Inlägg från: Lina o Peter |Visa alla inlägg
  • Lina o Peter

    Bröllop 2010 del8

    Nice! Låter toksnyggt! Jag älskar Ebay! Har hittat kläder till sambon där som jag ska beställa. .-)

    Oh, förresten! Nu har jag lagt in testbilder på min klänning som sys upp i Kina (Millys), det är allts¨å bara bilder på TEST versionen, inte i taft som den ska vara sedan, och utan broderierna. Men själva formen blir som på bilderna, lite puffigare vid benen bara och även lite kortare släp, detta pga av underkjol som inte är med på dessa bilder. Titta gärna och säg vad ni tycker, är det för mycket drapering fram vid magen..? Har så sålig bild på orginalet så jag vet inte exakt hur den ser ut, men det är inte heller så viktigt, det var formen på klänniingen jag föll för, fast den kommer sitta lite annorlunda på mig än på den beniga modellen då såklart. Hihi!

  • Lina o Peter

    Tack allihopa va snälla ni är!

    Ja det kanske är bra med draperingen, kan ju täcka bebismagen lite också. Jag ska också sätta igång och träna snart... Suck, får inte in det i rutinerna bara.. :P Skulle vilja få lite mer muskler så man orkar hålla in magen efter två barn.. Men men, har ju ett tag kvar, hehe.

  • Lina o Peter

    Åh va härligt Trollia!!! Förstår att du är superglad!

  • Lina o Peter

    Jag och Peter kom precis hem från att ha ätit middag hos min pappa, och Peters föräldrar var också med. Blev såklart en hel del bröllopsprat och pappa avrundar med världens överaskning. han och hans sambo kommer ge oss bröllopsresan som present!!! :-O Hela resan till vackra Azorerna på ca 20 papp. Är fortfarande lite chockskadad. Då ska det också sägas att jag alltid har fått jobba för mina egna pengar, när vi var små fick vi 50 öre per maskros vi rensade osv.

    Tjoho! Han menade på att varför han berättade nu när det är ca 7 månader kvar är så vi kan boka resan och göra klart allting, vi kommer ändå inte åka på en gång efter bröllopet, men i augusti nånting tror jag det blir, så vi får barnvakt.

    Åh jag längtar redan, har suttit och drömt här en stund nu:

    www.solresor.se/en/resa-till/Portugal/Azorerna/

    "Någon har sagt: "Att besöka Azorerna är att återupptäcka ­delar av det ursprungliga paradiset, där människan och naturen tillsammans skapade den eviga skönheten." Azorerna är fortfarande ett oexploaterat resmål som harbevarat sin ­genuina ­atmosfär."

    Kan nån snabbspola de kommande månaderna...? Please?

  • Lina o Peter

    Tack allihopa! Ja det är en oerhört stor present. 20 papp är mycket pengar (i min värld iaf ) så vi kommer med all säkerhet få en underbar resa tillsammans. Längtar! Jag har velat åka till Azorerna i flera år, det ska vara en fantastisk natur, så det blir inte bara att ligga i solstol utan det blir mycket bergsvandringar till gömda tvillingsjöar, vattenfall och ungdomskällor.

    Nej nu ska jag ta och sy på min kostym för morgondagen.
    Jag ska på halloween-fest då och ska klä ut mig till en muffins. Hade några till idéer men tror muffins blir bäst. Hihi! Nån fler som ska iväg på maskerad?

  • Lina o Peter

    Oj va länge sen jag var inne, missat massor, ni skriver ju så det glöder tjejer.

    Läckert färgtema med lila och turkost Blivandefrueriksson! Riktigt snyggt och oväntat!

    Och Tausen, den klänningen var superfin!

