Inlägg från: LyckligTjej |Visa alla inlägg
  • LyckligTjej

Juli 2010 del 3

Vi har inte skickat våra save the date ännu, vi tänkte skicka dem tillsammans med julkorten
    Min m2b reagerade likadant i början också... Typ börja planera och boka saker redan, det hinner vi väl??? va hans reaktion
    Men idag så är kyrka, festlokal, fotograf, frisör, klänning, serveringspersonal, inbjudningskort, färgtema + en del smådetaljer klart

Lycka till med allt!

trendig skrev 2009-10-12 22:13:49 följande:
    hej på er julibrudar, här kommer en till! och jag känner helt plötsigt att jag inte ALLS är ute i så god tid som många av er, min blivande man tycker jag är alldeles för tidigt ute med att vilja beställa och boka in STUFF liksom ;) men nu när jag läser denna tråden så märker jag ju att många av er är väldans mkt längre fram i er planning! så då får jag ju lie panik genast..... hmmmmm.... en sak jag tänkte på var Save the date kort, är det många av er som ska skicka ut det? tänker på det här med semestertider och så, vi ska gifta oss den 10 juli... puss å kram på er!ps lägger till mig i listan oxå ;)Whitewedding: 3 julitessomac: 3 juliAnneliM: 3 julih and a 2010: 3 juliLyckligtjej: 3 juliIdajohanna82: 3 juliFenixx: 3 juliaikidoaasa: 3 juliMrs Opp: 3 julihappytoaster & tommystena: 3 juliJollyO: 3 juliNightElf: 3 juliAnnaMartin: 3 juliKorallbruden: 3 juliJulibrud10: 3 juliKatjaB: 10 julibrudjuli2010: 10 julikikki kikki: 10 juliTokisen: 10 juliPeriwinkle: 10 julisommar10: 10 juliKullaberg: 10 julisockersmulan: 10 juliJuli 2010: 10 juliFru Indosaurie: 10 julizeldae: 10 juliSussi08: 10 juliCeke o Kece: 10 juliChippis419: 10 juliBruden 100710: 10 julitrendig: 10 juliLycklig 81: 17 juliLoveA: 17 juliMia77: 17 juliwiicky: 17 juli100717: 17 juliSandie87: 24 juliJuli100724: 24 juliEverton: 24 juliGotlandstös: 24 juliNyen80: 24 julisuzem: 24 juliRosesarered: 24 juliHante: 24 juliKarlstadtös i Stockholm: 24 juliBlivandeFruPettersson: 24 juliMiss Alice: 25 juliKällerudd: 28 juliSarahkka: 31 juliJossposs: 31 juliGrönprickig: 31 juliClea: 31 juliSajberpillan: 31 juli Fru i juli 2010: 31 juli El amor: 31 juli
  • LyckligTjej

Åh va det låter mysigt med logefest!
    Vi har också varit inne på det men känner ingen som har en loge, jo har en vän som har en men den är full med saker och inte den frächaste, känns som om det blir väldigt mycke jobb om man skulle ha festen där, men det är en dröm som jag har

karinochjonas skrev 2009-10-17 07:17:45 följande:
    I går bokade jag dag för bröllopet. Den 31 juli blev det kl 15:00. Gud det kändes stort. Har tidigare kännt att "ja vi får väl se om det blir av till sommaren" men nu är som sagt kyrka och lokal bokat. Vi kommer ha ett relativt litet bröllop med mest våra kompisar (60 st). Temat kommer vara lantligt då vi ska vara på min pappas loge och ha festen. Här tänkt pryda lokal med skörde-tema och massor av solrosor. Hoppas det blir bra. Tror att inbjudningskorten kommer gå ut i samband med alla-hjärtans-dag och vi kommer hålla det hemligt till dess.
  • LyckligTjej

