Grattis mammab! Va härligt!
Humlan66 skrev 2009-10-25 21:06:31 följande:
Måste fråga er en grej- Kan ni stanna upp ibland och fundera över om ni verkligen är rätta för varann. Är han den rätte för dig? När man är nykär eller när nykärheten har lagt sig lite men det ändå finns spår av nykärheten kvar, då är det svårt att tänka frammåt och realistigt.Men efter nått år så måste man ju märka om man pasar för varann- eller märker ni att allt inte är som det va i början men ni kör på iaf ? Dela gärna med er av era tankar?
Vi har "bara" varit tillsammans i ca 3,5 år, men har känt varandra innan också. Peter är en klippa för mig, jag får fortfarande pirr i magen av honom, inte varje minut hela tiden, utan känslorna har djupnat och vi har lixom en slags lugn förståelse emellan oss. Oftast behöver vi inte prata utan kan läsa av varandras minspel och gester när det är nått, eller så ringer han till min telefon när jag står med den i handen och ska ringa honom osv. Låter mer koko än det är, det bara faller sig naturligt.
Vi är också väldigt duktiga på att prata med varandra när det är nått, har aldrig skrikit eller kallat varandra dumma i huvudet eller värre saker. Jag är övertygad om att det är en bra gräns att inte överskrida, för börjar man säga sånt blir det lätt en gargong, och att bli kallad "fula ord" är bara onödigt, då saknas det en hjärncell eller två om man inte kan kommunicera bättre, -enligt mig iaf.
Så ja, jag är 120% övertygad om att det här är min Mr. Right. Jag längtar efter vårt bröllop, men det är inte huvudsaken, mest njuter jag av dagen, att vi redan lever ihop, har barn och mår bra.
Man ska inte leva för ett bröllop som bara är en enda dag, utan viktigast är ju att det överlag känns bra i hjärtat och gå på sin magkänsla, annars är bröllopet bortkastat, det kommer inte att lösa några problem direkt.
Visst tjafsar vi också och blir irriterad på smågrejer, det är nog de flesta med jämna mellanrum.
Men aldrig så vi tvekar på kärleken vi känner. Så fundera igenom dina känslor och försök avgöra vad det är som känns jobbigt, vad klumpen i magen betyder. Jag kan känna att alla bröllopsplaner tynger, och speciellt budgeten när det finns många hål att stoppa pengarna i.. :-P Kanske är så du känner? Eller går det djupare?
Hoppas allt ordnar sig till det bästa! Många styrkekramar!