• delirious

Roliga omskrivningar

puffar för tråden då jag har samma problem :), har dock fastnat på några yrken som jag inte hittar någon omskrivning på...

• delirious

en som jobbar på turistbyrå, tv-försäljare och skattmas( kan iofs skriva skattmas men var ute efter en bättre omskrivning :))

• delirious

tack! :)..ja du bonde, den var knivig...hm får nog fundera på den...

baralillajag skrev 2009-09-06 20:54:47 följande:
    för personen som jobbar på turistbyrå kan du kanske skriva något i stil med "hjälper vilsen hitta rätt"sitter och funderar på tv-försäljaren. Kommer inte på något bra än dock..Du har inget bra tips på bonde/lantbrukare?
  • delirious

tack! den borde funka :)

wiicky skrev 2009-09-06 20:57:09 följande:
    Rut-krängare?
  • delirious

vi har sjukskrivan bjudna till vårat bröllop, och ja visst det kan vara känsligt så vi anpassar oss efter personen i fråga och anledningen till sjukskrivningen...så man bör nog inte skriva rakt av en omformulering på den nä...

mittid skrev 2009-09-06 22:12:35 följande:
    Med tanke på alla förutfattade meningar om sjukskrivna personer så skulle jag, om jag var sjukskriven och bjuden på fest/bröllop inte vilja bli beskriven i termen "Yrke: Sjukskriven ? konvalescent, skavankledig". Skulle bli jävl....t förbannad och sårad... det är väll ändå upp till mig att berätta det om det passar mig... och deffinitivt något jag inte vill annonsera ut på en fest! Tror inte jag är ensam om det och det kan finnas anledning att vara lite försiktig innan man skriver så i en presentation... Kanske man skall refferera till tidigare yrke istället?!
  • delirious

har inte heller hittat något om bilmekaniker?! någon med förslag?

• delirious

lr ja mekonom finns ju men nja den känns inge vidare...killen som jobbar med detta jobbar dessutom ÅT mekonomen :)

Svar på tråden Roliga omskrivningar