-
Det här blir spännande.. Oki, tack för tipsen...kanske kan be någon hjälpa till och hålla lite oxå. Men som sagt övning ger färdighet och 10-pack rosor i mathandel kommer bli bra övningsobjekt =)KatjaB skrev 2009-09-23 22:09:27 följande:ja absolut, det behöver du nog inte betala ens för om du köper blommorna där sen.. det är ju bara lite grönt snöre. Det är lite trixigt att få blommorna att inte flytta på sig när du ska binda, iallafall första gångerna, sen går det lättare. Du kan ju tejpa lite lätt med tejp först o sen binda blommorna. Tänk på att binda åt hårt, och iallafall 3 varv med bast.
-
Hehe ja tror iofs att det kan vara ganska klurigt..men som sagt tänker testa först och fungerar det inte så är det ju bara till att beställa =)JollyO skrev 2009-09-23 22:41:55 följande:Jag har också tänkt att binda min bukett själv! Hur svårt kan det va liksom?
-
Jag har tänkt köra på ballerina modell oxå mest för att klack inte är speciellt praktiskt på gräs...Funderade även ett tag på att vara barfota...men nu blir det nog lång klänning så dår blir det även skor...
Vill gör så mycket, men känns som jag inte kan göra så mycket än. Ska snart boka frisör iaf, ringde i somras och frågade när man kan boka...i okt gör de schema för nästa år fick jag till svar och imon är det okt =)
Ska göra de sista inbjudnignarna oxå sen kan jag mer sporadiskt tillverka festhäften..
Mycket som ska göras, men samtidigt mycket man inte kan göra riktigt ännu...men vi har ju paserat 10 månads gränsen :P
-
Vi kommer vänta med att köpa ringa rill våren...som några har skrivit jag hade inte kunnat låta ringen bara ligga och vänta, jag hade velat prova hela tiden..
Är inte så aktiv med planerande eller saker över huvudtaget just nu, men det kommer föhoppningsvis igång snart igen...Är ju ingen panik heller inte än iaf...
ska ringa frisör i veckan iaf, för nu är det oktober =) -
Min älskling har en dröm om att åka på safari så vi hoppas på att kunna fixa det som bröllopsresa, inget man gör med små barn sen kanske :P Men det är ju rackans dyrt. Funderade på att önska oss det men då måste man ju åka senare och vi vill åka ganska tätt inpå. Dels för att vi vill börja försöka bli gravida direkt...är sjukt bäbis sjuk redan nu Och då känns det inte så roligt att åka på bröllopsresa i dec och skjuta på bäbisverkstaden i ett halvår. eller att åka senare och då redan kanske vara gravid och må kasst. Sen vet man ju aldrig hur det blir med sådan, men så rullar våra tankar iaf...sååå svårtLyckligTjej skrev 2009-10-06 22:35:42 följande:Några som börjat fundera på bröllopsresa? Min m2b tog upp det för ett tag sedan och vi har nu kollat runt lite och det lutar mot att vi åker tilll Thailand i november Thailand har länge varit mitt drömresmål och kan det bli mer passande än att boka bröllopsresan dit... jag går på moln nu
-
Som någon skrev så har jag oxå fått höra att det är dumt att gifta sig mitt i semester tider..men det är ju tur att fler har samma "tokiga" idé som än själv..att sen göra det mitt i veckan är ju ännu värre..Får väl se vad gästerna säger när de får reda på det =)
Vi blir nog ensamma om våra datum, eller vad tror du Miss Alice???
Jag har bokat frisör...Eller ja de visste inte riktigt hur de skulle jobba, men jag hade två på den sallongen som jag gärna vill ha så hon kunde lova redan nu att de skulle lösa sig på något sett...Sen skulle hon höra av sig i början på nästa år när de lagt semester schemat Känns bra att ha det fixat..Glömde dock fråga om hon sminkar oxå..
Prästen har jag inte hört något från än...hmm Är det någon som hört något om det är med vigselrätten???
Annars har det varit lugnt med planerande ett tag. -
Hehe ja det tror jag me =) Jag tyckte ju att de tittade konstigt på mig när jag var inne på panduro och skulle köpa papper. De hade bara 30 st och jag behövde 15 till så jag frågade om de inte hade fler...de skrattade lite och sa att nä allt ligger ute i butiken...Tycker ändå att det borde vara ganska vanligt att folk köper mycket papper hos dem...NightElf skrev 2009-10-12 09:45:34 följande:Vi beställde våra placerings "kort" i helgen. 21 paket med miniåror... Undrar vad de tänker på Panduro nu
-
Jo jag ska beställa de sista på nätet..men va så svårt att se vilken färg det va..så vågade inte beställa innan jag viste vad färgen hette..men nu vet jag. Ja precis de borde ju vara glada att de får sälja...Samma här..va en affär i annan stad så lär ju inte hamna där fler gånger men iaf...NightElf skrev 2009-10-13 11:04:09 följande:Ja verkligen! Har du kollat på nätet? Jag fick beställa mina på deras hemsida eftersom de inte hade så många i butik. De kunde även beställa hem till butiken om jag ville det men jag valde att göra det själv.Det är så trist när det blir som för dig att de tycker man är konstig, man är ju kund och de borde vara nöjda över att man vill köpa mycket! Istället för att skratta åt kunden ska de väl göra allt de kan för att tillfredställa den? jag har svårt för att gå tillbaka till affärer där jag blivit dåligt bemött iallafall.
-
Så man ska räkna med att det inte blir någon "kyrklig" vigsel då..hmmm får ta och börja titta på någon borglig förättare som är villig att åka ut på landet då. *suck*
Det konstiga är att de präster jag pratat med inte sagt ett ljud om detta... -
Vi planerar att skicka ut den i februari..skickar inga "save the date" + att vi håller det hämligt tills inbjudningarna går ut så vi vill skicka tidigt...