Jättefin klänning, va skönt att ha det klart

kullaberg skrev 2009-10-19 18:00:50 följande:
    Jag valde Frisyrmakarna i Höganäs, har fått rekommendationer om en som jobbar där, min toastmadame gjorde sin frisyr där till sitt bröllop och hon var jättefin. Så jag är nöjd med valet! Och vet ni vad, jag har köpt min klänning!! Betalat handpenning och allt! Köpte den på Stiliga Högtidskläder på Gustav Adolfs torg i Malmö. Superbra service också. Oj vad jag är glad! En Lilly blev det. Ska lägga in en bild i mitt galleri nu! Brudbukett har jag inte bestämt än, men min mamma har en kompis som är florist, så jag börjar där så får vi se vad det blir. Och slutligen, välkomna alla nya, vad många vi börjar bli nu!
  • LyckligTjej

Juli 2010 skrev 2009-10-21 13:06:05 följande:

Har tittat in här tidigare, men är inte så aktiv funderar, funderar och planerar...lokalen är fixad och kyrkan bokad. Den mesta tiden går åt att fundera om jag skall beställa en klänning från kina...nån annan??färgtemat är klart, ljusrosa, vitt och silver blir det skulle jag tro...härlig tid vi har framför oss;)
    Jag klurar också lite på att ändå beställa klänning från Kina, har b.la kollat på Landy Bridal. Har läst i b.la kina-tråden att dem ska vara toppen att ha och göra med.
    Jag va i en butik och provade klänningar och där fanns en som föll mig i smaken, men ändå inte den riktigt rätta känns det som nu.
    har bokat in mig på ännu en provning i sundsvall nästa vecka så då ska det provas fler modeller sen får vi se hur detta slutar.
    Men jag skulle spara ungefär hälften på att beställa en istället för att hyra. Det är svårt, massa tid går åt till och fundera runt detta så jag vet vad du går igenom

Färgtemat är klar: vitt såklart, ljuslila lime och silver.
  • LyckligTjej
    KatjaB skrev 2009-10-22 16:00:56 följande:
    ja, visst handlar det ju om budget såklart också. Allra billigast är det ju förstås att handla och laga själva. Men funderade nu på om vi kan hitta serveringspersonal i bekantskapskretsen, om de får en slant. (borde bli billigare än folk från restauranger o dyl) Det som man slipper med kocken och catering är ju att värma all mat, och det är mest det som jag tycker känns jobbigt. Funderar på att ha några av sambons syrras kompisar som serverar.. de är i 20-års åldern, vill ju inte gärna att de tar sig vatten över huvudet med att värma mat o allt. Då vore det bra att ha någon som är rutinerad och de bara serverar, fyller på buffén och vin i karafferna o så.
    Alternativet kan också vara om ni har nån restaurangskola i närheten, fråga om några är intresserad. Det har vi gjort
  • LyckligTjej

Tycket att klänningen är jättefin, mkt fina detaljer.
    Vi har bokat fotograf och det är en vän till mig som har foto som hobby, jobbar inte som det men är jätteduktig.
    Har bokat henne hela dagen och det kostar oss 2000kr, vilket jag tycker är ett jättebra pris + att hon och hennes familj får vara med oss på vår stora dag, hon blev såklart jätteglad Hon har fotat på andra bröllop och jag har sett bilder och dem är jättefina.
    Ser att ni gifter er 3/7 2010, som vi.
    Jag har startat en tråd för oss brudar som gifter oss 3/7 2010
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m3505070.html

annanorrk skrev 2009-10-23 00:05:36 följande:
    Hej allihopa! Vad roligt att det är så många som ska gifta sig i juli nästa år. Jag och min sambo ska gifta oss 3 juli. Än så länge har vi bokat lokal, bokat kyrka (inkl. präst vi känner), musik i kyrkan. Just nu är dilemmat fotograf, vad har ni för fotografer och vad kostar det? Klänningen är i princip bestämd; www.littlecoral.com/ms54-beaded-embroidery-ta... vad tycks?Ser fram emot att ha lite sällskap i planerandet!
  • LyckligTjej

Måste få skriva av mig. Haft rejäl otur idag.
    Jag och några vänner va ute och provade klänningar i sundsvall igår och jag hittade en Nixa klänning som jag tyckte va mkt mkt fin men ville ändå åka hem och fundera lite. Idag bestämde jag mig för att DEN klänningen ska jag ha och ringde dit och skulle boka den för hyrning och då hade dem sålt den igår efter att jag hade varit där. GRRRRRR.. att dem inte kunde ringa mig och fråga om jag bestämt mig eller inte.
    Modellen heter 9117 så jag har söker överallt efter denna klänning nu och hoppas att nån har den och vill sälja den till mig.
    Ska tillägga att dem kunde beställa hem en ny men då va jag tvungen att köpa den och det skulle kosta mig ca 7000kr vilket jag tycker är lite mkt för en klänning som jag kommer att ha en dag. Ikväll nu ska jag sätta mig och kolla på nätet och se om jag hittar nån likanande nånstanns.

