• Sundance

Bröllop 2010 del8

Nu är jag tillbaka från vår spa-helg i Ystad! Så supermysigt! Fast bröllpsmässan som de fixat på Ystad Saltsjöbad var ingen jättehit. Väldigt få utställare och så. Men jag fick ett par tips och riktlinjer i alla fall. Sen igår åkte vi och slog ihäl en timma på ett köpcentra här och då hittade jag krukor som vi ska ha rosarrangemangen i på borden. 69:-/st. Så nu är de fixade.

Fast idag mår vi båda dåligt. Tog influensavaccinet igår. Jag är visserligen på jobbet men med värk i leder och huvud och armen, framför allt. Men sambon ligger hemma i feber och hosta. Tur att det går över relativt snabbt. men för er som ska ta sprutan och är spruträdda kan jag lugna er med att det var INGENTING! Jag är sjukt spruträdd och skakade ordentligt när jag gick fram till den ursnygga killen till sjuksköterska (och så sitter smabon två stolar bort, haha!), men det kändes vekrligen inte alls. Inte alls!

• Sundance

Mycket är ju fixat för oss också men vi ska ändå gå på mässan här i malmö i februari. Som du säger, för inspiration. Men också mycket för tårtan, frisör och makeup. För där är jag helt ute i det blå. Har ingen aning om vart jag ska vända mig.

• Sundance

Det funkar inte. Får bara ett meddelande från BT om att bilden måste vara i ett visst format. Den är ju i JPG-format! Borde funka...

• Sundance

GRATTIS! Lycka till!

Vad tror ni om att servera lite frukt och så till brudskålen men också ha en ostbricka. Lite mjukostar och några hårda och kex och så. Vill ju lägga den största delen av matpengarna på själva middagen men samtidigt vet jag hur hungriga vi var vid brudskålen på min kusins bröllop, så något vill jag bjuda på. Något förslag, som inte blir så dyrt.

• Sundance

Vad blir det för snittar? Är verkligen kass på tilltugg så tar tacksamt emot tips. Gärna ett par sorter som går att göra dagen innan. Tänkte också göra dem själv och så får kocken fixa resten av maten.

• Sundance

Jag kan ju också passa på att fråga om det är någon som är från Malmö/Lund-området då . Finns ju iofs en Skånebrudar-tråd men hade varit kul att veta om någon här inne är från skåne...

• Sundance

Tror det blir super!

Jag slutar vi 15 idag och då ska jag hem och fika med en kompis och fråga henne om hon vill vara lite bröllopskoordinator för oss. Hon har järnkoll då hon länge var inne på att utbilda sig till koordinator inom event, främst bröllop. Hon kom in i bilden lite senare i livet så därför blev hon inte tillfrågad som tärna och nu känns det mer naturligt att ha 4 tärnor och 4 marskalker men jag vill gärna ha henne med mig nära den dagen och då kom jag och m2b på att hon kan ju få bli koordinator. Hoppas hon skulle tycka det var kul. Ska bli spännande . Hennes sambo ska mixa musiken till vårt medley och till vigselmusiken och så.

• Sundance

Jag väljer ju mellan två klänningar (finns i mitt galleri) och de kräver helt olika underkläder. Den med halterneck kan jag ha en relativt vanlig halterneck-BH under med genomskinliga axelband så då kan jag handla typ på H&M har jag tänkt men den andra är det lite värre med. Där krävs det nog mer en riktigt bra axelbandslös BH. Jag har faktiskt inte budgeterat med mer än 400 kronor i underkläder, så jag hoppas att jag kan få ihop det.

• Sundance

Alltså, jag blir tokig! Att det ska vara så svårt att få ihop budgeten. Vi har en relativt hög budget och ändå är det så himla kärvt. Då har vi ändå räknat ganska lågt på klänning, m2b's kläder och så. Och vi har inte räknat in bröllopsresan. Men vad säger ni? 231kr/person vad gäller mat... Är det rimligt? Om man tänker sig tre-rätters, tilltugg till brudskålen och nattamat. Tilltugget tänkte jag göra något väldigt enkelt själv. Mini-hamburgare kanske. Det kan väl inte bli så dyrt? Eller ostbricka. Något där man kan handla grejerna på Willys utan att det märks att det inte är det finaste märket liksom. Och som natta-mat kör vi typ korv med bröd. Vi ska ju ha tårta så vi tänkte hålla desserten väldigt enkel. Kanske någon hemmagjord sorbet eller nåt och någon fruktkompott. Jag vet inte riktigt vad som är billigt i dessertväg. Det behöver i alla fall inte vara så mastigt för jag vill ju att folk ska ha sötsug kvar till tårtan. Där har vi för övrigt också räknat ganska lågt. Bara 36kr/bit. Vad tror ni? Vi fick höja gästantalet lite efter att ha förstått att det faktiskt är väldigt fel att inte bjuda båda i ett par även om vi aldrig träffat den ena.

Svar på tråden Bröllop 2010 del8