• Sundance

Bröllop 2010 del8

Tack för bra tips! Den klänningen som är halterneck har jag provat och den var jag jättefin i. Den andra kommer jag beställa från Kina så jag vågar helt ärligt inte svara på hur pass välsydd den kommer vara, även om man hört många som är nöjda. Kommer nog ändå att ta måtten utan BH.

• Sundance

Jo, jag har också provat en del. Alla butiksbiträdena tog fram axelbandslöst till mig så jag tror nog att det är det jag passar bäst i, men så var där en som tog fram halterneck-klänningen och den trivdes jag kanon i. Alla axelbandslösa klänningar fick mig att känna mig som en prinsessa, vilket iofs är härligt, men halternecken fick mig att känna mig som en filmstjärna och jag är nog mer filmstjärna en prinsessa

• Sundance

Pumpernickel är kanske inte min favorit men det funkar säkert att göra på något annat gott fullkornsbröd, kavring eller nåt. Eller kanske på någon hönökaka eller nåt tunnbröd.

Har faktiskt börjat spåna mer och mer på idén jag fått om att göra bröllopstårtan själv. Någon som har tips på ett bra recept som blir en fin tårta, som känns lite lyxig. Hittade en tråd här på BT om en choklad och hallonmousse tårta som jag tänkte provbaka. Fler tips? Jag är duktig på att baka men tyvärr inte så duktig på det där med att dekorera. Antagligen för att jag har ganska höga krav och tydligt ser framför mig hur bra det ska bli och så blir det ju sällan

• Sundance

Förresten... Har någon något bra tips på vad man kan ge svärmor i julklapp? Tokigt svårt! Frågade m2b om en del saker jag tänkt på men "nej, hon bryr sig inte så mycket om kläder i och med att hon alltid behöver ha bekväma kläder i jobbet", och "nej, hon är ju inte så heminredningsintresserad på det sättet" och "nej, hon tycker inte om när folk kommer för nära på det sättet"(någon behandling på spa, var mitt förslag). Hon har redan fått kaffekoppar. Och silverörhängen och halsband som hon önskade sig, till sin födelsedag. Hon jobbar som dagbarnvårdare och tycker om att dansa linedance på fritiden. Skulle så gärna vilja komma på en present som hon verkligen uppskattar men det står helt still.

• Sundance

Ja, jag såg att du skulle baka en tårta med fotbollsloggan. Blev inspirerad! Ska nog göra något liknande för min fotbollstokige m2b. Fast gör det nog som en kul grej någon dag. Ett par år kvar tills han fyller jämnt. Men vad kom du fram till...? Hur skulle du göra loggan sa du? Loggan jag ska göra är blå och vit så det enklaste vore nog att lägga vit marsipan och sedan måla loggan i blått, eller vad tror du?

• Sundance
    junibrud2010 skrev 2009-11-18 20:22:30 följande:
    Teaterbiljett till nån bra teater.nån grej till köket. som hon inte harcd skiva med linedance musik
    Bra tips! Tack! Ska kolla upp det där med teatern...
  • Sundance
    KatjaB skrev 2009-11-18 23:27:48 följande:
    svårt med presenter.. min svärmor brukr önska sig saker som hon själv inte kan fixa, typ omklädning av en fåtölj i hennes vardagsrum osv. Sånt tar ju visserligen tid, men det var rätt kul att göra. Svårt när hon inte var så intresserad av kläder, spa osv.. men NÅT måste hon ju gilla?
    Jag säger det samma... Nåt måste hon ju gilla. Kläder hade varit perfekt för jag jobbar i klädaffär där vi säljer snygga, moderna kläder för kvinnor, inte ungdomar alltså.
  • Sundance
    Bluebride skrev 2009-11-19 10:04:02 följande:
    Min vigselring skickas från england nästa vecka, Å bara väntar på att den ska komma
    Var har du beställt ifrån? Har också tittat på några engelska sidor. Hade varit kul att veta om vi tittat på samma. Jag funderar dock lite på att köpa ring från Hellkes.se. De har TCOL's ringar och jag har fastnat för den som heter Signo B069. De var dyrast av de på nätet som sålde den men jag tänkte i så fall försöka pruta lite. De gav ett gott intryck i alla fall och har längre försäkring än de andra. Typ vigselbutiken.se och vigselring.se tror jag de andra hette. Dessutom kunde de göra om ringen om jag ville ha den högre t ex, eller matterad så att den passar min andra ring.

www.hellkes.se/vigselringar/signo/538_guldring_18k.html

vad tycker ni? Jag har en enstensring nu. Där stenen liksom inte sitter infattad utan mer svävande i en öppning i ringen. En typ av "tension set".
  • Sundance

Ja, den fattningen var som min . Fast min ring är då i rödguld och rak modell. Alltså kantig liksom. Och så är den ganska hög för att stenen liskom skulle få plats, så den fick bli 4 mm om jag inte minns fel. Redan när jag provade förlovningsringen så visade guldsmeden mig hur det skulle bli med en alliansring bredvid och det var supervackert. De var liksom ingen av ringarna som tog över utan de lyfte varandra, så jag kan varmt rekommendera en allians och en enstensring. Om man gillar lite lagom med bling vill säga . Fick ett tips till om man ska ha alliansring och det är att sätta stenar på ungefär hälften av ringen så ser det snyggt ut uppifrån och det stämde verkligen. Har provat ringar med bra typ 5-6 stenar i och det är inte snyggt mot min ring. Är lite orolig för det med Signo-ringen. Där verkar de inte gå riktigt till hälften...

Svar på tråden Bröllop 2010 del8