Inlägg från: sarasarasara |Visa alla inlägg
  • sarasarasara

När får jag mitt nya namn?

Ja, som rubriken säger, när går liksom namnbytet igenom? Jag vill ju förstås att det ska vara direkt efter att jag sagt Ja, men det antar jag att det inte är

• Svar på tråden När får jag mitt nya namn?
  • sarasarasara

Tack för svaret! Jag får väl hålla ut då, men jag kommer nog använda mitt nya namn direkt ändå

• sarasarasara

Jag kan ge honom ett frankerat kuvert, och peka på närmsta postlåda!

Hoppas att det går fort hos skatteverket också, det gick ju väldigt fort med hindersprövningen iaf!

Men en annan sak, jag läser på universitet, och jag misstänker att de får uppgifter från skatteverket, och isåfall kan det ju köra ihop sig med tentor innan jag får mitt nya körkort. För visst får man hem papper om körkort automatiskt?

• sarasarasara

Ah, tack för tipset!

HomerSimpson skrev 2009-09-08 16:04:10 följande:
    De får uppdateringar från skatteverket automatiskt.Det du kan göra när ditt nya namn är registrerat hos skatteverket är att fixa ett personbevis med utdrag ur folkbokföringen, för där står ditt namn som ogift också, och ha med dig till tentor om det skulle bli problem.
  • sarasarasara
    konstigabaralillajag skrev 2009-09-11 13:27:51 följande:
    Imorgon är det exakt 2 veckor sedan vi gifte oss och i måndags fanns mitt nya efternamn skatteverkets sida. Igår var det nya namnet ändrat på internetbanken (swedbank). Idag kom papprena från transportstyrelsen om nytt körkort och pappret från skatteverket.
    Hoppas att det går lika fort för mig! Vill verkligen inte vänta några 6 veckor!
  • sarasarasara
    konstigabaralillajag skrev 2009-09-11 13:27:51 följande:
    Imorgon är det exakt 2 veckor sedan vi gifte oss och i måndags fanns mitt nya efternamn skatteverkets sida. Igår var det nya namnet ändrat på internetbanken (swedbank). Idag kom papprena från transportstyrelsen om nytt körkort och pappret från skatteverket.
    Förresten, hur kollar man om namnet gått igenom på skatteverkets hemsida?
Svar på tråden När får jag mitt nya namn?