• Bluebride

Bröllops-pysselfreaks

Här samlas vi som pysslar MYCKET inför sina bröllop (ja eller andras)

Vad för pyssel gör ni? Själv hittar jag på nya ideér hela tiden så jag får bara mer och mer pyssel att göra.

Detta är det just nu:
    -Program (kommer skrivas för hand och med mallar)
    -Korg för rispåsar (dekorerad med tyg och rosor i skumgummi tillkommer säkert något mer)
    -Gästboken
    -Konfetti (både hjärtan och snäckor)
    -Näckrosor (tillkom igår, på kul näckrosor är sörmlands lanskapsblomma och vi bor i sörmland)
    -Smycken (både mina och tärnornas och brudnäbbarnas)
    -Placeringskrukor (istället för placeringskort)

• Svar på tråden Bröllops-pysselfreaks
  • KatjaB

jag kommer göra detta själv:
    save the date-kort
    inbjudningar
    vigsel och festprogram
    placeringskort
    sy överdrag till alla stolar
    sy enkla vita gardiner till lokalen ( de befintliga är verkligen gräsliga)
    göra nån typ av påsar/strutar att ha rosblad i (istället för ris)

• Bluebride
    Martinaa skrev 2009-09-16 20:45:54 följande:
    Bluebride:På In-Ex i Göteborg kostade de 199:- tror jag. En hundring billigare än många andra ställen!
    göteborg! det är ju på andra sidan landet. suck!
  • Bluebride

servettringar hade jag tänkt göra av träkulor med hål i, men nu kommer vi använda pappersservetter så jag får väl göra ngt annat av kulorna

• 20110820
    Bluebride skrev 2009-09-16 20:17:37 följande:
    var hittar man en billig värmefön?
    På Slöjddetaljer köpte jag min för 199 kronor, där finns också massa stämplar, färg och embossingpulver. Jag handlade för 900 kronor

www.slojd-detaljer.se/pslweb/product.aspx&deptid=224
  • 20110820
    Martinaa skrev 2009-09-16 20:45:54 följande:
    Efter lite mailkontakt innan min beställning så har jag beslutat att jag nog inte ska embossa vigselprogrammen. De är ju inte så avancerade i övrigt, och det känns lite overkill att embossa dem. Däremot kan man då köpa en stämpeldyna i valfri färg och bara stämpla med färg utan att använda pulver. Då får man fortfarande sin stämpel, men behöver inte lägga så mycket tid på en papperslapp som folk har i handen en halvtimme och sedan glömmer bort... typ...!Bluebride:På In-Ex i Göteborg kostade de 199:- tror jag. En hundring billigare än många andra ställen!
    Det har du helt rätt i! Kanske ska tänka om jag också, det är ju mycket jobb att sitta och embossa 50 vigselprogram. Kanske köper vinröd stämpelfärg istället... tåls att tänkas på!
  • pingst2010

Hubba . Har du någon bild på dina servettringar du gjorde lät jättefint, vill oxå göra såna !!

• Martinaa
    20110820 skrev 2009-09-16 21:05:37 följande:
    Det har du helt rätt i! Kanske ska tänka om jag också, det är ju mycket jobb att sitta och embossa 50 vigselprogram. Kanske köper vinröd stämpelfärg istället... tåls att tänkas på!
    Ja jag tycker inte ens det behövs eller ens skulle passa om jag ska vara ärlig. Tänkte på det redan innan, men visste inte hur man kunde lösa det då. Så jag ska köpa blå stämpeldyna istället! Blir ju fortfarande en blå stämpel, så kommer ju ändå gå i samma tema och likna de övriga trycksakerna!

De där servettringarna blev jag också nyfiken på! Kommer nog inte göra dem själv, men kul att se hur andra har gjort!
  • JollyO

Har börjat att sy servetter så då kommer ju servettringar säkert bli nästa grej. Kul att man har något att göra

Ska även sy flaggvimplar i mängder, pyssla bordsdekorationer samt fixa alla trycksaker... Men det är ju lång tid kvar för mig!

• Hubba

Ska se om jag kan lägga in en bild...

pingst2010 skrev 2009-09-16 21:15:45 följande:
    Hubba . Har du någon bild på dina servettringar du gjorde lät jättefint, vill oxå göra såna !!
  • charmed84

idag har jag målat mini klädnypor som ska bli hållare till bordsplaceringarna, som man då fäster på glasen. Min fyra åring tyckte detta var ett väldigt kul moment att göra.

Svar på tråden Bröllops-pysselfreaks