Hej hej
Vad har ni tänkt nu att din klänning och mannens kläder och tärnas kostar??
Det jag kan säga till dig. Är det som jag själv har gått igenom nu.
Eftersom vi själva har haft samma problem att vi inte visste om vi skulle få ihop dom pengarna.
Vi letade efter saker som vi ville ha, men på sajter där man kan hitta dom till en billigare peng.
Vi har våran familj 20 mil från oss och vi har också många som fyller år nu i okt,nov,dec som vi vill fira.
Och då även jul och nyår.
Det som vi själva har gjort är att, fira andra som fyller år med saker som man själv har gjort som inte kostar så mycket pengar. Det är väldigt uppskattat och det man behöver lägga ner själv är mer tid än pengar. Och för en billig peng kan man komma på massor med roliga saker, tex billigt rea papper, och lite kort som man har liggande hemma, (ett hemma gjort album) eller en billigt vin och göra en snygg etikett och ge bort.
Jul: Vi har gjort så att vi vuxna kör ett paketlotteri och då får du en att handla till och så brukar vi sätta en symbolisk summa på ca 100 kr. Och så är det ju till barnen. Men till barnen så kan man ju köpa många små saker och slå in. Och då behöver det inte bli så dyrt. Dom är glada om dom får paket.
Och DU tänk på att DET ÄR TANKEN SOM RÄKNAS INTE SUMMAN
Nyår: Så behöver man inte göra så mycket, laga en god tre rätters för en billig peng. Det finns mycket billigt och gott som man kan göra för små enkla medel och det behöver inte alls vara dyrt. Eller det behöver inte ens vara tre rätters. Bjud hem vänner och dom tar med sig varsin rätt så har ni ett mysigt buffebord som alla har bidragit till..
Det finns så mycket man kan göra och på så sätt spara pengar. Du ska se att det inte alls är omöjligt.
Du måste ha tålamod och lusten uppe för att det ska funka, Vi har klarat det och kommer ni också att göra.
Det vet jag.
Styrkekramar.
Humlan66 skrev 2009-10-18 19:16:00 följande:
Hej hej Vi har fått ett problem , känner mig så himla ledsen och nere just nu och går med en knut i magen konstant *suck*.Vi har kommit på att det är ca 9 mån kvar tills våran månad och vi har ännu inte hittat våran lokal, sen är det det här med pengar. Eftersom vi just inte har något sparat så måste vi börja spara nu och vi vet inte hur vi ska hinna få ihop alla pengar vi behöver. Hade ju tänkt köpa lite då och då, men det blir en del stora utlägg som tex min brudklänning + hans kläder och tärnans klänning ( systerdotter som lever på csn bidrag på 1000 kr/mån )Dels är det ju det att varje månad läggs det en massa pengar på resor eftersom vi fortfarande bor 60 mil ifrån varandra och sen blir det jul och många fyller år för mig i familjen i Nov + Dec. sen kommer Nyårer och då vill man ju alltid hitta på nått även om det inte är nått större. Ja vi tror inte att vi kommer att få ihop det tills nästa år faktikst och Låna pengar känns inte så lockande.Är det någon har någon bra ide ?