Bröllop 2010 del8
En som jag hittade på nätet, Mikael Frisk heter han. Känns så skönt att kunna bocka av ännu en grej på listan :D
Love is skrev 2009-11-25 07:59:30 följande:
En som jag hittade på nätet, Mikael Frisk heter han. Känns så skönt att kunna bocka av ännu en grej på listan :D
Love is skrev 2009-11-25 07:59:30 följande:
Jag personligen bryr mig ju inte alls om såna ettikettsregler..men om man gör det och ändå vill ge honom nåt lite extra så kan ju en tanke vara att han har väst och plastrong till sin kostym,medan de andra bara har skjorta och slips...
Igår började jag skära alla papper till inbjudningskorten och stansa ut hjärtan...suck...Känns som att jag aldrig kommer bli klar. Tycker synd om svärfar som ska få skriva våra namn på framsidan av alla (ca 50 stycken)
När det gäller julklappar är vi nästan klara, vi började redan i september iår - så skönt! :)
Så funderar viockså på att göra, tänkte att de får plocka i och ur diskmaskinerna också.. 500:- per/pers eller är det för mycket/lite? Jag känner att jag inte har nån koll.
Jag hade nog gjort det för den summan när jag var 17 - 18 år, då tjänade man ju inte så mcyket pengar...
Idag är det städning och lussebullsbakning inför advent som gäller. Vet bara inte riktigt var jag ska börja, men det får nog bli diskberget från igår som gå först...suck och stön...
Skulle behöva besöka vår lokal igen och kolla de saker jag glömde första gången. Bl.a behöver vi mäta borden för att se så dukar och dekoration räcker och hur många som får plats vid varje bord, inför bordsplaceringen.
Så ska vi räkna vinglasen för att se om de både räcker till middag och välkommstskål (men det gör de nog inte).
Är det jätte fult att ha vanliga glas vid välkommstskålen och minglet ifall de inte räcker?
Samt kolla om det finns kaffebryggare och diskmaskin m.m.
Det ska nog vi iaf, det blir ju lite extra roligt tycker jag. Ska ni??
Hur lång tid i förväg bör man fråga egentligen?
När gifter ni er?
Grattis! Gud vad härligt! Vad fick du den för då?
och bild, bild, bild! :)
Vi tänkte lägga in en spotifyplaylist som folk får kopiera in låtar de gillar på som vi kommer varva med bandet sen på kvällen..
Min m2b har gjort en jätte snygglogga till oss (han laddade också ner nåt typsnitt från nätet) som vi kommer ha innuti inbjudningarna och på hemsidan. Står våra namn i nån snygg snirklig stil så är det ett streck under och där står det bröllop med mer vanliga bokstäver. Han har börjat med hemsidan nu också, så snart får ni se den :)
En kusin till min m2b sa till honom härom dagen att: Ja just det, jag kommer jag ha körkort när ni gifter er så jag tänkte skjutsa er i limo då som jag ska låna då, är det okej?
okej? Ja tack!!
Ja det var verkligen flax! Kändes inte fel när hans syster frågade om hon fick dra ihop ett band och spela på festen heller... Mera sånt tack! Nu väntar jag på att nån ska ringa och vilja laga all maten, servera och diska, betala hotell på bröllopsnatten m.m. :D
Ser fint ut helt klart!!