Inlägg från: Korallbruden |Visa alla inlägg
  • Korallbruden

Juli 2010 del 3

Många pyttesmå brillor som sitter tätt in till varandra som ser ut som de spritet ut grus på ringen istället för stora stenar . Skall försöka ta kort på förlovningesringen som har en stor och 38 små om 0,38 karat. Tror att det blir en dunder snygg kombination. Tycker också Engelberts ringer är onödigt dyra så jag letar på Kaplans m.m. Kanske än begagnad?

• Korallbruden

Oh! tack tjejer

KatjaB du har lärt mig ett nytt ord idag. Det var precis vad jag menade. Tack snälla.

KatjaB skrev 2009-11-02 23:18:32 följande:
    som pavé infattning eller?
  • Korallbruden

Är så glad. Skall till Princessa på måndag och prova klänning. Äventyr!!!

• Korallbruden
    rosesarered skrev 2009-11-06 09:33:17 följande:
    Hej alla,jag har knappt nån tid för bröllopsplanerings överhuvudtaget just nu och mitt i alltihop har jag fått jobb också! så nu ska jag tydligen jobba halvtid samtidigt som jag pluggar. Känns spännande, roligt och enormt läskigt måste jag säga. det är inom mitt blivande yrke jag ska jobba.Så nu behöver jag goda råd från CeKe som både jobbar och pluggar, hur gör man?? för att få tiden att räcka till?Korallbruden,vad lustigt för jag har bokat en tid på Princessa på söndag! Det värsta är att jag har kikat på hemsidan och på alla klänningar, Maggie S klänningarna ser ju riktigt fina ut! de är väl de som är rätt dyra också?? får se till att inte kära ner mig i nån dyring.Det som är tråkigt är att jag ska ha med mig sambon eftersom ingen annan verkar ha nåt intresse av att följa med. Nåväl det går bra det med antar jag.
    Hade tänkt att boka på lördagen så då hade vi ju kunnat hjälpa varandra Skall gå och prova ensam på måndag dock så ville jag ha hjälp av den urgulliga ägaren till butiken och jag känner att jag rört runt bland så många klänningar i tanken så nu är jag för första gången osäker på vad jag igentligen vill ha? Det är inte likt mig...

Det enda jag inte skall ha är en klänning med massa valkar på eller modellen där det ser ut som bruden har gått vilt fram med tårtspritsen

Tänkte jag skulle prova olika modeller. Något stort elegant eller vacker spetskreation. Lång Spansk slöja är ett starkt önskemål

Vem vet... kanske kommer jag därifrån med en av butikens enklaste modeller utan en enda glittersten på klänningen

Vill passa på att önska lycka till med din provning och hoppas att drömklänningen finns där och är på rätt prislapp.
  • Korallbruden

KatjaB:

Jag skall villigt erkänna att jag är såld på spanska slöjor. Ju bredare och vackrare spets dess då finare...

• Korallbruden

Vilka fina klänningar du hittade. Skattade gott åt din provning och ser fram imot att trängas på podiet idag =)

Tar mamma med mig och ger mig av vid två snåret...

Lycka till med nya jobbet dag.

rosesarered skrev 2009-11-08 18:36:04 följande:
    Nu har jag varit till Princessa! Kom hem utan en klänning. När jag kom dit konstaterade jag ganska snabbt att de flesta Maggie Sottero klänningar som fanns var väldigt puffiga och glittiga. På internet ser dom jättefina ut men i verkligheten så var det lite väl glittrigt och marängaktigt för min smak. Plockade ihop fem klänningar som jag ville prova på. Servicen var väldigt bra och man fick prova med en bhkorsett, fick hjälp med påklädningen helatiden och det var guld värt. Sen fanns det som en stor scen som man fick gå ut på, inte riktigt min grej det heller för det var nästan lite pinsamt tyckte jag Den andra tjejen som var där hade hela släkten med sig och jag hade bara min fästman och mamma. Dessutom provade hon på så stora klänningar så att jag knappt fick plats på scenen hehe. Kan säga att jag känner precis som du gällande klänningen, alltmer förvirrad. Provade på en foreverbridals klänning som var den stilen jag vill ha med chiffong: www.foreverbridals.com/gownpix.aspTyvärr såg det inte riktigt klokt ut över brösten, den satt inte riktigt bra.Sen provade jag på en Maggie S klänning Michelle: www.maggiesottero.com/dress.aspxDen satt riktigt bra över byst och midja och både min mamma och min fästman tyckte att detta var en klänning för mig. Själv kände jag mig osäker på om den verkligen känns 100%.Så jag kom hem utan en klänning. Vill nog prova fler tror jag. Du får gärna uppdatera oss hur det blev med ditt besök på Princessa!
  • Korallbruden

Jag tror att du kan köpa maggie klänningen för 6000 kr på Blocket så sparar du lite pengar

rosesarered skrev 2009-11-08 18:36:04 följande:
    Nu har jag varit till Princessa! Kom hem utan en klänning. När jag kom dit konstaterade jag ganska snabbt att de flesta Maggie Sottero klänningar som fanns var väldigt puffiga och glittiga. På internet ser dom jättefina ut men i verkligheten så var det lite väl glittrigt och marängaktigt för min smak. Plockade ihop fem klänningar som jag ville prova på. Servicen var väldigt bra och man fick prova med en bhkorsett, fick hjälp med påklädningen helatiden och det var guld värt. Sen fanns det som en stor scen som man fick gå ut på, inte riktigt min grej det heller för det var nästan lite pinsamt tyckte jag Den andra tjejen som var där hade hela släkten med sig och jag hade bara min fästman och mamma. Dessutom provade hon på så stora klänningar så att jag knappt fick plats på scenen hehe. Kan säga att jag känner precis som du gällande klänningen, alltmer förvirrad. Provade på en foreverbridals klänning som var den stilen jag vill ha med chiffong: www.foreverbridals.com/gownpix.aspTyvärr såg det inte riktigt klokt ut över brösten, den satt inte riktigt bra.Sen provade jag på en Maggie S klänning Michelle: www.maggiesottero.com/dress.aspxDen satt riktigt bra över byst och midja och både min mamma och min fästman tyckte att detta var en klänning för mig. Själv kände jag mig osäker på om den verkligen känns 100%.Så jag kom hem utan en klänning. Vill nog prova fler tror jag. Du får gärna uppdatera oss hur det blev med ditt besök på Princessa!
  • Korallbruden

Var på min första brudklännings test på Princessa igår. Fick prova en mängd klänningar och hittade en som var fin på mig. Ägaren av butiken är urgullig och hjälpte mig. Vi gick igenom alla olika typer av modeller och svärmor samt mamma fick vara smakråd. Inser att det lutar mot en stor klänning och vill fortfarande ha min Royal Romance... letar vidare och ser om jag kan hitta den någon stans i Sverige.

Skall boka tid med Garamaj och eventuellt någon till.

Hur går det för er brudar?

• Korallbruden

Jag är på klänningsjakt. Skall titta i helgen igen. Skall försöka ge mig ut och titta på ring också.

Känner ni till några bra sidor för inbjudningskort som inte ser så vanliga ut?

• Korallbruden

Toppen! Har precis börjat titta på inbjudnigar och tänkte beställa dem och jobba vidare med extra dekoration skälv. Alla goda ideér tas tacksamt emot

Svar på tråden Juli 2010 del 3