• jeami174

Behöver snabb hjälp vi budar på ett hus!!

Hej!

Jag och min sambo har under gårdagen och idag varit med under en budgivning på vårt drömhus. I slutet har det enbart varit vi och en annan spekulant som lagt bud och han gav sig nu på eftermiddagen.

Mäklaren ringde upp mig och meddelade att det enbart var vi och ytterligare en spekulant (som la bud tidigt i budgivningen men sedan varit tyst) kvar och att denna spekulant har bett om att få återkomma imorgon.

Nu undrar jag hur agerar vi? Ska vi vänta denna olidliga väntan eller ska vi ringa upp och sätta lite "press" på situationen eller... Ojoj vad mycket känslor det är =)Vi ligger en bit under vår maxgräns men skulle gärna se att huset såldes till vårt sista bud som ligger nu om 2 520 000

Tacksam för lite kloka funderingar!!

Jeanette

• Svar på tråden Behöver snabb hjälp vi budar på ett hus!!
  • jeami174

Jag ringde mäklaren och gjorde som passionsblomman rådde sa att vi avvaktar det andra paret men att vi har förhoppningar kring ett snabbt besked från deras sida. (tack för rådet, det känns lugnare nu när vi har poängterat att vi vill att det ska vara över snabbt)

Man blir lite koko av att vara med i en budgivning och tankarna snurrar :) Det finns tusen olika taktiker. Vår här har varit att hänga med till vår "maxgräns" finns absolut ingen logik i hur vi har budat, hrmm fast det kanske har skrämt bort vissa iof

Vi kanske skulle lagt maxbudet på en gång :)

• jeami174

Vi fick huset!! De sista budgivarna drog sig ur och vi skrev papper på det i fredags, nu väntar besiktning och samtal med banken. Har en jätte bra bankman som har hjälpt oss med lånelöfte tidigare så det här ska nog gå vägen :)

Vet att tråden är lite OT men hänger inte på FL.

Jippey vad glada vi är! Nu kan jag sluta surfa på hemnet och börja surfa på bt igen

Svar på tråden Behöver snabb hjälp vi budar på ett hus!!