CAMBRIDGE kuren - tråd 15. Alla nya och gamla se hit!!
Någon som vet om man kan äta Omega 3 och antioxidantkapslar när man går på ren kur? Börjar återigen en ny kur idag. Skall ner minst 10 kilo tänkte jag.
Någon som vet om man kan äta Omega 3 och antioxidantkapslar när man går på ren kur? Börjar återigen en ny kur idag. Skall ner minst 10 kilo tänkte jag.
LÄNGD: 168cm
ÅLDER: 35
MAX VIKT: 75,2
VIKT START C.K: 75,2
REN KUR EL. KOMBINERAD?: Ren
HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?: 2 v tänkte jag, ev längre...
SLUTMÅL: 59kg
DELMÅL: 62kg
BELÖNINGAR: Ev ett kokt ägg, nån räka, lax eller kyckling på helger
HUR SKA DU TRAPPA UPP?: Med lax och kykling. Kombikur ett tag.
MOTION: Crosstrainer hemma 30 min 3 ggr i veckan och trappas upp till 45 min 5 ggr i veckan.
Tack för svaren. Jag fortsätter med mina kosttilskott då fast jag kör ren kur from idag och minst två veckor framåt då.
-2,5 kilo sen söndag kväll! Börjar bra dethär!!!
Ni som provat ketostix. Var brukar ni ligga på skalan på stickorna när ni är i ketos och hur många dagar dröjde det innan ni hamnade där? Jag testade redan för skojs skull nu på andra dagen och ligger redan på 1,5 -låg ketoshalt.
Tausen: www.nailsbodybeauty.se beställer jag från. 23kr / påse och fraktfritt. Lev på 1-2 dagar.
Apropå träning...Jag är såååå omotiverad och kondisen noll. Skulle vilja ut och promenera men har ingen promenadkompis. Nån i Trollhättan här som vill bli min PT/ promenadkompis?!
Jo "knvjoy" det har du rätt i, men jag har svårt att komma ut själv. Hittar på en massa annat jag bara "måste" göra istället. Idag städar jag, men det bränner ju lite kalorier det med.
Dag tre och jag är helt utmattad och såååå yr! Skall ut och ta lite luft nu. Kanske hjälper. Hoppas att hungern lugnar sig snart då jag borde komma i ketos strax. Smakar aceton i munnen så det är väl på G...
fruNils: Har du testat? Finns ketosstickor på apoteket för en hundring för ett storpack. Alla känner inte acetonsmaken. Heja dig som har klarat 6,5v. Skulle jag aldrig fixa. Inte ren kur iallafall. Jag kommer att köra två veckor och det käns tungt. Sen kombinerat med två cb och ett mål om dagen tänkte jag.
När man är i ketos så bränner kroppen fettet man lagrat på sig och det snabbt. Iom du går ner i bra takt så är du i ketos gissar jag. Att man mår bra och känner nästan som ett rus är också tecken på ketos.
Dag 5 idag. Vikt -3,4kg och -3cm runt magen!
Skall man inte äta två påsar och en tallricksmodell med kombinerad kur? Eller har jag missförstått? Kan vara därför du går upp? Värt att kolla upp.
Jag har fuskat lite i helgen och ätit ett mål mat och två påsarper dag. Skall köra så nästa vecka med och se vad vågen säger. CB till frukost och kvällsmat och lunch skall jag äta enl. tallriksmodellen.
Det kommer du att fixa ganska så snart. Jag gick på ren kur i knappt en vecka och gick ner 3,6kg, sen orkade jag inte köra rent mer och nu kör jag kombivarianten CB morgon och kväll och riktig lunch. Promenerar minst en timme per dag numer också. Riktigt skön ny vana. Lycka till med viktnedgången!
Fru i juli 2010 skrev 2009-11-15 23:39:51 följande:
Vågen hoppar ner 0,4kg en dag och upp 0,2kg nästa dag igen. Går en timma om dagen numer och äter två CB påsar och en bra lunch. Äsch! Har bestämt mig för en livsstilsförändring istället för snabb viktnergång, men lik f-bannat står man på vågen varje morgon...
Jag känner att det är MYCKET lättare att köra kombinerad kur. Jag kan hålla på såhär en längre tid tror jag. Bara jag får smaka och tugga ett mål mat om dagen så överlever jag. Igår blev det kycklingfilé och tomatgratinerad aubergine till lunch. Minus 0,5kg imorses! Precis kommit in från min dagliga 1h promenad. Skönt!
Nej det är lätt faktiskt. bara lunch och en nyttig sådan. Det är min morot att få äta en gång per dag.
Jo det verkar vara lite olika. Jag har kört ren kur i omgångar och då klarar jag inte mer än 2 v max!
jag har helfuskat i helgen och idag då mamma var på besök, men kör på imorgon igen. Så är det...Nya tag!
Fru i juli 2010 skrev 2009-11-23 18:33:30 följande: