• Culete

Budget: Hur mycket, i procent, skall man räkna till var sak?

Jag tänkte börja knåpa på en liten budget men undrar hur mycket, i procent, man skall ränka med till var sak? Vi räknar även med att köpa allt nytt och inte göra så mkt själv, om det nu har betydelse...

Tacksam för tips och råd! =)

• Svar på tråden Budget: Hur mycket, i procent, skall man räkna till var sak?
  • Tristan79

Jag tror ärligt talat att du gör det lättare för dig avseende budgeterandet om du faktiskt tar reda på vad respektive del kostar

Allt beror ju på vilken budget du själv väljer och hur mycket du själv anser att respektive del får kosta. Dvs vill du betala 1000 kr eller 15000 kr för en brudklänning? Ska ni ha catering till hyrd lokal eller ska ni ha bröllopsmiddagen på ett slott där allt kringarbete med dukning etc tas hand om? => ring och fråga....

Brudutstyrsel med klänning, bukett, hår, skor och ring
    samt middagen har en tendens att blir de dyra stora posterna, och resan naturligtvis men som sagt, det beror ju på hur man själva väljer att lägga upp det.

Vi satte en summa som vi är villiga att lägga på bröllopet och har sen anpassat oss efter den. Var inte riktigt svaret på din fråga men jag tror att det jag skrivit ovan är det mest realistiska sättet....andra får gärna tycka annorlunda

• Culete

Hmm ok... jag som tänkte det kanske fanns ngn ungefärlig mall, som dock inte gällde "budgetbröllop" men inte de mest exklusiva heller. Något mitt emellan, men som du säger är det nog lite upp till var och en.

Resan blir nog exkluderad i vår budget, inkl. ringarna...
    Den är mer satt till de saker som jag har mest hand om s.a.s.

• Culete

Jag hittade precis dit!! Sitter och pillar just nu!
    Ny på sidan så kan inte alla verktyg etc ännu, men nu hittade jag till budgeten iaf. =)

Svar på tråden Budget: Hur mycket, i procent, skall man räkna till var sak?