• Fenixx

Bröllop 2010 del8

Nu närmar sig årets sista kvartal och 2010 närmar sig med storsteg!
    Alla vi som planerar bröllop 2010 samlas här för att ge tips och dela med av oss våra underbara planer!

Några av våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.html

2010-tråden

Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

Mars 2010:

April 2010:
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4

Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    05juni2010: 5/6
    bettertogether: 19/6
    Lina o Peter: 19/6

Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Lycklig81: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    cire: 21/8
    humlan66: 28/8 ( ev 21/8)
    workoutgirl: 28/8

September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

Oktober 2010:

November 2010:
    Divina73: 10/11

December 2010:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-08 13:51
    en till för juli 2010:
    brudjuli2010: 10/7

• Svar på tråden Bröllop 2010 del8
  • Fenixx

ja klart det går på 20 000kr. gör man mycket själva och får hjälp av släkt och vänner så är det ju jättebra. och köpa mycket tex på rea, på annonssajter, tradera osv kan man få ner summorna. beställa klänning ifrån kina osv osv

ja som ni säger, nu händer det faktiskt saker tätare och tätare, verkligen skoj.

• pandis81

jag har tänkt på en sak.
    Vi har ju sagt att våra tärnor och bestman ska ha kläder som de trivs i och att det är inte alls tvingade att ha samma färger på kläderna.
    Men skulle det vara snyggt om dom hade samma slips och kanske lika manschettknappar???

För att vara något lika??
    Tärnorna kommer ju ändå ha kläder som går i färgtemana då kan det ju vara snyggt om killarna gör det också ????

ELLER

• Fenixx

ja samma slips i en av era färger är väl inte för mycket begärt tycker jag.

när min sambo varit bestman 2ggr så har han fått ha egen kostym men på ena haft samma väst och scharong(stavning) som brudgummen. och på andra slips och sån där "näsduk" i färgtemat.

sen får väl tärnorna matchande buketter till dig med va?

jag har tur då våran tärna är helt med på noterna med färg, modell osv som jag hade hoppats på. värre med bestman som är sambons envetna bror som alltid har egna ideér. suck!

• maj2010

Ja, matchande slipsar tycker jag du ska föreslå! Vi tänkte inte heller be bestman och tärna ha särskilda kläder, men jag tror jag ska föreslå det där med slipsen. Vårt färgtema är ljusgrönt och fuchsia (knallig rosa), så en grön eller rosa slips på bestman hade ju inte varit fel. Brudgummen ska ha frack och där finns det ju inte många detaljer att färgsätta, haha...

• cire

maj2010: Har också funderat på den färgkombon. Vad ska du har för bukett? typ av blommor? Hur kommer du att duka?
    Vi har funderat på att göra våra inbjudningar i vitt coh silver som också kommer att vara ett inslag. För då kan man OM man skulle ändra sej i färgvalet göra det...funderar på att ha dukning i grönt och silver och sen ha bordsdeko. och blimmor i fuchsia.

• Bettertogether
    pandis81 skrev 2009-09-14 10:36:44 följande:
    ebay har jag faktiskt inte riktigt hittat intresset för. Men jag tror det har med att göra att det inte är en svensk sida och jag känner mig osäker. Jag har köpt väldigt mycket på tradera och BT.Nu har jag hittat våran caketopper äntligen. En med miranda nallar. Det tror jag blir bra. Och ännu en sak som jag kan pricka av. Händer saker varje dag nu.Idag tror jag at jag är fast här. Är hemma med en sjuk dotter. Även om hon är lite pigg och leker så har hon feber. Och då leker hon och jag kan sitta här.
    Vi har också hittat caketoppern!! :D Först hade vi tänkt ha i cernitlera, och sedan vår willow tree-figur "together"... men efter att ha sett willow tree-figuren "caketopper promise" är jag helt fast!! Så den har vi önskat oss till julklapp av mamma ;)
  • Bluebride
    pandis81 skrev 2009-09-14 10:36:44 följande:
    ebay har jag faktiskt inte riktigt hittat intresset för. Men jag tror det har med att göra att det inte är en svensk sida och jag känner mig osäker. Jag har köpt väldigt mycket på tradera och BT.Nu har jag hittat våran caketopper äntligen. En med miranda nallar. Det tror jag blir bra. Och ännu en sak som jag kan pricka av. Händer saker varje dag nu.Idag tror jag at jag är fast här. Är hemma med en sjuk dotter. Även om hon är lite pigg och leker så har hon feber. Och då leker hon och jag kan sitta här.
    Jag har en caketopper med mirandanallar, men efter en tjej snodde hela min samling och sålde den på tradera har jag lagt undan de få sakerna jag hade kvar, för jag blir bara less och polisen gör ju inget, fast de snott och sålt våra saker för många hundra kronor. *storböl*
  • Bluebride
    Tausen skrev 2009-09-14 10:43:41 följande:
    Ska boka kyrka idag, 19/6 Vet inte hur vi ska få ihop pengar, tänkte hållla det enkelt och ta hjälp av släkt och vänner. Hoppas klara oss på 15 -20 tusen. Är det helt orealistiskt?
    Det går nog, jag kommer hålla mig på de nivåerna.
  • Bettertogether
    Bluebride skrev 2009-09-14 12:53:45 följande:
    Jag har en caketopper med mirandanallar, men efter en tjej snodde hela min samling och sålde den på tradera har jag lagt undan de få sakerna jag hade kvar, för jag blir bara less och polisen gör ju inget, fast de snott och sålt våra saker för många hundra kronor. *storböl*
    Oj, hur gick det till?
Svar på tråden Bröllop 2010 del8