aikidoaasa skrev 2009-10-24 18:00:23 följande:
Ooops! Vilken miss från mig! Men varför är de så avigt inställda på att ha en vigsel utanför kyrkans väggar? Jag har två vänner som inte alls hade några problem med att få en präst att säga ja till att viga dem utomhus. Det var två helt olika församlingar och präster.
[/citat]
KatjaB skrev 2009-10-24 20:21:19 följande:
[citat]
rosesarered: Källerud: vi ska vigas utomhus men av borgerlig vigselförrättare. I den kommunden hade de tre st, så en av dem kunde tänka sig att boka in sig redan nu.
hehe det är lugnt aikidoaasa =) Nä jag vet inte heller vad de är så negativa till...som sagt tycker det verkar jätte vanligt att folk gifter sig utanför kyrkan nu mera.
Rosesarered; Ja, vi börjar nu överväga att fråga de borgerliga vigselförättarna i kommunen, mamma och pappa känner visst en oxå, så det borde ju inte vara några problem...Men lite trist när man ställt in sig på präst..Men men
Vi Ska skicka inbjudnignarna i början på februari, för semestrars skull...och jag har ungefär häften kvar att göra. Det är väl mest det som snurrar nu. Börjar även bli lite orolig för att mamma och pappa inte ska hinna bli klara med renoveringen av stugan innan nästa sommar. Så funderar på att ge pappa 2-4 hjälphelger i julklapp...Ska bara lyckas övertala brossan att det är en bra idé då vi brukar ge ihop och de vet inte att vi ska gifta oss nästa sommar.