Inlägg från: BlomAnna |Visa alla inlägg
  • BlomAnna

Budapest, Barcelona eller Prag??

Har varit i både Budapest och Prag i slutet av septeber början av oktober och kan varmt rekommendera båda städerna. Fastnade nog dock allra mest för Budapest.

Vi gick otroligt mycket i både Budapest och Prag så ta på er bra skor och njut av alla vrår i staden/städerna.

Tre dagar låter dock lite tight boka in fler nätter om ni har möjlighet och råd

Ha en bra resa.

• BlomAnna
    Fruxo skrev 2009-09-08 20:11:24 följande:
    Gillar man öl så är Prag trevligt. Vi var där som ganska nykära och fattiga. Gjorde en utflykt till Kutna Hora med tåg och tittade på en kyrka som är inredd med benknotor och döskallar, skitkul, men kanske inte så romantiskt :)Barcelona var vi i förra sommaren, tre dagar. Jättefin stad med strand inne i centrum. Hur vädret är i oktober vet jag inte, men kan man fortfarande bada så är ju det trevligt.Vi tog en sån turistbuss med inspelad guide, och det var faktiskt kul. Parque Guell, Sagrada familia... Budapest vet jag inget om, men Barcelona vinner min röst!
    vi åkte också till Kutna Hora eller Sedlek som byn där kyrakn ligger i heter. Väl värt tågresan. Kyrjan är en häftig upplevelse och Kutna Hora riktigt mysigt.
  • BlomAnna
    BlomAnna skrev 2009-09-09 11:02:09 följande:
    vi åkte också till Kutna Hora eller Sedlek som byn där kyrakn ligger i heter. Väl värt tågresan. Kyrjan är en häftig upplevelse och Kutna Hora riktigt mysigt.
    Oj så illa jag stavar... Förlåt
  • BlomAnna
    KatjaB skrev 2009-09-15 20:07:59 följande:
    lite nyfiken.. ni som tänker åka till prag på en 3 eller 4 dagars weekend, vad räknar ni att er resa kommer gå på inklusive allt (fickpengar hotell )
    Skulle gissa på att våran resa gick på kanske 5000/person inkl allt vi var där i 5 dagar 4nätter. Flygbiljetterna var rätt dyra eftersom vi ville flyga direkt och bokade sent.
Svar på tråden Budapest, Barcelona eller Prag??