Juli 2010 del 3
Har även luskat fram klänningen jag provade och gillade i lördags.
Det är första bilden i mitt galleri, klänningen till höger.
Har även luskat fram klänningen jag provade och gillade i lördags.
Det är första bilden i mitt galleri, klänningen till höger.
KatjaB,
vilket fint par ni är! tummen upp för hemsidan kom på nu att det är en sak vi missat på planeringslistan, måste ta tag i det. Bland annat
Korallbruden,
Grattis till valet av fotograf. Kan inte tänka mig annat än att det blir toppen med den fotografen ni valt. Har kikat runt en hel del på Stockholmsfotografer och hon tillhör dom bästa (enligt min åsikt iaf).
Miss Ida,
jo håller med att det är tråkigt med vigselrätten. Även om vi kommer att gifta oss borgerligt.
Men det lär ändå vara många som vill ha en kyrklig ceremoni i fortsättningen också även om den inte är juridiskt bindande.
kullaberg, vilken fin klänning! grattis till köpet av brudklänning. kan tänka mig att det känns pirrigt!
korallbruden,
ingen kinasida men gojane.com har en del fina klänningar som är prisvärda. Vet att det är många från bröllopstorget som beställt därifrån. Kolla på formals.
Nu har vi äntligen hört från vår festlokal. Tydligen så ska restaurangen renoveras och det blir ny kock och ny person som har hand om restaurangdelen. Vi ska ha träff på lördagen så får vi väl reda ut allt.
Sen har vi fått hem två vita paraplyer, jättefina kan ju vara bra att ha om det regnar när man gifter sig utomhus.
Ska försöka lägga in en bild i galleriet sen.
Juli2010,
var blev det för ring då , vi vill se bild
Idag har vi varit på ett planeringsmöte med vår festlokal och den nya ägaren. Vi pratade även lite menyer och tårta. Vår lokal håller på och renoveras just nu och ska tydligen bli lite snyggare så det låter jättebra. Plus att stället hade en jättefin bröllopssvit med himmelssäng som vi preliminärbokade. Nästa vecka ska vi förhoppningsvis få en ordentlig offert vilket inte är en sekund för tidigt.
Ja allt är ju jättebra men ändå kan jag inte låta bli att känna mig lite "konstig"...
Dels så känns det som att jag nästan får lite scenskräck när allt rullar igång för det blir så "stort". Vill att det ska vara avslappnat och inte att vi ska behöva vara som stela pinnar.. samtidigt som jag tycker att det är jättekul. Men det är tusen småsaker som jag inte tänkt på som festlokalsägaren påpekade.
Sen så ringde jag min mamma och undrade om hon kommer på födelsedagsfika nästa helg då jag fyller år. Nej det visste hon inte eftersom hon kanske har annat för sig då. Till saken hör att hon sedan tre år tillbaka spenderar i princip all sin tid med en manlig vän som hon först var i ett förhållande med. Nu är de bara vänner för att deras förhållande slutade med att han var otrogen. Hon är nästan beroende av honom känns det som eftersom hon är varje ledig stund med honom och kan inte ens komma på en enkel födelsedagsfika??
Jag träffar nästan aldrig henne.
Jag gillar inte alls denna man hon umgås med för att han är knepig och en total kvinnokarl som dessutom anser att han kan lägga sig i mitt liv hursomhelst.
Till råga på allt undrade min mamma om jag verkligen är beredd att kämpa resten av livet med just min fästman.
Ja man känner ju sig uppmuntrad
Usch ursäkta att jag vräker ur mig i tråden men blir helt galen på min familj ibland.
Vem är det om jag får fråga? Jag letar också och vill helst ha någon som kan åka hem till mig..
Frågade om Emma Nors här på bt förut och har kollat gamla trådar, hon verkar vara väldigt duktig MEN hon har inte svarat på mitt mail som jag skickade för ett par veckor sedan och inte ringt tillbaka mig efter att jag lämnat ett röstmeddelande på hennes telefon.
Förmodar att hon är väldigt upptagen men lite konstigt är det ändå tycker jag. Hon kan ju alltid slänga iväg ett kort mail där hon skriver att hon är väldigt upptagen men återkommer senare...
