Inlägg från: Lina o Peter |Visa alla inlägg
  • Lina o Peter

Ja klart du kan blanda! Gör så som ni vill ha det. Men strunta i om gästerna "vill" blåsa bubblor eller kasta ris, det är det ju ni som bestämmer.

Jag vill inte ha ris eller dylikt kastat då de jag pratat med säger att det hamnar ÖVERALLT, innanför klänningen, i håret, inte kul att få i ögonen osv. :-/

• Lina o Peter

Här, läs och sprid ut Blir så lack på sidor på nätet som säljer nått jäkla "specialris" som inte skadar fåglarna. Snacka om att lura folk på pengar! Usch...

www.faktoider.nu/ris.html

Det står då även att ris inte mättar fåglarna så ska man va snäll ska man hellre ha fågelfrö. Men skadligt är det icke.

Ris sväller när du kokar det, och i en pippis mage är det ju inte 100 grader.

• Lina o Peter
    Bettertogether skrev 2009-10-14 21:56:28 följande:
    På tal om grejer att kasta... (grejer låter ju lite våldsamt, men ni förstår vad jag menar ;) )Först hade jag velat ha solrosfrön att kasta då vi hade solrosor i temat... Men sedan vi flyttade bröllopet till juni och därmed skippade solrostemat (fast jag fortfarande ska ha en solros i buketten).. Så nu siktar vi på kronblad från olika sorters blommor (typ rosor, gerbera) och också blomknoppar av brudslöja... eventuellt blandat med ris. Så passar det vårt färgglada bröllop och mitt yrke som trädgårdsmästare!! :D (ska det matcha hans yrke får vi väl kasta tangenter ;) )
    Hahaha!!! ;-D Ja ska vi ha nått som matchar yrke/intresse kommer vi få blåmärken. Sambon är målare, så en färgburk i huvudet = AJ! Och jag so är mammaledig, men håller på med silversmycken kanske kan få lite kedjor kastade då, eller namntags..? Hihi!

Gud va kul att vara trädgårdsmästare! Jag har kollat runt överallt efter utbildning till det, men närmaste är utanför Gävle, vilket blir att pendla med tåg osv... Funkar inte nu när vi har småbarn osv, men kommer ha det i bakhuvudet i framtiden. Man kan ju faktiskt utbilda sig hela livet tack och lov.

I eftermiddag ska jag till farbror Doktorn och ta bort födelsemärke på kinden. Hua, tycker inte om sprutor, men nu är jag less på den där lilla utåtstånde pluppen mitt i ansiktet, den ska bort och hinna läkas fint innan det ska fotas på bröllopet!
  • Lina o Peter

Ja precis. Jag kollade med min vc först, men de sa också att kolla med privat hudläkare eller plastikkirurg. Mitt är kanske ca 4 mm stort och utåtbuktande, färglöst förutom en liiiiten prick mitt på. Detta gör att det ser mer ut som, en stor finne eller möjligen vårta, så den ska väck.. Ala kort syns den på då det blir skugga runtom pga av höjden på den... :P Och så sitter den så dumt, mitt i "skrattvecket" (bredvid näsa/mun. (Nasolabialvecket heter det tydligen om man ska va korrekt )

Så nu ska jag till en privat hudläkare i eftermiddag, och det kommer inte bli några stygn, utan de ska "hyvla" ner födelsemärket till "hudnivå" (lät väl mysigt?)och sen bränner de bort "rötterna" till födelsemärket. Jag får betala 700 kr för det, men hellre det än att gå via vc där de skär diamantformat och syr ett stygn eller två. Detta ska bara bli en något ljusare prick när det har läkt. Hade det varit större/svårare skullle jag vänt mig till plastikkirurg.

Har googlat och kolalt upp recensioner av den här kliniken och bara läst positiva saker, t.o.m en som gjort exakt vad jag ska göra och var jättenöjd. Man ska alltid kolla sånt tycker jag, och inte nöja sig med första bästa tid. Det här är ju dessutom i ansiktet, så lite nervöst är det ju ändå. Mest "rädd" är jag för att det ska bli nån infektion i såret eler nått, men den risken är ju minimal, så det blir säkert bra till slut. Jag är väl inte överförtjust i nålar (fast trots det jag har 5 tatueringar lixom ) så att få lokalbedövningsspruta mitt i ansiktet är inte heller nått jag ser fram emot direkt.. :P

Oj va långt detta blev, sorry! :-O Uppadaterar hur det gått när jag kommit hem. Ska vara där 16.30.

• Lina o Peter

Nej, min sambo har också leverfläckar/födelsemärken som han aldrig tänkt på att ta bort, men han har kollat upp dem med tanke på hudcancer, men det var lugnt. Man får ju ha lite koll på dem.

Jag hade nog inte heller tagit bort min om den ahde haft lite färg i sig och sett ut som ett födelsemärke. Men som den är nu så, nej. Har stört mig på den i flera år, av och till såklart. Så nu djäklar! Vill inte ha den med på bröllopskorten.

BetterTogheter: Haha, stänka målarfärg ja!? Hihi, ja det skulle ju bli väldans schnyggt! Och inga blåmärken efter burkarna heller!

• Lina o Peter

Haha, ja sitter vi om en vecka och fortfarand ekommer på saker att kasta så har vi nog spårat ur rätt bra! haha!

Vi ska ha med barn med på vigseln/festen, då vi har två själva och alla barnvakter är ju lixom med. hehe. Tror det blir bra för dem att ha lite andra barn och leka med, och så blir det ju lite motsägelsefullt att säga attvi vill ha barnfritt när våra egna är med, haha!

Men om sen gästerna vill skaffa barnvakt för sin egen skull så är det ju inget vi lägger oss i, men i övrigt är barn välkomna. Men jag kommer även att göra klart att det kommer finnas alkohol med i bilden och jag personligen tycker inte man har med små barn, alltså 0-6 år t.ex, efter 21-22 iallafall, då folk kan bli lite runda under fötterna och spilla/snubbla osv. Men vi känner alla vi bjuder väldigt väl och det är inga som verkligen går in för att "supa" utan mer kanske blir lite smårunda som sagt.

Tycker det är väldigt fult gjort när folk blir dyngraka på bröllop, hur kul är det lixom? Man får väl skärpa sig lite i vuxen ålder och veta när det är dags att sluta. Drick litegrann och ha kul, men inte bete sig som en fjortis och bara ösa i sig.. Som den reklamen för IQ eller vad det var på tv, jag hade varit så jävla förbannad om nån blir snorfull och börjar bråka på vårt bröllop. Som tur är vet jag att det inte kommer hända, men ändå.

• Lina o Peter

Der ät ju jättesnyggt! Jag har också sånt transparent papper hemma, kommer använda det till de få pappersinbjudningarna, blir så snyggt med sånt ovanpå mer präglat/färgat papper!

Sundance skrev 2009-10-15 10:46:57 följande:
    Bubblor är väldigt vackert. Ska kanske blanda bubblor och rosblad...Skrev tidigare i tråden om att jag hade hittat ett papper till inbjudningskorten men att jag var osäker på om det gick att trycka på dem. Tyvärr hade jag rätt i mina farhågor. Det gick inte så nu måste jag komma på nåt nytt. Det är ju ett vitt papper med präglat paisley-mönster, tror ni det kan bli snyggt att köpa ett sådant där vitt, fast lite transparent, papper och skriva på och sedan klistra på det vita? Vi vill så gärna skriva med röd text på vitt.
Svar på tråden Bröllop 2010 del8