• Sundance

Bröllop 2010 del8

Min kära får små ryck och kan ringa och säga att han googlat DJ:s och hittat en som passar t ex. Eller att han pratat med den och den om det och det kring bröllopet och fått veta det och det. Men sen har han perioder när han bara vill ligga lågt och inte planera så mycket och då känner man att han inte är speciellt intresserad när man försöker fråga något. Var på spa i helgen och där var en bröllopsmässa. Jag märkte att han inte var så sugen på att gå, utan hellre ville ligga vid poolen så jag gick själv. Men det fick han ångra för jag sprang på hans syster och hennes sambo och de undrade såklart varför han inte va med. Han har ju ändå sagt om sig själv att han minsann är väldigt engagerad i planerna

• Sundance

Mitt bästa tips mot finnar är massor (och då menar jag så mycket du kan få i dig) med grönt te! När jag har haft en sån där dum period och tryckt i mig en massa fett och socker så slår min hy bakut och då är det bara att sluta med den dåliga maten och börja dricka grönt te. Och då brukar jag dricka typ 8-12 koppar/dag. Gör alltid två koppar åt gången. Har tittat på Topmodell och så fort en modell har problem med hyn så tipsar de om grönt te. Man kan även badda finnar med en bomullstuss som du dränkt in i kallt, grönt te.

har också problem med födelsedagspresent/julklapp till m2b. Han blir 28.

Vi gifter oss ju på samma ställe som festen men utomhus så m2b och marskalkerna kommer anlända i en snygg merca som en av hans kompisar har och jag och tärnorna kommer förhoppningsvis att åka i någon sjukt snygg, superovanlig nissan (tror det var det) som bl a Mikael Persbrandt har. Har inte sett den, men enligt m2b är den cool. Eller så åker grabbarna i den och vi tjejer i mercan som är lite rymligare.

Katja: Jag hade valt den där fina Herrgården om det inte ställer till alldeles för mycket problem med att planera om det praktiska ni hunnit boka och så.

• Sundance

"Sundance.... man får inte dricka för mycket te, det är som kaffe, det kan magen bli dålig av."

Om du dricker svart te ska du vara försiktig för det har samma effekt som kaffe men grönt är ingen fara. jag klara inte kaffe, får springa på toa medans jag dricker första koppen men grönt te fungar jättebra. Hälsoexperter rekommenderar ca 11 koppar om dagen för att det ska vara som allra bäst. Grönt te har tom bevisats ha goda effekter mot mag- och tarmcancer. Och munhålecancer och tandlossning och tandköttssjukdomar. Dessutom ger det god andedräkt istället för hemsk, som kaffe gör . Det är ju dock vätskedrivande så man får inte tro att man får i sig all vätska man behöver under en dag, genom teet, utan försöka dricka lika mycket vatten som te. Grönt te innehåller mängder av antioxidanter så det är inte värre att dricka mycket grönt te än att äta mycket frukt. Men tillhör man kategorin som kan bli lite skum i magen av för mycket fibrer så kan man bli lite risig även av grönt te i början men magen vänjer sig, för egentligen är det ju det den behöver . Lycka till!

• Sundance

Nej, sånt är inte schysst.

Det där med grönt te kände jag inte till. Utgår lite från min mamma som har druckit runt 8-10 koppar/dag många år och mår kanon. Och jag kan ju egentligen bara konstatera att min hy faktiskt repar sig mycket fortare när jag dricker grönt te om jag haft en period som förstört hyn. Så det är säkert olika hur kroppen gillar grönt te, som med så mycket annat. Det den ena mår toppen av, är den andra allergisk mot. Men det kan ju vara värt ett försök Bluebride

• Sundance

Hörrni! Jag blir tokig! Jag var helt säker på att jag ville fotas efter vigseln för att inte träffa m2b innan själva akten. Var lite velig dock för att jag inte ville att gästerna skulle behöva vänta mer än max en timma. Men så pratade jag med fotografen som ändå lyckades övertala mig att ta fotograferingen innan vigseln. Dels för att då är makeup och frisyr perfekt och för att många behöver en 20 minuter, en halvtimma för att bli lite varma i kläderna och få bra bilder så hon tyckte en timma var lite. Så då var jag säker på att vi skulle fotas innan vigseln, och m2b höll med. Men nu velar jag igen. Vill ju egentligen inte träffa honom innan. Vill att det ska vara den där speciella känslan när man ses vid själva vigseln. Såklart att det blir speciellt ändå men tänk om det förtar lite av den känslan att man redan har setts och tom haft ringen på sig. Åh! Suck. Blir galen. Hur gör ni? Motivera gärna.

• Sundance

Vi kommer också att ha två släktingar som ska fota under vigseln och efter och på festen och så. De har bra kameror så de kommer få varsin lista med saker som de ansvarar för att de blir fotade under dagen. Det lutar väl ändå åt att vi faktiskt kommer att fotas före vigseln, även om jag inte är helt glad åt det. Men vi har pratat om att skåla lite för oss själva jag och m2b. Och försöka få en liten myssstund så att det ändå blir lite speciellt.

• Sundance

Okej, vad tror ni om detta? Har äntligen bestämt mig...

Inbjudningskort:

Längst bak (som bildar en tunn ram runt hela kortet): Mörkgrå tapet med lite skiftande ränder i. Lite exklusiv, taftkänsla. Om tapeten räcker så gör jag dubbelt så att man ser tapet när man vänder på kortet.
    Längst fram (ovanpå tapeten. alltså själva kortet, kan man säga): Ett vitt papper med ett tydligt präglat Paisley-mönster.
    Röd text, handskriven. Om jag inte hittar en fin penna i rätt nyans, trycker jag texten på ett transparent papper och limmar på paisley-pappret. Förhoppningsvis syns det inte så mycket.

Högst uppe våra namn, handskrivna. Under dem ett brett, rött sidenband. Över det ett lite smalar grått och i mitten, på banden, vårt monogram embossat i rött på grå bakgrund.

Vigselprogram och festprogram tänkte jag göra i vanligt vitt papper fast lite tjockare men fortfarande med banden och vårt monogram på framsidan.

• Sundance

Jag tänkte jag skulle försöka att designa dem i Photoshop först för att få en bild av vad som kan bli fint. Ska bara få ändan ur vagnen och koppla in datorn där hemma. Vi har ju "nyss" flyttat in... 7 månader sedan

Svar på tråden Bröllop 2010 del8