Inlägg från: Bettertogether |Visa alla inlägg
  • Bettertogether

Bröllop 2010 del8

Ja så har jag ännu en helt ledig dag att ta vara på... Det börjar bli liiiite tråkigt i längden faktiskt :P Vi har skola två dagar i veckan, och något jobb har jag inte, så det blir dethär vanliga att hänga här hemma vid datorn eller framför tv:n :/

Vad gör ni andra på lediga dagar?

• Bettertogether
    mammab skrev 2009-11-12 09:55:23 följande:
    lediga dagar? finns det sånt? hehe
    Jodå, för många till och med! :)
  • Bettertogether
    ninni84r skrev 2009-11-12 10:22:54 följande:
    Jobbig sits ja :) Är också ledig idag, ska:städatvättarensa i min garderobplocka lite mossa + pinnar till bröllopetsen ska jag scrappa lite och ta det lite lugnt innan min sambo kommer hem. då ska vi äta innan han ska iväg och lämna bilen till verkstadskillen och jag ska på gympa.Min dag :)
    Låter ju som en bra ledig dag... :)

Hittills idag har jag bara legat och läst en Sophie Kinsella-bok. Städa kunde jag också göra, men då har jag en ledig dag imorgon också, så då passar det bättre med städning inför helgen ;) Jag plockade mossa igår för att testa mitt natur-bordsarrangemang. Det blev HUR snyggt som helst! :D

För tillfället har jag bestämt mej för att gå genom de senaste månadernas foton på hårddisken och redigera eventuella oredigerade bilder. Sen kunde jag ju förstås (med inspiration av ditt scrappande) fortsätta skriva in text till bilderna i mitt album. :P Är en riktigt fotoalbum-galning ;)
  • Bettertogether
    ninni84r skrev 2009-11-12 11:09:49 följande:
    Jag med, kan sitta framför datorn i flera timmar och planera hur jag ska scrappa :) vilka bilder och så. scrappar du album med?Vilken Sophie Kinsella-bok har du läst?Gillar henne med :)Jag jobbar hela dan imon och vill hinna städa innan helgen ja, så det är nog bäst att jag ta tag i detta nu :)vad var det du skulle göra med din mossa?
    Nä, jag scrappar inte, för det skulle jag inte klara av med mina klena axlar... Men jag dokumenterar och sätter i album till framtiden :)

Jag impulsköpte hennes bok "mina hemligheter" och skrattar gott åt den! :D
  • Bettertogether

Är ni trötta idag tjejer? :) Det har varit tyst här i ett dygn nu snart.

• Bettertogether
    KatjaB skrev 2009-11-13 10:12:01 följande:
    ja det har varit lite dött här själv sitter jag på jobbet och längtar tills klockan är 17 och det är helg! Är så trött och inte motiverad alls idag, men men.. tur man kan slinka in här på bt mellan varven
    Vad jobbar du med?

Idag städar jag och tvättar stickade ullstrumpor. Hela 71 stycken räknade jag till, så jag undrar var den sista kan vara?! ;P
  • Bettertogether

Jag var tvungen att ta fram klänningen och titta lite på den bara... ;) 7 månader till får den vänta i skåpet innan den får göra premiär! ;) Den är så ljuvlig, och jag kommer säkert att ha den på mej sen fastän vi är gifta :P

• Bettertogether

Åh, nu ska vi till stan och prova en ring jag såg i ett reklamblad vi fick hem!! :D Jag tror stenhårt på den, så håll tummarna! ;D

Den är det: www.kultajousi.fi/PublishedService&pageID=9&itemcode=C12969

• Bettertogether
    Blivandefrueriksson skrev 2009-11-14 11:17:43 följande:
    Den var jätte fin.
    Jag provade både den och en annan på ett "finare" ställe.

... och det är nog mellan dem det står. Okej. Nu listar jag för och nackdelar med de båda ringarna så ser ni mitt dilemma ;)!

Princessringen www.kultajousi.fi/PublishedService&pageID=9&itemcode=C12969
    Kultajousi: 459 ? i vitguld 3,5 bredd.
    +jag tyckte SÅ mycket om den. den var lagom
    +köper vi den nu i november får vi ett 90? (900kr) presentkort vi kan använda till tex. manchettknappar
    -Det kostar 30? per ring att putsa upp förlovningsringarna
    (jag frågade inte om graveringen, men sjutton också om det inte ingår i priset!!)

Auria-ringen kihlasormukset.com/index.php&itemId=31
    Salkari: 450 ? i palladium 3,5 bredd
    +allt ingår! upputsning av förlovningsringarna (och även borttagning av den glänsande ytan [randering??] så den skulle bli matt. På BÅDA förlovningsringarna) och ingravering.
    +jag gillade den, men den är så alldaglig på något sätt.

Salkari hade helt klart ett bättre erbjudande, men jag gillade princessringen mer.
  • Bettertogether
    KatjaB skrev 2009-11-14 18:40:15 följande:
    så det är allltså 69? det skiljer för att få pincessringen? Då skulle jag nog ta den, för det är ju inte så vansinnigt mycket pengar om man tänker på att man ska ha dem förhoppningsvis hela livet
    Nja, priset spelar ingen större roll när det är så liten skillnad. Det är nog sist och slutligen mitt val. Det är bara det att de är så extremt olika de två ringarna och jag gillar båda två på olika sätt.

Och kostnaderna blir nog högre hur som helst med princessringen eftersom det tillkommer upputsning av förlovningsringarna.

Men. Det lutar starkt mot princess-ringen (som fått sitt namn från att det ÄR märket princess :)
Svar på tråden Bröllop 2010 del8