    Jag har beställt kläder till sambon via Ebay nu, betalt och klart, bara att hoppas storleken passar nu! Och så hittade jag lila klänningar till mina små tjejer på Kapp Ahl på nätet, helt otippat! Så jag ska in till stan imorrn och hålla tummarna för att de finns kvar, och i rätt stl.. Såhär ser de ut, tyckte de var så fina!!!

    www.kappahl.com/ProductImages/KAW_226928_F_1.jpg

    De borde väl funka? Fanns även jättesöta "virkade" koftor till:
    www.kappahl.com/ProductImages/KAW_217091_F_1.jpg

    Och så har vi ringt lite lokaler och sådär, försöker få tag i en mer centralt än den vi bokat.. :P

    Självklart har vår diskmaskin gett upp också, så jag har beställt en ny på tretti.se idag. 4500:- fattigare då.. Suck. Men men, what to do? Bättre nu än närmare jul iaf.. Blev en rostfri Bosch A-klass, hoppas den kommer denna vecka.

  • Lina o Peter

    Tack alla, hoppas bara de finns kvar.. :P Har alltid otur med sånt.

    Vill gärna ha er åsikt med nått som är helt OT, sorry!

    Funderar på 30 års present åt älsklingen... HJÄLP! Vad skulle man som kille mest uppskatta tror ni: Köra en Lamborghini Gallardo LP 560 i 10 min, eller prova en stridsflygssimulator (viggen/draken) i ca en timme..?

    Han blir eld och lågor om det är nått med en Gallardo på TV, det är hans ultimata drömbil, men han kan varenda namn/nummer på flygplan mm oxå.. Hmm...

    Priset är 1100 för 10 min bil, och 700 kr för flygsimulatorn. Bilen går att köra i vår hemstad, simulatorn får vi åka ner till Sthlm/Gävle för att göra.

    Vad skulle DU ha valt?

  • Lina o Peter

    Ja det är lite svårt... 10 min är lite javisst, men precis som din sambo KatjaB så tittar min på Top Gear mm, och han blir alldeles till sig över just den bilen. Man kunde få åka längre, 30-40 min, men då kostade det 3500:-!!! Förstår ju att det blir dyrt då försäkringarna inte lär vara gratis, men det går bara inte, är ju fortfarande mammaledig oxå. :-P Flyget var längre visst, men då måste vi fara ca 40 mil oxå. Mja, får väl se hur det blir.

    Har inhandlat klänningarna på Kapp Ahl nu, fick en hundring rabatt när jag blev medlem oxå! YES!

  • Lina o Peter

    Haha, ja jag får göra det Bluebride. Fast han har lixom ett sjätte sinne för sånt här... Han sniffar till sig hemligheter hur lätt som helst så jag måste smyyyyga om det ska bli nån överraskning. Både han och hans mamma är sådär, skitsvårt att överraska, de känner lixom på sig saker.

    Humlan66; Han fyller 30 år redan om en månad! Den 15 december! Så jag har lite lätt panik... :-S

    Står och velar mellan bil eller flygsimulator. Tror om jag går på magkänslan att bilen skulle va mest "han", men fasen va dyrt det är alltså...

    Ang. försäkring står det såhär:

    "Försäkring
    Eventuell skada belastar arrangörens självrisk och betalas vid skada av kunden. Maximal självrisk 20.000:-"

    Så ja, det KAN ju bli dyrt (dyrare...)

    Hmm.. Får se vad det blir. Måste höra med hans föräldrar vad de tror.

  • Lina o Peter

    Ja, jag tänkte exakt samma sak KatjaB...

    Vart är den mässan då och när? Lät ju oxå jättebra!