KatjaB,
skorna är ju jättefina! blir själv sugen på att beställa skor från matildasfest. Har faktiskt haft funderingar på att beställa klänning därifrån också eftersom man kan designa sin egen klänning.
Ceke,
vad duktig du är som jobbar heltid och pluggar! jag tycker själv att det är mycket att bara plugga heltid utan att jobba något alls hehe.
Kul att tentan gick bra!
CeKe,
jag pluggar på pedagogiska institutionen. Mer än så vill jag inte säga, tänkte vara lite anonym ett tag till Vi är ganska få studenter på campus på min utbildning så det får bli lite halvhemligt.
Förstår csnbekymret. Kan själv tänka mig plugga mer men ekonomiskt så blir det lite klurigt, men det är toppen när man hittar lösningar som du har gjort!
Lycklig tjej,
mitt tips är Ingvors brud&fest som ligger i Stockholmstrakten och har ett stort sortiment Nixaklännigar. De är jättetrevliga och serviceminded där så ring dit och hör tycker jag!
Tack för tipset Korallbruden!
var hittade du honom egentligen? har han någon hemsida eller liknande?
Casmel,
vad kul då är det bara att sätta igång med alla bröllopsbestyr! Kommer ihåg känslan när vi bokade vår vigselförrättare, kändes helt overkligt
Hej alla,
jag har knappt nån tid för bröllopsplanerings överhuvudtaget just nu och mitt i alltihop har jag fått jobb också! så nu ska jag tydligen jobba halvtid samtidigt som jag pluggar. Känns spännande, roligt och enormt läskigt måste jag säga. det är inom mitt blivande yrke jag ska jobba.
Så nu behöver jag goda råd från CeKe som både jobbar och pluggar, hur gör man?? för att få tiden att räcka till?
Korallbruden,
vad lustigt för jag har bokat en tid på Princessa på söndag! Det värsta är att jag har kikat på hemsidan och på alla klänningar, Maggie S klänningarna ser ju riktigt fina ut! de är väl de som är rätt dyra också?? får se till att inte kära ner mig i nån dyring.
Det som är tråkigt är att jag ska ha med mig sambon eftersom ingen annan verkar ha nåt intresse av att följa med. Nåväl det går bra det med antar jag.
Nu har jag varit till Princessa! Kom hem utan en klänning. När jag kom dit konstaterade jag ganska snabbt att de flesta Maggie Sottero klänningar som fanns var väldigt puffiga och glittiga. På internet ser dom jättefina ut men i verkligheten så var det lite väl glittrigt och marängaktigt för min smak. Plockade ihop fem klänningar som jag ville prova på. Servicen var väldigt bra och man fick prova med en bhkorsett, fick hjälp med påklädningen helatiden och det var guld värt. Sen fanns det som en stor scen som man fick gå ut på, inte riktigt min grej det heller för det var nästan lite pinsamt tyckte jag Den andra tjejen som var där hade hela släkten med sig och jag hade bara min fästman och mamma. Dessutom provade hon på så stora klänningar så att jag knappt fick plats på scenen hehe.
Kan säga att jag känner precis som du gällande klänningen, alltmer förvirrad. Provade på en foreverbridals klänning som var den stilen jag vill ha med chiffong: www.foreverbridals.com/gownpix.asp
Tyvärr såg det inte riktigt klokt ut över brösten, den satt inte riktigt bra.
Sen provade jag på en Maggie S klänning Michelle: www.maggiesottero.com/dress.aspx
Den satt riktigt bra över byst och midja och både min mamma och min fästman tyckte att detta var en klänning för mig. Själv kände jag mig osäker på om den verkligen känns 100%.
Så jag kom hem utan en klänning. Vill nog prova fler tror jag.
Du får gärna uppdatera oss hur det blev med ditt besök på Princessa!
Tack!! Jag måste verkligen prioritera och inte falla ner alltför djupt i frökenduktig-fällan. Vilket jag har en tendens att göra. Imorgon är det första dagen på jobbet, iih vad nervös jag är. Wish med luck