• LyckligTjej

Jo jag skulle säkert kunna få den uppsydd från Kina men jag tycker att bilden är så dålig på Nixa´s hemsida, man ser inte
    dem fina detaljerna. Finns ju inga närbilder

KatjaB skrev 2009-10-29 19:48:16 följande:
    lycklig tjej: vilken otur!! Man väntar sig ju inte direkt att nån annan köper klänningen direkt samma dag Hoppas du kan hitta den någon annanstans.. ellre köpa från Kina kanske? Du kan ju skicka en bild så syr de upp en till dig till 2-3000 kr.Åh vad skönt, äntligen har det löst sig med toastmaster, eller snarare toastmadame. Har funderat fram och tillbaka hur mycket som helst vem som skulle vara lämpad eftersom vårt första alternativ tackade nej då de ska ha barn månaden innan. Blir en vän till mig som är väldigt organiserad och får saker och ting gjorda, ofta har bra och roliga idéer. Så det här fixar hon nog gslsnt Vi funderar lite på att ha ett filmtema på festen, med gamla filmstjärnor istället för numrering av borden mm
  • LyckligTjej

Tack för tipset men det är en bra bit för mig att åka.
    Har i alla fall löst sig på annat håll så nu får jag
    min drömklänning i alla fall

rosesarered skrev 2009-10-31 10:30:17 följande:
    CeKe,jag pluggar på pedagogiska institutionen. Mer än så vill jag inte säga, tänkte vara lite anonym ett tag till Vi är ganska få studenter på campus på min utbildning så det får bli lite halvhemligt.Förstår csnbekymret. Kan själv tänka mig plugga mer men ekonomiskt så blir det lite klurigt, men det är toppen när man hittar lösningar som du har gjort!Lycklig tjej,mitt tips är Ingvors brud&fest som ligger i Stockholmstrakten och har ett stort sortiment Nixaklännigar. De är jättetrevliga och serviceminded där så ring dit och hör tycker jag!Tack för tipset Korallbruden!var hittade du honom egentligen? har han någon hemsida eller liknande?Casmel,vad kul då är det bara att sätta igång med alla bröllopsbestyr! Kommer ihåg känslan när vi bokade vår vigselförrättare, kändes helt overkligt
  • LyckligTjej

Ja jag lyckades hitta min känning igår, ringde en firma som hyr ut och hon kunde beställa hem den till mig och sedan hyra ut den, är så lycklig... skulle gärna köpa den men den kostar närmare 8000kr och det tycker jag är lite i överpris så därför kommer jag att hyra istället

KatjaB skrev 2009-10-31 14:33:04 följande:
    källerud: ja det är ju så jag tänkt göra, blanda guldkornen från olika klänningar så att det blir min egen drömklänning. Vad jag fått för intryck av milly via mail är iallafall att det ska gå bra och hon verkade förstå precis hur jag menade och gav förslag på vilket tyg som lämpar sig bäst. lycklig tjej: har du hittat klänningen nu?
  • LyckligTjej

Jättefina ringar, den med rött o vitt guld gillar jag bäst

CeKe skrev 2009-11-01 20:04:44 följande:
    Casmel: Kom ni ut o kikade på ringar idag istället?Själv halkade jag in i en guldaffär medan jag väntade på att Kece skulle jobba klart och hittade två som jag blev sugen på =) Inte va de så fasligt dyra heller vilket ju alltid är positivt! Har lagt upp dem i galleriet. Är mest sugen på den med båte vitt o rött guld (det vita ser ut som stenar, men det är det inte)
  • LyckligTjej

Oj då

JollyO skrev 2009-11-05 17:39:38 följande:
    De säger att produkten tagit slut! Du köpte visst alla
Svar på tråden Juli 2010 del 3