• Fenixx

Bröllop 2010 del8

Nu närmar sig årets sista kvartal och 2010 närmar sig med storsteg!
    Alla vi som planerar bröllop 2010 samlas här för att ge tips och dela med av oss våra underbara planer!

Några av våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.html

2010-tråden

Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

Mars 2010:

April 2010:
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4

Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    05juni2010: 5/6
    bettertogether: 19/6
    Lina o Peter: 19/6

Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Lycklig81: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    cire: 21/8
    humlan66: 28/8 ( ev 21/8)
    workoutgirl: 28/8

September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

Oktober 2010:

November 2010:
    Divina73: 10/11

December 2010:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-08 13:51
    en till för juli 2010:
    brudjuli2010: 10/7

• Svar på tråden Bröllop 2010 del8
  • EåN2010

hej hej... vi kommer ha barn med... och vi kommer ha ett separat rum där de finns tv dvd pyssel böcker pennor kritor å ett stort godis bord å läsk så de kan ha sitt eget där inne... de kommer även finnas madrasser på golvet å massa kuddar så de bara kan somna...
    de kommer vara tonåringar med å de får först hjälpa de mindre med filmvisning å sen får de roa sig själva... herregud en hög 14-17 åriga pojkar de klarar sig nog väldigt bra själva vi kommer vara i öde marken så de är inte så att de kan springa iväg... hahaha..

• Sundance

De får kasta kläder på oss båda . Hade ju varit kanon. Bara att skriva i inbjudan vilken storlek man drar och vilken som är ens favoritbutik. Fast allra roligast hade det nog blivit om vi jobbat kvar i våra förra brancher för då jobbade vi på gym. Hade varit coolt om de kastade hantlar och viktskivor. Då snackar vi verkligen AJ!

Vi har bestämt oss (efter mycket velande) för att inte ha barn på festen. Min svägerska var på bröllop i somras och likaså våra vänner och de avrådde oss från det, i och med att vi ju liksom inte har några egna barn eller så som man känner att man verkligen verkligen vill ha där. Däremot så kommer de vara hjärtligt välkomna till brunchen vi ordnar dagen därpå när vi ska öppna paketen.

• GbgPrincess

Vi kommer också ha med barnfamiljer inkl. barn på festen. Tycker att det hör till. Får försöka sysselsätta dem med något vettigt bara. Några förslag? Jag har inga barn själv ännu...

• Lina o Peter

Nu är jag hemkommen från hudläkaren, gick hur smidigt och bra som helst!

Han kikade med "lupp" och allt och hudcancer var det absolut ingen fara med.(Alltid skönt att höra!) Sen tvättade de med sprit och så fick jag lokalbedövning (inte skönt, men uthärdligt). Sen "hyvlade" han bort utåtbuktningen, kände ingenting överhuvudtaget och slutligen brände han med nån typ av laser. Jag blundade hela tiden då det var sån stark lampa i nyllet, så jag hörde bara att det klickade och surrade och så luktar det ju inte så gott av bränd hud direkt, men sen var det klart!

Fick ett litet miniplåster ovanpå och lite direktiv om att vara försktig med att sola, ha hög solskyddsfaktor just där i ett år iallafall, mest för att få ärret så fint som möjligt, helst obefintligt. Ja inte knåpa på det heller då!

Allt som allt tog det kanske 10-15 minuter och kostade 700 pix. Just nu har jag ingen känsel i ena sidan av överäppen pga av lokalbedövningen, men det pirrar och sticker lite så det börjar väl släppa. Åt lite choklad när jag väntade på spårvagnen hem och eftersom jag var bedövad över läppen så lyckades jag ju ha världens chokladfläck i ansiktet hela resan hem! Haha! Men den bjuder jag på.

• Sundance

Vad skönt att det gick bra! Jag har en utstående leverfläck på sidan av halsen som jag funderar av och till på att ta bort. Oftast tänker jag inte på den men så kommer man in i perioder när man stör sig på den. Min sambo frågar ibland om jag inte ska ta bort den men jag e lite mesig med sjukhusbesök

• EåN2010

Jag tycker det är trevligt att besöka farbror doktor..
    min är så snäll... men jag träffar min så ofta så de har blivit så kul nu börjar man ju prata lite liv oxå inte bara sjukdomar...

• Humlan66

Tjenare

Vi kommer att ha barnfritt bröllop och det kommer jag tycka är såå skönt eftersom vi inte har egna barn och att det ALLTID handlar om barnen jämt annars då vi träffas. nu får VI en egen dag :)

Jag har oxå leverfläckar jag vill ta bort,lite läskigt sånt där

• EåN2010

leverfläckar ska man ju alltid kolla upp så de inte är nå fel med dem... tycker jag i alla fall...

• Bettertogether

På vårt bröllop är nog även barn välkomna.. :) Jag är så fäst vid mina kusiner att jag inte kunde tänka mej en fest utan dem :) De är vana att umgås med oss andra, så det är inte säkert att vi ordnar något väldigt speciellt för dem. Kanske en liten lekhörna, men det får räcka. :)

För de större "barnen" finns det ett rum i källaren med ett biljardbord som de får använda om det krisar riktigt. Men de brukar alla vara nöjda att bara sitta och prata med varandra också.

• EåN2010

Hur många är de som kommer ha present öppning samma dag som bröllopet? har läst lite å de verkar vara flera som har det dagen efter...

Svar på tråden Bröllop 2010 del8