  • Lina o Peter
    KatjaB skrev 2009-11-04 08:57:47 följande:
    Usch, är helt sinnesjukt trött idag, försov mig och fick stressa som en galning till jobbet.. nu sitter jag bara här och gäspar Har inte hänt så mycket på bröllopsfronten, S har forfarande inte kommit på vem han vill ha som bestman, men nån vill han ha, jag har lagt ett bud på en korsett på tradera som är jättefin, hoppas på att den är nåt att ha, och så har jg tittat ut saker på ebay och etsy men inte lagt några bud än. Ska ju fixa hårsmycken, underkläder och simons hatt denna månad var det tänkt. Vi har spånat på att ha ett filmtema på festen, lite gammaldags hollywood känsla, men vill ju att det blir bra, inte att det känns som nogon utsmyckning för en halloweenfest typ
    Tycker det låter superbra med hollywood tema, skulle ni inte ha lite 50 tals känsla..? Eller blandar jag ihop det nu kanske.. Hur som helst så måste det ju inte bli halloween, går ju att ha ett personligt och traditionellt bröllop med en touch av lite 50´s glamour i detaljer och sådär.

    Jag ringde en lokal här som jag fått tips om, som låg kanonbra och allt, men då har de stängt i Juni så det gick icke... :P Typiskt, billig var den också, 1000 kr mindre än den andra vi funderar på, men ska ringa den igen så vi får kika, de hade iaf öppet, och så har de runda/ovala bord vilket jag helst har velat ha.

    Och jag väntar på sambons kläder från Ebay.. Vil att de ska komma nuuuu så jag får se att det passar!
  • Lina o Peter

    Men va irriterande KatjaB.. Vi har också sett den, tyckte den var bra men slutade lite sådär.. Jag vill alltid veta mera.

    Jag håller också på att Fras Dag fixas här hemma.

    Paketet är inslaget, barnen har ritat "teckningar", (Alva har gjort jättefina streck, hihi!) kaffebryggen puttrar, brickan är framtagen och en macka eller två breds med goa pålägg. :) Älskade sambon ♥ ligger ännu ovetandes och snarkar i sängen under sin välförtjänta sovmorgon. Alldeles strax blir det frulle i sängen!

  • Lina o Peter

    "Fras dag"...? Haha, jag är oförbätterlig. Borde få pris för att jag är såååå bra att slinta på tangenterna.

    FARS DAG skulle det såklart va.

  • Lina o Peter
    sarahkka76 skrev 2009-11-09 11:55:49 följande:
    Hej tjejer! Det var ett bra tag jag var här sist. Det har varit mycket och bröllopsplaneringen har stått stilla, men nu är vi redo igen. Vi väntar vårt första barn också som ska komma i april, så det blir 3 månader före bröllopet, huga!Hur går det för er? Hur långt har ni kommit?
    Grattis! Vad roligt!

    Ja här står det också still, väntar på svar om lokal, väntar på sambons kläder osv. Väntar och väntar.. Har varit lite krassliga oxå så vi tar det lite lugnt.

    Apropå länkar så har jag en rätt bra här:

    www.brides.com/planning/

    Om man håller muspekaren över menyn "Planning & Ideas" får man upp massor av underkategorier varav nästan alla har ett galleri med bilder.

    Även www.gamman.se/index.asp är en bra sajt emd mycket bilder på lite annorlunda bröllop.
  • Lina o Peter

    Hej på er! Hjälp vilken fart det är i denna tråd.

    Jag är tokförkyld... Hostar, lite feber och rösten är helt körd... Suck. men men, är ju de tiderna nu. Börjar bli liiite bättre så man får väl hoppas det ger sig snart.

    Sambons kläder kom iallafall idag ! Skjorta, väst och kravatt! Var verkligen superfina och välgjorda, men tyvärr lite stora. Ska maila och byta till en stl mindre, verkar inte vara något problem alls. Väldigt välgjort och fint iaf!

    Ungefär ett sånt här set köpte jag, från denna säljare om nån är intresserad:

    cgi.ebay.co.uk/44-Silver-Scroll-Waistcoat-Wing-Shirt-17-Cravat_W0QQitemZ130343167538QQcmdZViewItemQQptZUK_Wedding_Clothing

Svar på tråden Bröllop 2010 del8