Bröllop 2010 del8
Jag sitter och funderar lite på ett par budgetposter...
Tror ni att 238 kronor/person är en rimlig summa för lite tilltugg till bruskålen, förrätt, varmrätt, efterrätt, snacks och nattamat? Vi ska ta in en vän som lagar maten. Vi har inte pratat om vad han ska ha för att göra jobbet så jag räknar inte in det här, utan detta är bara för maten (tårtan är inte med här i heller). Förrätten har jag inte funderat på men huvudrätten blir nog något med potatis, kött och sås (haha, låter exklusivt eller hur?). Nej men, skämt åsido, vill ha ordentlig mat så att folk blir mätta. Inte en liten köttmedaljong och två grässtrån i kors och en tesked sås i ena hörnet. Efterrätten blir nog något väldigt enkelt. Mest för att det är gott med något sött efter maten. Man ska ju fortfarande ha plats i magen till tårtan. Kanske ett par, tre tryfflar.
Sedan serveringspersonal. Har en kompis som jobbar på restaurang som ska be ett par kollegor hjälpa till. har tänkt betala dem 125kr/timma. Är det ok? Hur många behöver man till 63 personer under brudskål och middag? Hur många timmar ska man liksom räkna med?