Inlägg från: rosesarered |Visa alla inlägg
  • rosesarered

Juli 2010 del 3

KatjaB,

jag gillade tylldrömmen och den gröna klänningen bäst.
    Hur mycket kostar det med näbbklänning från Kina? frågan är vilket är mera lönsamt.
    Du sparar säkert en del tid om du bestället och vad jag har förstått så är det inte så rysligt dyrt heller att beställa.

• rosesarered

Jag börjar ångra mitt val av tärna/toastmaster
    Känns så himla tråkigt, vet inte riktigt hur jag/vi ska göra. Det är lite känsligt för att personen det gäller är min blivandes syster.

• rosesarered

Jo det är samma person som ska vara bägge eller som vi hade hoppats på. Tyvärr så har det för det första varit väldigt trögt med att få ett svar om hon ville överhuvudtaget och jag märker att hon inte alls är intresserad av att prata om något gällande bröllopet. Eftersom jag vet att andra kanske inte tycker att det är lika kul med bröllopet så har verkligen låtit bli att prata om bröllopet och i princip bara nämnt småsaker.
    Men nu känner jag bara att det inte känns kul alls då jag känner nästan en motvilja hos henne att prata om hennes klänning till exempel. Jag har sagt att vi betalar en klänning till henne men att vi kanske kan bestämma en helg då vi går och köper klänningen. Men inte ens det verkar hon ha någon lust med.
    Jag har en annan äldre vän som jag egentligen känner att är bättre lämpad att vara tärna och eventuellt toastmaster.
    Vi ska ha ett toastmasterpar så vi har redan en som ska vara toastmaster men han vill gärna ha någon att dela ansvaret med därav rollen som både toastmaster och tärna. Vi har inte så många folk att välja emellan tyvärr

• rosesarered

Jag har tänkt på det men just nu känns det inte bra att ha svägerskan som toastmaster eller tärna överhuvudtaget. Magkänslan säger bara att det inte kommer att bli bra.
    Svårt att förklara men det har känts som att det nästan är jobbigt att prata om bröllopet med henne för att jag får "negativa vibbar".
    Till saken hör att hon separerat för några månader sen från sin sambo som hon hade varit tillsammans med ungefär lika länge som jag och min sambo.
    Eftersom vi är vänner så kändes det självklart att hon skulle vara delaktig i bröllopet men ju närmare bröllopet vi kommer så känns det inte alls lika självklart.
    Känns så tråkigt eftersom hon tillhör familjen.

• rosesarered

Jag ska prata med henne och lägga fram det som du säger, fråga om hon verkligen vill själv eller om det mest bara känns jobbigt.
    Det kanske funkar att ha den andra kompisen som tärna/toastmaster också har inte tänkt i dom banorna eftersom jag varit så inställd på bara en tärna.

Det känns bättre nu, måste lita på att allt löser sig i slutändan!
    tack för stödet tjejer

• rosesarered

På lördag ska jag troligtvis och kika på klänningar!
    Egentligen hade jag tänkt gå ner i vikt först men blev frestad då jag såg reklamen här ovan om dunderrea på lillyklänningar.
    Har lockat sambon med mig också även om han hade velat att det blir en överraskning med mig i klänningen. Lyckades övertyga honom om att det ändå kommer att bli en överraskning dagen d med sminkning och fin frisyr, "hela paketet"

• rosesarered

Korallbruden,
    grattis till fotografen! nu blev jag nyfiken, vilken fotograf ska ni ha?

Angående bröllopsresa så funderar vi på att önska oss bidrag till en sådan som bröllopspresent.
    Vi är ganska sugna på Grekland=)
    Känns svårt att boka nåt då vi inte har en aning om vad jag har för sysselsättning efter juni:-O

• rosesarered

Ja vi vill öluffa!! Av nån orsak har vi fastnat för Grekland bara
    Vi var på Santorini i sommar och har en plan att återvända dit och sen köra en liten öluff.
    Det är så frustrerande för både jag och sambon vill resa innan vi får barn men med bröllopet så finns det inte ekonomisk möjlighet till att prioritera det just nu.
    Vill ha allt på en gång!!

• rosesarered

Idag har jag varit och kollat på klänningar! Provade bara på två stycken eftersom det var lite kaotisk rea-stämning i butiken. Sen tycker jag att de flesta klänningar inte är så fina i verkligheten som jag tittat på internet. Provade en lillyklänning som jag tittat på rätt länge och den var inte alls så fin i verkligheten som jag trott. Däremot så provade jag på en nixaklänning som var rätt enkel som jag aldrig hade fastnat för om jag sett den på nätet. När den satt på var den jättefin! Dock var jag feg och vågade inte köpa
    Nu när jag kom hem så tittade jag på Nixas hemsida men hittar inte den klänningen! dumma jag som inte kollade numret/namnet på den.
    Om det nu skulle vara så att jag inte kan släppa den klänningen

• rosesarered

trendig,

vi tänkte endast skicka inbjudan men gör det ganska tidigt i januari-februari. Våra närmaste vet om bröllopet redan.

Känner att vi står still i planeringen. Jag är ute på min sista praktik innan examen och har fullt upp med praktik- och skoluppgifter så vill gärna få saker gjort gällande bröllopet.
    Väntar fortfarande på slutgiltig offert från vår festlokal, hoppas att dom hör av sig snart...
    Har mailat en potentiell makeup/frisör men inte fått nåt svar än även om det var flera dagar sen.
    Har även tagit tag i saken och beställt en skrivare så förhoppningsvis blir det lite lättare att tillverka inbjudningskort.
    Mycket väntande just nu alltså

Svar på tråden Juli 2010 del 3