    Det finns väl strumpbyxor med öppen tå? Det borde väl finnas även stayups med öppen tå då? Inte för att jag tror att det behövs i juli men om du tycker att det är snyggt så kolla efter sådana.
  • JollyO
    CeKe skrev 2009-10-20 20:26:23 följande:
    Haha, ja varför inte? =) För några år sen hade jag en idé att ta patent på en konstruktion där jag sytt ihop ett par nylonstrumpbyxor (delen upptill) och ett par stayups (den silikonaktiga delen) för att hålla kvar de avklippta strumpbyxorna halvvägs ner på låren... men det blev inget av idéerna. haha, kanske ska tänka om igen... Lär ju inte bara va jag som har problem med detta! Kan nu längre inte ens skylla på övervikt, så det suger!
    Det finns väl sådana där "hålla-in-magentrosor" som även går ned en bit på låret? Hittade på Lindex. Kan väl vara bra även om du nu inte har någon övervikt (stackars dig )

www.lindex.com/se/Product/Product.aspx&styleid=2058683&path=3403475;3215210;3232575;3528388;875626
  • JollyO

För övrigt läste jag att Svenska kyrkan i kyrkomötet röstat för att behålla vigselrätten. Som alla trodde då!

• JollyO
    Korallbruden skrev 2009-11-02 19:38:47 följande:
    Engelbet har en grusring som kanske skulle passa min förlovningring.
    Grusring? Vad är det? Gillar för övrigt många av Engelberts ringar, och faktumet att en vanlig guldsmed kan göra likadana men mycket billigare!
  • JollyO
    LyckligTjej skrev 2009-11-05 00:02:38 följande:
    Måste bara tipsa om en sak hos Jotex Jättefina ljusstakar i glas, 3delar för 26.99krHar precis beställt en hög www.jotex.se/DetailPages/DetailPage.aspx
    De säger att produkten tagit slut! Du köpte visst alla
  • JollyO

Inget klänningsprovande här än...

Har däremot frågat två vänner om de vill vara värdar och de tackade ja! Med glädje, som de själva tillade.
    Nu ska vi bara bestämma oss vilka mer vi ska fråga...

Vi tänker att våra värdar får fördela toastmastrandet mellan sig och dessutom stå för festprogram, lite spex kanske och dela ut programmen i kyrkan samt leda gästerna (och kökspersonalen) genom kvällen.
    Hur tänker ni andra med värdar och deras uppdrag?

• JollyO

I min bekantskapskrets (frikyrkan) är uttrycket värd egentligen toastmaster, enligt BT:s beskrivning iallafall. Så när jag skrev värd menar jag en kombination av "vicevärdar" och toastmastrar. Så vi förväntar oss att de ska lägga in lite eget material samt göra i princip allt annat under kvällen. Därför har vi tänkt ha fyra stycken. Det blir de som hälsar välkomna till festen men också i kyrkan. Känns bra att ha flera värdar i kyrkan eftersom vi tror att det kommer kanske 150 personer till vigseln...

• JollyO

KatjaB skrev 2009-11-12 09:29:10 följande:

jolly: fast jag har också läst här på bt, och då har jag fattat det som att värden är den som betalar för kalaset, utbringar brudskålen o sånt, medan toastmastern har hand om spex, tal mm. toastmasterns uppgift är mer att underhålla. Men jag kanske har fattar det fel
    [/citat]
    JollyO skrev 2009-11-11 23:48:57 följande:
    [citat]
    Så när jag skrev värd menar jag en kombination av "vicevärdar" och toastmastrar.
    Från BT "Idag är det också vanligt att brudparet står för hela kalaset och på så sätt själva blir värdpar. I vissa fall utser brudparet ändå en eller flera andra värdar för bröllopet för att underlätta med allt det praktiska på bröllopsdagen. De kan då kallas för vicevärdar.

Värdarnas huvudroll är framförallt att vara ett stöd för brudparet under själva bröllopsdagen och se till att allt flyter enligt planerna.
    Brudparet ska nämligen inte behöva oroa sig för någonting på sin bröllopsdag utan ha möjlighet att bara kunna slappna av och njuta.

Värden/värdparet är också den som för brudparets talan under festen och håller välkomsttalet. Om det är brudparet som är värdar kan de välja att hålla välkomsttalet själva eller låta någon vicevärd hålla det å brudparets vägnar."

Tycker att det visst går bra att kalla dem för värdar, hade jag iförsig tyckt även om ovanstående text inte funnits så :)
  • JollyO
    Korallbruden skrev 2009-11-17 14:56:24 följande:
    Tack brudarna känner att det vore trevligt att få använda ringen snart... känns så långt bort i tiden... Går det att fuska lite grann... bara ibland =)
    Bara i hemmets mörka vrå då
  • JollyO
    KatjaB skrev 2009-11-20 13:22:36 följande:
    Vad tycker ni? sitter och klurar lite på det här med ringar igen. Tycker att det är jättefint med 3 ringar, då blir det alltså förlovnignsring, vigselring och morgongåve-ring. Eller så är det bara vigselring och förlovningsring. Så antingen som dessa fast med två stycken smala, en på vardera sida www.algonet.se/~diamant-/07/sc/241vg2.jpgeller de två som finns i mitt galleri. Enstensringen i galleriet är den förlovningsring jag har. Den är 1 mm smalare än ringen på länken, men väldigt lik den
    Väldigt snyggt! Gillade första alternativet bäst. Du skulle ju också kunna få den tredje ringen i tex 30-årspresent eller vad som kan tänkas passa, så hinner du njuta lite när de bara är två också.
  • JollyO
    Korallbruden skrev 2009-11-26 16:47:21 följande:
    Nu hoppas jag att det är färdigprovat i klänningsdjungeln... har hittat två stycken som jag gillar och är snygga på mig. Det är de två översta klänningarna i mitt galleri. Vad tycker ni tjejer?
    Den med spets! Fast båda var ju väldigt snygga!
  • JollyO
    CeKe skrev 2009-12-03 22:08:06 följande:
    Personligen gillar jag det enkla, alltså ihoprullade med ngn slags servettringar. Men jag är ju så knäpp att jag inte alltid har hjärta att vika upp fint vikta servetter och använda dem =) Själv skulle jag vilja hitta tjärat snöra att göra servettringar av, men vet inte var man hittar sånt.. har hittat på ett ställe men de sålde bara rullar om 100 m och det är ju liiiiiite väl mkt! och dyrt..
    Jag är inne på att nöja mig med jutegarn och tror att det kommer att se lagom marint ut. www.pandurohobby.se/pan/IboxServlet&OPT=GET&AID=3 Hmm, vad tror ni?
  • JollyO
    kece skrev 2009-12-04 11:29:40 följande:
    korall. Jag pratar om middagen. Inte nå kvällsmat. Har ingen ro i kroppen att sitta och äta hur länge som helst. Vill äta snabbt och sen komma igång med festen. :)
    Hehe... Kalas!
Svar på tråden Juli 2010 del 3