Hm, det beror på vad ni gillar. Alla tre städer är härliga, men rätt olika. Prag i sin litenhet och vackra byggnader skulle jag säga är en väldigt romantisk stad. Det är god, billig mat och öl, en hel massa historiska saker att se. Om ni åker dit, får ni inte missa att gå upp till parken ovanför floden (på den sidan floden som själva centrum inte ligger på) och se solnedgången. helt magiskt. Glöm inte heller att titta uppåt när ni går runt i staden, för husfasaderna är fantastiska!
Barcelona är en stad som har allt, strand, shopping, sevärdheter, storstadsrytm etc och som helt enkelt är mer av en storstad. Finns massor att göra och se, men personligen tycker jag inte att stan är lika romantisk som Prag.
Budapest är en storslagen stad som på vissa sätt påminner om Prag, men allt är i så mycket större skala. Fin, trevlig stad, men enligt mig mindre mysig än Prag... Helt klart ett härligt resmål dock!!!
Jaa, som du nog redan har förstått, rekommenderar jag Prag, eller kanske Barcelona, beroende på vad ni gillar för typ av stad!