• Fenixx

Bröllop 2010 del8

Nu närmar sig årets sista kvartal och 2010 närmar sig med storsteg!
    Alla vi som planerar bröllop 2010 samlas här för att ge tips och dela med av oss våra underbara planer!

Några av våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3445474.html

2010-tråden

Januari 2010:
    Ninni84r: 9/1
    Mariavw: 23/1
    Karin längtar: 30/1

Februari 2010:
    Elbe: 13/2
    Selma2010: 20/2

Mars 2010:

April 2010:
    Molnis: 17/4
    Daaling: 24/4
    Pandis81: 24/4

Maj: 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah: 15/5
    Lill larsson: 22/5(pingstafton)
    Therese Ericsson: 22/5(Pingstafton)
    Miapia 34: 22/5(pingstafton)
    Bluebride: 22/5(pingstafton)

Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    05juni2010: 5/6
    bettertogether: 19/6
    Lina o Peter: 19/6

Juli 2010 :
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert: 10/7
    periwinkle: 10/7
    Lycklig81: 17/7
    Hante: 24/7
    suzem: 24/7
    Sarahkka: 31/7
    Clea: 31/7
    sajperpillan: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    cire: 21/8
    humlan66: 28/8 ( ev 21/8)
    workoutgirl: 28/8

September 2010:
    Fenixx: 4/9
    Asfaltblomman: 25/9
    FruHögstadius: 25/9

Oktober 2010:

November 2010:
    Divina73: 10/11

December 2010:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-08 13:51
    en till för juli 2010:
    brudjuli2010: 10/7

• Svar på tråden Bröllop 2010 del8
  • Bluebride

fenixx... har jag lyckats smitta dig? jag har ingen röst kvar och snuvan och hosta.

• Bluebride

vad trött jag blir på min gubbe. Han skulletill affären för att posta en grej, så jag tänkte jag skulle passa på att äta lunch, när han kommer hem har han köpt lunch och börjar gorma på mig att han e besvikten på mig för man kan aldrig överraska mig. hur ska jag kunna veta det? dessutom är jag så hes att jag inte kan prata så jag kan inte säga ngt utan bara skriva å det gillar han inte, kan jag inte tala får jag gå till läkaren tycker han. Nu sitter jag här och är jätteledsen för han känns orättvis. Frågar han mig om jag ska ha ngt från affäre och jag säger nej, hur ska jag tolka det till att han ska köpa lunch?

Förlåt för OT.

• nica83

Nu har vi avslöjat för de första i familjen om våra planer. M2B:s far och hans sambo. De blev glada. Men något i deras blickar till varandra sa att de kanske hade planerat gifta sig nästa sommar. Både jag och M2B fick den känslan. Vad gör man då? Troligen hade de även tänkt ha festen på samma plats som oss... hur hade ni känt?!?!

• KatjaB
    nica83 skrev 2009-09-27 13:32:58 följande:
    Nu har vi avslöjat för de första i familjen om våra planer. M2B:s far och hans sambo. De blev glada. Men något i deras blickar till varandra sa att de kanske hade planerat gifta sig nästa sommar. Både jag och M2B fick den känslan. Vad gör man då? Troligen hade de även tänkt ha festen på samma plats som oss... hur hade ni känt?!?!
    hehe.. låter som min syrra som tänkte gifta sig nu i år också.. blev lite paff när de sa det några veckor efter att vi berättat att vi ska gifta oss. Men de verkar vilja vänta tills vintern så då känns det inte längre som så nära inpå.

Men strunt i det, nu var ju ni först och om de nu hade samma tanke så är det ju tyvärr så att de inte var först med att meddela och då får man ändra planer. Och om de dessutom inte säger nåt så får de väl skylla sig själva. Om de väljer att gifta sig på samma ställe som ni, så betyder det ju inte att era bröllop behöver bli lika alls för det. ofta har mn ju en helt annan inriktining
  • nica83

Fast jag vet inte om jag klarar av att de skjuter på det för vår skull, älskar verkligen dem och vill att de ska gifta sig. Men samtidigt så vill jag inte att vi ska ha så lika bröllop för det känns konstigt, risken är att man till och med blandar ihop bröllopsbilderna! "Var det här på vårt eller ert bröllop??, nej vänta färgtemat är rött så då var det på vårt..."... Är jag jätte-ego??

• KatjaB

nej, jag tänkte mest om det i princip blir på dagen som ni tänkte likadant, då blir det väl någon som får skjuta på sitt. Har ni samma lokal så förstår jag att det känns som att man inte kommer kunna skilja på bröllopsbilderna. Men är du säker på att de tänkt det då? De kanske har en helt annan tanke med sitt bröllop. De kanske inte ska ha lika stort bröllop som ni heller så att det ändå blir annat när ni gifter er.

När min syster sa att de ska gifta sig så blev jag ju glad för deras skull men lite ego och tänkte att tänk om de väljer att lägga sitt bröllop precis innan oss, vilket skulle ha känts lite antiklimax. Och hon var superhemlig med allt vad de skulle göra, så då undrade man ju lite om man själv gjorde bäst i att vara lika hemlig också. Men nu så ska ju de ha ett vinterbröllop och jag TROR att de helst vill gifta sig i Norrland med massa snö och ishotell, så vårt sommarbröllop blir ju väldigt olikt deras.

• ninni84r

nu har vi haft besök av kocken och hans sambo. känns jättebra! det kommer blir så bra och han är så duktig.
    han skulle hem och spåna lite och presentera vad han kommit fram till om ngn vecka.

men lite kom vi fram till :)
    han fixar lite snittar till champangen/brudskålen
    när vi kommer.

förrätt: trattkantarellsoppa med ngn svampgrej och sallad till :)
    varmrätt: fläskfile inlindad i bacon och örter, med rödvinssky och rostade potatisar
    efterrätt: pannacotta med vit choklad och bärsås (har plockat björnbär och blåbär), med ngt flan till med.

så långt ungefär. men det känns toppen ja :)

• ninni84r

blir dock inga stolsöverdrag för oss, hade med ett för att testa men det passade inte tyvärr.. hade velat ha men stolarna va svarta så de är ju inte fula alls. så det blir nog bra ändå :)

dock hade jag köpt dukar som inte passade... :( borden va för långa... så jag får leta vidare...

men annars så såg allt bra ut och kocken va väldigt nöjd med köket så det va ju bra!

• KatjaB

åh vad hungrig jag blir

ninni84r skrev 2009-09-27 16:31:33 följande:
    nu har vi haft besök av kocken och hans sambo. känns jättebra! det kommer blir så bra och han är så duktig.han skulle hem och spåna lite och presentera vad han kommit fram till om ngn vecka. men lite kom vi fram till :)han fixar lite snittar till champangen/brudskålen när vi kommer.förrätt: trattkantarellsoppa med ngn svampgrej och sallad till :)varmrätt: fläskfile inlindad i bacon och örter, med rödvinssky och rostade potatisarefterrätt: pannacotta med vit choklad och bärsås (har plockat björnbär och blåbär), med ngt flan till med. så långt ungefär. men det känns toppen ja :)
  • ninni84r

haha, ja men det va ju bra betyg då ju :)

KatjaB skrev 2009-09-27 16:39:48 följande:
    åh vad hungrig jag blir
Svar på tråden Bröllop 2010 del8