• samoa

CAMBRIDGE kuren - tråd 15. Alla nya och gamla se hit!!

Hej allihopa. Jag har läst lite sporadiskt ett tag men tänkte ge mig till känna.

LÄNGD: 164
    ÅLDER: 24
    MAX VIKT: 87kg?
    VIKT START C.K: 72kg (nu 64)
    REN KUR EL. KOMBINERAD?: ren
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?: hittills 4 veckor
    SLUTMÅL: 57
    DELMÅL: 60
    BELÖNINGAR: shopping (dock ej kläder)
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?: enligt anvisning
    MOTION: gym när jag orkar

Jag har kört helt rent i 4 veckor nu. Inget fusk förutom en gurkskiva här och där. Dock inget alls den senaste veckan. Drack Pepsi Max ett tag men har varit tvungen att detoxa från det begäret också. Blev för jobbigt.

Har inte upplevt nåt rus eller annat härligt. Hungerkänslorna är fortfarande starka. Känns mest som misär ärligt talat, men jag härdar.

Jag tänkte kanske börja trappa upp kommande vecka. Ligger på 64kg nu, men min hjärna funkar inte och jag har så mycket jag måste göra..

Jag fattar inte var den omtalade euforin gömmer sig?

• samoa

Faktiskt idag var den första dan (efter fyra jobbiga veckor) som jag mått helt ok hela dagen. Jag har dessutom orkat göra saker. Helt skumt men jag är glad. Hoppas det håller i sig.

Jag har också börjat dela upp måltiderna på 6 tillfällen istället för 3. Det gör sitt till tror jag.

Kämpar nog på en vecka till, sen tror jag min konsulent tycker att det är slutkurat för mig. Ska börja styrketräna då eftersom jag tappat väldigt mycket muskler.

fruNils2b: Har aldrig ens reflekterat över den möjligheten. Det kanske ligger nåt i det.

• samoa

fruNils2b: Jag har inte orkat. Vissa dagar var jag helt apatisk. Det tog all energi jag hade att klara av att plugga öht. Men nu när det känns bättre ska jag sätta igång igen.

Jag är helt säker på att jag tappat mer muskler och mindre fett (det syns tydligt), men det får jag åtgärda framöver.

• samoa

Det går ganska bra för mig. Hade ju tänkt trappa upp denna vecka så jag tar varje dag och se hur det går och om jag ska fortsätta en dag till. Idag hann jag inte göra annat än dricka shakes så då fortsätter jag till imorrn iallafall.

Jag har inte berättat för nån vad jag gör, förutom mamma som jag bor hos just nu. På mitt f.d jobb säger de inget när jag går dit men jag har ju fem lagar kläder också.

Hoppas det går bra för er andra också. Det är bara att bestämma sig och köra. Ge inte upp.

• samoa

Ja, det känns helt ok hungermässigt. Lite värre blir det på kvällen men det går bra.

Däremot har jag väldigt svårt att somna. Tar flera timmar att väl somna och sen vaknar jag flera gånger under natten.

• samoa

Idag åt jag 50gr stekt kyckling. Det är min början på upptrappning. Nu ska jag försöka övergå till kombinerad. Jag är ju enligt BMI normalviktig (lagom viktig!) och det går ganska trögt. Förra veckan gick jag ner 1kg.

Måste även börja styrketräna lite hårdare framöver.

• samoa

Härligt att höra fruNils2b! Själv har jag börjat trappa upp och det känns lite jobbigt (men överkomligt) eftersom ketosen är bruten men vikten går neråt. -0,9kg förra veckan (trots röd vecka).

• samoa

Magknip och liknande fick jag tidigt i kuren. Hade förbannat ont men det släppte. Kanske du ska äta nåt omväxlande? Typ kyckling som du gjorde sist. Jag är ingen expert på sånt där dock. Men det kanske hjälper.

Själv lever jag efter en vecka utan ren kur på nån slags kombinerad variant. Jag trappade up på några dagar trots pekpinnar, men jag blev så himla otålig. Jag äter nu 3 påsar om dagen och en tallriksmodell. Har inte gått ner ett jota utan smyger upp istället. Vet inte om det beror på vattenvikt eller nåt annat men det känns ju inte kul.

Jag funderar på att avbryta helt och köra typ viktklubb ett tag så jag får äta riktigt. Men då vill jag ha vattenvikten också. När kommer den tillbaka, nån med erfarenhet?

• samoa

Steg 1 är 3 påsar och 1 tallrik, sen 3 påsar och två små tallrikar, och steg 3 är 2 påsar och 2 normala mål. Så står det i min broshyr iallafall.

• samoa

Jag trappade upp under en vecka och nu kör jag CB till frukost och ibland på eftermiddag/kväll beroende på hur dan sett ut. Jag gick med i viktkoll i hopp om att bli av med de sista 7 kilona på konventionellt sätt, eftersom jag inte längre räknas som överviktig.

Har väldigt svårt för att lyckas bara genom att äta tallriksmodeller. Jag har en tendens att ta för mycket eller tycka rent mentalt att det är för lite och då rättfärdiga småätande. För mig passar det nog bättre att väga och mäta, iaf inledningsvis. Men det blir kanske annat när man ska hålla vikten sen. Gud vad jag längtar dit.

Sammanfattningsvis gick jag ner 9 kilo på 5 veckor. Jag är mycket nöjd! Hoppas det går bra för er andra också.

• samoa

Knyjoy, låter som att du kanske borde pröva en annan infallsvinkel. När du hela tiden känner att du misslyckats och börjar på dag ett så sätter det sig mentalt också. Varför inte lägga upp en strategi som passar dig bättre? Börja med en kombinerad variant, tillåt dig att äta middag eller liknande. Ligger du på ett kcal-underskott så går du ju ner i vikt oavsett. Låt det ta lite längre tid istället för att hela tiden intala dig själv hur dålig du är.

Kämpa på!

• samoa

Kämpa på allesammans!

Själv har jag varit ifrån CB helt i ca 2½ vecka, och det går sådär (har dock inte förväntat mig viktras direkt). Har ju gått med i VK för att klara matupplägget bättre, men jag är himla sugen på en massa onyttigt. Men jag har inte gått upp mer än 2 hg sen jag la ner CB så det är bra (ingen enorm vattenvikt)! Huvudsaken jag inte går upp så är det ok för mig nu i början.

Jag har två kartonger kvar också. Tänkte kanske köra kombinerat i framtiden om det känns nödvändigt.

Hejjar på er iallafall! Ni gör det fantastiskt bra. Kom ihåg att visualisera resultatet. Själv kom jag dit jag ville (dock inte ända fram men det var aldrig tanken) och jag har aldrig varit så nöjd kroppsmässigt. Bättre ska det bli men det är en grym känsla. Jag väntar på er!

Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd 15. Alla nya och gamla se hit!!