Inlägg från: chachounette |Visa alla inlägg
  • chachounette

Tips på resmål juni 2010?

Rajsi --> Jag besökte Réunion island 2004 då jag har en kompis som bor där. Jag bodde hemma hos hennes familj så jag har ingen erfarenhet av hur hotellen är där. Dock vet jag att det är som du säger en mycket upplevelsefull ö! De otroligt fina stränderna som man hittar på Mauritius hittar man inte på Réunion, men där finns istället många olika sorters stränder. Dels finns där ju ganska fina stränder med vit sand, men även stränder med sten och stränder med svart sand (från lava) som är oerhört spännande att åka till! Man kan åka till ställen där lavan från vulkanen ligger kvar sen 30 år tillbaka, kolla sockerrörsodlingar å ananasodlingar Några dagar åkte vi in i de centrala delarna av ön där det finns otroligt fina bergsområden. Det är ett ställe jag verkligen kan rekomendera att åka till! Enligt min kompis är där ju finast och varmast på vår vinter, har inte riktigt koll på hur det är där vädermässigt i juni. Jag var där i mars och då var det mest fint väder även om det regnade ibland. Hör gärna av dig om du vill veta mer, får jag din mailadress kan jag skicka bilder.

Svar på tråden Tips på resmål juni 2010?