• F l i c k a n

Skicka inbjudan redan vid jul???

Jag skulle vilja bolla en liten sak med er här på BT.
    Vi ska gifta oss i juli nästa år och har börjat fundera på när inbjudningskorten skall skickas ut. Det är väldigt få som vet något om våra planer och jag vill helst att inbjudningskortet skall bli en överraskning.

Så till min fråga, tycker ni att vi kan skicka dem redan runt jul?

Jag vill helst inte skicka något "Save the date"..

• Svar på tråden Skicka inbjudan redan vid jul???
  • Superstarfia

Vi ska skicka våra inbjudningar i januari å gifter oss i augusti..

• F l i c k a n

Det låter ju bra.. Då skulle alltså vi kunna skicka dem vid jul. :)

Eller någon annan som har någon annan åsikt?

• Superstarfia

fast de är ju sjukt att de står i alla bröllopsplaneringar att man ska skicka inbjudan 6-8 veckor innan å att man ska ha osa en vecka innan...

• sms å fotboll

Beror väl lite på gästerna.
    Jag var på två bröllop förra året och inbjudningarna kom ca tre månader innan och det tycker jag är tajt med tid. Jag är en person som har mycket för mig och då är kalendern uppbokad ibland ett halvår innan. Vill du då dessutom att det ska bli en överraskning så kanske gästerna behöver lite mer tid på sig att fixa ev. boende, kläder, present osv.

Jag hade nog skickat ut dem. Kanske kan du skicka dem i ett större rött kuvert så tror gästerna att det är ett julkort :)

• shakynose

Ja, såklart att du kan skicka dem! Varför gå och hålla på en sådan sak?
    Kan nog vara bra om OSA är lite närmre bröllopet eftersom alla inte kan planera så långt i förväg.

• Vid havet

Vi gifte oss i juli i år och skickade ut "save the date"-kort i mellandagarna. (Save the date-kort är alltså ett kort där det står att vi ska gifta oss ett visst datum, men inga detaljer som klockslag eller plats).
    Vi hade inga detaljar klara så tidigt men ville samtidigt boka upp alla eftersom vi gifte oss mitt i semestertider. Perfekt lösning

Inbjudningarna gick ut i maj.

• Fenixx

ja annars kan ni ju iallafall skicka med save the date-kort med julkorten.

• charmed84

gifter oss i april ska skicka inbjudningarna slutet på oktober

• Moirie

Finns det inte en risk att inbjudan faller i glömska och tappas bort om man skickar ut dem ett helt halvår i förväg? Är det därför så många glömmer att svara på OSA, kanske? Jag skulle satsa på save the date istället.

• shakynose
    Moirie skrev 2009-09-09 14:51:08 följande:
    Finns det inte en risk att inbjudan faller i glömska och tappas bort om man skickar ut dem ett helt halvår i förväg? Är det därför så många glömmer att svara på OSA, kanske? Jag skulle satsa på save the date istället.
    Det tror jag inte, jag är en ganska slarvig och glömsk person men om man fått ett riktigt inbjudningskort (istället för tex en muntlig inbjudan) så glömmer man det inte.
    Angående att folk glömmer att OSA så vet jag inte vad det beror på! Trots att jag är både slarvig och glömsk så ser jag alltid till att OSA innan datumet passerat. Det hör liksom till vanlig hyfs!
  • F l i c k a n

Jag kände bara att ett "save the date"-kort blir lite kaka på kaka då vi redan har all info som behövs till en "riktig" inbjudan.. Förstår att folk skickar sådana kort om inte allt är bestämt men så är det inte i vårt fall.

Men visst finns det kanske risk att inbjudan faller i glömska och det vill man ju inte. Hmm.. svårt!! Förhoppningsvis kommer det ju vara ett ämne som man pratar om och då kanske inte folk glömmer..

• charmed84

nästan alla våra bekanta och släkt vet redan datum så vi behöver inte skicka ut save the date känns onödigt. Räcker men en inbjudan.

• Skogshuggarbrud

Vi kommer att skicka ut våra inbjudningskort i januari, gifter oss i juni. Känns som att gästerna bör ha en chans att lägga in om semester då många av dem kommer resa en bra bit. Hotell och så kan ju i värsta fall bli uppbokade om man inte är ute i god tid... Vet ni som sagt allt redan, så hade jag skickat dem!

• F l i c k a n

Jag får väl diskutera detta med de få som vet att vi ska gifta oss.. men det lutar nog åt att skicka de runt jul! :)

Svar på tråden Skicka inbjudan redan vid jul???