Inlägg från: CeKe |Visa alla inlägg
  • CeKe

Juli 2010 del 3

Det var vårt förstahandsval från början, men jag tilltalas lite av att lyckas fylla en kyrka också =) Händer väl inte såååå ofta!

• CeKe

Kece friade 4 juli och sen tog det nog i stort sett fart.. eller i alla fall efter ungefär två veckor, tror jag. Det mesta har dock trillat på oss än så länge =) Fick precis veta att min kusin (som är frisör och sminkar) inte vill ha nåt betalt för att fixa mig och tärnan till bröllopet. Underbara kusin!!!

Vet ni, jag hade fått för mig att jag skulle coola ner från allt bt-chattande, bröllopsplanerande etc efter att klänningen var ordnad. men icke, här sitter jag ju nu, trots allt. Skratt... fast det är en härlig ursäkt till att inte sätta näsan i skolboken och plugga =)

• CeKe

Japp, lokal, klänning, tärna, bestman, frisör, smink, präst, kyrka (frågan är vilken), vem som ska göra mat, vem som ska göra tårtan, fotograf, dj, solosångare, gästlista (på ett ungefär), material till inbjudningskorten, underkläder är klara =) Så det är typ bara att gifta sig kvar! Och så Keces kläder, men det får han dona med på egen hand!

Har börjat fundera på om jag ska göra en del av maten till buffén själv. Ska ju ha semester och vara "på plats" veckan innan, så det kanske kan avlasta min kompis som ska göra maten lite.

• CeKe

Upplands bro.. hm, var ligger det? Känner att mina geografikunskaper i mitt eget landskap (där jag kommer ifrån) sviker... Inte är det så långt från Norrtälje??

• CeKe

Även jag funderar på att göra min egen bukett av rosor, alternativt av ängsblommor faktiskt =) och det borde väl gå, hoppas jag! Men som sagt, det blir nog till att öva med billigare rosor dessförinnan!

• CeKe

Haha, jaaa, jag kan se det framför mig att alla springer runt som yra hönor och tuppar och jaaa, jag brukar väl inte bli på världens bästa humör av stressigt folk runtomkring mig =) Så det kanske vore nåt det där med att gå ut o plocka blommor!

• CeKe

Är det någon som vet var man kan hitta "sjökort" att skriva ut, som man kan ha med i inbjudningskorten över plats för kyrka samt festlokal? Vet att Eniro har, men det blir så fula markeringar på platserna som jag helst skulle vilja skippa =)

• CeKe

Måste fråga, hur tänker ni göra med skor? Kommer ni köpa ett par vita rackare som ni bara kommer ha en gång (dvs under bröllopet) eller kör ni på några andra fina saker (t.ex. andra färger) som går att ha även senare?

Jag lär ju i a f bestämma mig hur hög klack jag ska ha tills klänningen ska börja sys.. så det börjar bli en aktuell fråga.

Är det inte fler än jag som tycker det känns jättekonstigt att redan nu köpa en massa saker som man inte kommer att använda förrän nästa sommar???

• CeKe

Helt klart snyggt med färgade skor! Roligare om man kan ha dem flera gånger också.. Jag har inte så många finskor i stort, så ska jag väl köpa ett par, kan det ju va kul att kunna använda dem vid fler tillfällen än till bröllopet.. Får se hur det blir... Funderar på att ha en enkel bukett av röda rosor, och funderar på att matcha med röda skor också..

• CeKe

Mrs Opp, självklart ska jag lägga ut bilder sen ngn gång i framtiden =)

Korallbruden: Helt klart praktiskt! jag vill också hitta nåt som är skönt att gå i, men som ändå är lite festligare.. inte så lätt.. och så är jag ju så ofantligt kräsen när det gäller skor och att de ska va sköna. Är en riktig eccodam till vardags =)

Svar på tråden Juli 2010 del 3