• Rajsi

Tips på resmål juni 2010?

Någon som kan tipsa om något spännande resmål? Vi kommer att åka i mitten av juni 2010 och planen är att vara borta ca 2 veckor. Vi skulle verkligen vilja komma till ett ställe som man inte annars reser till. Nån häftig ö eller liknande. Sol och bad i kombination med nåt spännande att uppleva. Tacksam för alla tips jag kan få :)

• Svar på tråden Tips på resmål juni 2010?
  • mflink

Vi ska åka i Juni 2010 och jag tycker också att det är jättesvårt!!! Tyckte inte din länk hjälpte Plutten 2010 tyvärr =(. Har funderat lite på att åka till Svalbard för att få göra något annorlunda men den blivande maken vill hellre till sol och bad....
    Vi har även funderat på en Nilenkryssning. Där får du både uppleva en hel del (kan jag tänka mig) och få sol och bad.
    Det är svårt just i Juni då det är regnperioder på många "klassiska" bröllopsresmål.

Hoppas du får något bra tips som jag också kan ha nytta av

MVH

Mari

• Rajsi

Nilen låter ju riktigt häftigt! har du kollat upp nåt om priser etc?

Jag läste om ett resmål i Indiska Oceanen, Réunion. Det är en ö som ligger utanför Mauritsius. Verkade himla fin och upplevelsefull. Det är tydligen en vulkanö. Har någon varit där eller känner till något om ön?

/T

• Plutten2010

Så kan det vara ibland. Charmen är ju att alla är olika och lockas av olika saker. För mig är Hawaii en ögrupp som ligger i en del av världen som man inte åker till annars och de har, i mitt tycke, mycket intressant att uppleva.

Lycka till med jakten på era drömresor! =)

mflink skrev 2009-09-17 13:23:32 följande:
    Vi ska åka i Juni 2010 och jag tycker också att det är jättesvårt!!! Tyckte inte din länk hjälpte Plutten 2010 tyvärr =(. Har funderat lite på att åka till Svalbard för att få göra något annorlunda men den blivande maken vill hellre till sol och bad....Vi har även funderat på en Nilenkryssning. Där får du både uppleva en hel del (kan jag tänka mig) och få sol och bad.Det är svårt just i Juni då det är regnperioder på många "klassiska" bröllopsresmål.Hoppas du får något bra tips som jag också kan ha nytta av MVHMari
  • Legacy

Italien!!! Hyr en bil och kör runt. Prova häftiga varma källor Toscana, Therme di Saturnia. Ta färjan till Elba och bada i kristallklart vatten från stränder såväl som klippor. Shoppa i Milano innan ni tar tåget till Venedig eller Verona. www.italiensktbrollop.webs.com

• chachounette

Rajsi --> Jag besökte Réunion island 2004 då jag har en kompis som bor där. Jag bodde hemma hos hennes familj så jag har ingen erfarenhet av hur hotellen är där. Dock vet jag att det är som du säger en mycket upplevelsefull ö! De otroligt fina stränderna som man hittar på Mauritius hittar man inte på Réunion, men där finns istället många olika sorters stränder. Dels finns där ju ganska fina stränder med vit sand, men även stränder med sten och stränder med svart sand (från lava) som är oerhört spännande att åka till! Man kan åka till ställen där lavan från vulkanen ligger kvar sen 30 år tillbaka, kolla sockerrörsodlingar å ananasodlingar Några dagar åkte vi in i de centrala delarna av ön där det finns otroligt fina bergsområden. Det är ett ställe jag verkligen kan rekomendera att åka till! Enligt min kompis är där ju finast och varmast på vår vinter, har inte riktigt koll på hur det är där vädermässigt i juni. Jag var där i mars och då var det mest fint väder även om det regnade ibland. Hör gärna av dig om du vill veta mer, får jag din mailadress kan jag skicka bilder.

• kikel

Beror lite på om du vill ha sol eller inte.. Om du inte vill ha sol är wick i skotland jätte fint. lungt och skönt. man kan hyra stuga eller även små slott på landet som är helt underbara.

• PINI

Jag skulle satsat på Koh samui, Thailand. Ska vara bra väder då men samtidigt ingen högsäsong= lite billigare priser.

• Rajsi

Tack för alla tips!! En hel del ställen som vi ska titta närmre på.

Svar på tråden Tips på resmål juni 2010?